2025-05-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Om folk börjar se någon på olika platser hela tiden och det är obekräftade uppgifter så är det svårt att söka på annat sätt än att polisen utökar sökområdet så att poliser i andra områden också har bilden. Givetvis ger det också att fler öppnar ögonen om det kommer uppgift att hon sågs i Borås.

Men om det sen dyker upp uppgift att hon sågs på nåt annat ställe så vet jag inte varför missing people ska organisera sökningar överallt. Missing people sätter man oftast in när man misstänker att personen ligger skadad eller död någonstans och vill söka av ett specifik område.
Tror MP även har mobila - uppgifter - de åker omkring i bilar - motorcyklar och gör större sökområden.
Citera
2025-05-24, 13:53
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Nu ser jag första tidnings rubriken i skaraborgs tidning?
https://www.google.com/url?sa=t&rct=...o&opi=89978449

Var sökandet hon gjorde om Borås ett medvetet villospår?

Varför stals hennes familjs båt nyligen? - har hon/han (jag tycker den ena bilden) på den försvunna ser ut som en dampad 15 årig pojke) sålt båten för att få resurser för att kunna hålla sig borta lättare.

Det börjar bli läskigt underligt detta fallet.

Bra att lokaltidningen äntligen gör något. Har varit inne på samma spår med båten. Hmm.

Har vi någon uppdatering från MP? Vart är K? Om någon vän vet något bör det prata med hennes vänner snarast eventuellt koppla in polis för att förstärka allvaret i det hela.
Citera
2025-05-24, 13:59
Medlem
Från Ks mammas fb:

UPPDATERING (lör 13:30)
Vi har nu fått säkra uppgifter på att Kajsa har tagit tåget till Partille i torsdags eftermiddag och anlände 16:45, vartefter hon gick längs ån mot Göteborgshållet. Vi vet också att Kajsa hade med sig en vit/beige tjock teddytröja som hon också kan ha på sig.
Citera
2025-05-24, 14:03
Medlem
Venators avatar
Det här börjar bli riktigt obehagligt.

Jag funderar på hur vanligt det är att folk får någon sorts "försvinnande-Münschausen-by-proxy" och tipsar på väldigt osäker grund och försöker få det att låta som mer säkra observationer än det är, för att få sina sekunder i rampljuset...
Citera
2025-05-24, 14:10
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotellkudde
Från Ks mammas fb:

Vi har nu fått säkra uppgifter på att Kajsa har tagit tåget till Partille i torsdags eftermiddag och anlände 16:45, vartefter hon gick längs ån mot Göteborgshållet. Vi vet också att Kajsa hade med sig en vit/beige tjock teddytröja som hon också kan ha på sig.

Finns en annan uppdatering också, värd att nämna:

UPPDATERING 12:30 (lör)
Om ni tror er hitta Kajsa, hjälp oss att verifiera att det är rätt person genom att skicka ett foto till mamma Malin. Släpp henne inte hur sikte och kontakta oss för vidare åtgärd.
Citera
2025-05-24, 14:11
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Från Ks mammas fb:

Hur säkra är dessa uppgifter? Enligt dessa "säkra" uppgifter har hon fan varit typ överallt i hela Göteborgsområdet.

Känns mer som att mamman bara rapporterar all info hon får och det för det mesta är folk som trott dom sett Kajsa eller trollar att dom sett henne.
Citera
2025-05-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det här börjar bli riktigt obehagligt.

Jag funderar på hur vanligt det är att folk får någon sorts "försvinnande-Münschausen-by-proxy" och tipsar på väldigt osäker grund och försöker få det att låta som mer säkra observationer än det är, för att få sina sekunder i rampljuset...

oj låter obehagligt, men folk gör ju lite vad som.
Kanske bör uppdatera farbror blå kring dina uppgifter.. De verkar ju veta var hon är och att hon klarar sig. mycket märkligt
Citera
2025-05-24, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Finns en annan uppdatering också, värd att nämna:

UPPDATERING 12:30 (lör)
Om ni tror er hitta Kajsa, hjälp oss att verifiera att det är rätt person genom att skicka ett foto till mamma Malin. Släpp henne inte hur sikte och kontakta oss för vidare åtgärd.

Bra att du citerade det också!

Ställer mig frågan till hennes kompisar om de verkligen uppger sann info. En av hennes vänner la upp att man letar efter henne, men med annan beskrivning vad hon hade på sig(jämfört med mammans och MPS) samt att hon senast hade setts vid Lerums bibliotek torsdag kväll.

Är bilden i fråga från det tillfället? Är det biblioteket i bakgrunden? (Spekulation)
https://vm.tiktok.com/ZNdhnJkRb/
Citera
2025-05-24, 14:23
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Bra att du citerade det också!

Ställer mig frågan till hennes kompisar om de verkligen uppger sann info. En av hennes vänner la upp att man letar efter henne, men med annan beskrivning vad hon hade på sig(jämfört med mammans och MPS) samt att hon senast hade setts vid Lerums bibliotek torsdag kväll.

Är bilden i fråga från det tillfället? Är det biblioteket i bakgrunden? (Spekulation)
https://vm.tiktok.com/ZNdhnJkRb/

Hennes tiktok "vän" verka riktigt falsk och gör typ vad som helst för att få lite uppmärksamhet. Sen att hon hetsar i sina videos att K är med en "äldre man" är också jävligt wierd kch inget en riktig vän skulle skriva eller hetsa om. Nä näst att Kajsa kommer till ett nytt och lugnare ställe helt klart.
Citera
2025-05-24, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Jag förstår inte riktigt. Jag såg artikeln i skaraborgsnyheter där den skrev idag och de står att hon sågs senast torsdags. Men mamman uppdaterar egentligen att folk sett henne ganska frekvent sen dess. varför åker hon eller varför börjar inte missing people söka dä mamman uppdaterat hon setts?
Vad jag sett har polisen ingen aktivt sök som skulle antyda om att det MP inte ska vara i närområdet att "störa". fattar ej

Fattar heller ingenting. Om hon synts vid ex busshållplatsen i Allum kan väl mamman bara åka dit? De är där på 10–15 min eller mindre med bil om de bor i Lerum. Kolla på en karta så ser ni. Hon verkar ju ha dragit runt där ett tag liksom, de hade hunnit dit medan hon fortfarande var kvar. Jag tycker allt verkar skumt. Men det hjälper ju inte om de hittar henne och hon inte vill hem? Man kan väl inte tvinga en 13-åring? Skillnad på om det varit en 3-åring. Att hon inte vill hem är ju oroväckande i sig. Men ta sig runt med bussar klarar nog en 13-åring fint. Däremot riskerar hon ju att bli utnyttjad av någon som inte vill henne väl. Men kan man tvinga en 13-åring att följa med hem? Det funderar jag på.
Citera
2025-05-24, 14:28
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saqmaidiq
Låter som tonårsdrama där en betydligt äldre pojkvän är involverad. Han har med stor sannolikhet bett henne lämna kvar mobil busskort mm för att inte kunna spåras.
Tror du är något på spåren. Han har säkert hotat henne med att skada familjen om hon inte gör som han säger.

Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Kanske Kajsa har en annorlunda version? Kanske är det faktiskt hemmet som är problemet men morsan mörkar?
Kan mycket väl vara så. Kanske har föräldrarna mödrat henne och ljugit ihop att hon är på rymmen och att hon har setts hit och dit.
Senast redigerad av Tervull 2025-05-24 kl. 14:31.
Citera
2025-05-24, 14:30
Medlem
Followtherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Fattar heller ingenting. Om hon synts vid ex busshållplatsen i Allum kan väl mamman bara åka dit? De är där på 10–15 min eller mindre med bil om de bor i Lerum. Kolla på en karta så ser ni. Hon verkar ju ha dragit runt där ett tag liksom, de hade hunnit dit medan hon fortfarande var kvar. Jag tycker allt verkar skumt. Men det hjälper ju inte om de hittar henne och hon inte vill hem? Man kan väl inte tvinga en 13-åring? Skillnad på om det varit en 3-åring. Att hon inte vill hem är ju oroväckande i sig. Men ta sig runt med bussar klarar nog en 13-åring fint. Däremot riskerar hon ju att bli utnyttjad av någon som inte vill henne väl. Men kan man tvinga en 13-åring att följa med hem? Det funderar jag på.

Det bästa vore ju om polisen hitta henne och i Samråd med socialtjänsten gör ett akut LVU och placerar henne någonstans samt att hon får hjälp inom psykiatrin för att utesluta psykos eller få hjälp med ev psykisk ohälsa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in