2025-05-23, 22:27
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Någon påstår det inte stämmer. Men oavsett så måste hon sovit någonstans natten till idag, det var 3 grader inatt här i Sävedalen

Ok, men mcd har väl nattöppet?
Citera
2025-05-23, 22:31
Medlem
Jag läste först om denna tjejen hos Missing People. Men det som gör mig fundersam är varför man inte läst ett skvatt om henne i media och inte heller hos polisen har jag sett någon notis om henne (kan ha missat, såklart.)

Detta fallet ger mig många frågor.
Citera
2025-05-23, 22:36
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Någon påstår det inte stämmer. Men oavsett så måste hon sovit någonstans natten till idag, det var 3 grader inatt här i Sävedalen

Mamman nämnde det i en uppdatering att pizzerian var ett bllndspår.
Citera
2025-05-23, 22:37
Medlem
Har någon mammans Facebook o kan dela?
Citera
2025-05-23, 22:37
Medlem
En 13-åring sticker återigen hemifrån. Orosanmälan på både föräldrarna omgående.
Vad händer i det hemmet egentligen, när en 13-åring väljer att sova utomhus då det är svinkallt istället för i sin säng.
Att hon känner sig hotad utifrån är bullskit, då åker hon väl till mormor/farmor.

Föräldrarna är skyldiga till nåt hemskt!
Citera
2025-05-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Om jag sätter 1000 kr på att du har fel, sätter du 1000 kr på att du har rätt?
Det är självklart föräldrarnas fel
Citera
2025-05-23, 22:44
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Beror på vilken skola hon går i, är det i Lerum så har hon ju bara kort för zon 2, går hon i Göteborg så har hon zon 2 och 1 isåfall kan hon ta sig väldigt långt gratis.

Men bussarna på Allum har ingen chaufför medan de står på terminalen och står öppna så det är upp till varje passagerare att betala.

Nu har det tydligen kommit ett tips till:

Citat:
UPPDATERING KL. 21:30
Kajsa har setts i Lerum omkring Stamsjön, sannolikt på en elsparkcykel. Kajsa har på sig blå regnkappa.

Hon kanske insåg att vädret inte är det bästa just nu då det regnar och beger sig hemåt?
Senast redigerad av b00b00 2025-05-23 kl. 22:48.
Citera
2025-05-23, 22:50
Medlem
Flaskpostenss avatar
Det positiva i allt är ändå att hon förmodligen stuckit självmant och inte blivit kidnappad så tv:s 48h regel på försvunnen människa kanske inte gäller här. Förhoppningsvis har hon någon vän som TikTokarn som hjälper henne med husrum och mat osv. Annars ser det illa ut för en liten tös ute i kylan på en fredagskväll i GBG. Hoppas innerligt hon kan återfinnas rätt snabbt och snart
Citera
2025-05-23, 22:51
Medlem
Followtherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Men bussarna på Allum har ingen chaufför medan de står på terminalen och står öppna så det är upp till varje passagerare att betala.

Nu har det tydligen kommit ett tips till:

Om hon är så rädd att vara i Lerum så stämmer ju inte detta om hotet ? Är ju mycket mer utsatt utomhus och dessutom på natten utan telefon ? Psykisk ohälsa eller psykos gissar jag på eller konflikt i familjen där mamman tagit kort och pengar i hopp om att hon ska stanna hemma. Hur som verkar hon ju inte känna sig trygg eller må bra i hemmet utan sover hellre ute och åker omkring ensam planlöst…de säger väl allt? Absolut att tonåringar stuckit hemifrån men då e ju ofta kriminalitet; konflikt eller droger inblandat
Citera
2025-05-23, 22:53
Medlem
Followtherainbows avatar
Saxat från mammans fb

”Tips rings till Polisen 114 14.
UPPDATERING KL. 21:30
Kajsa har setts i Lerum omkring Stamsjön, sannolikt på en elsparkcykel. Kajsa har på sig blå regnkappa. Min vän Linda står vid parkeringen vid Stamsjöns badplats och fördelar området mellan er som kommer och hjälper till i sökandet.

UPPDATERING INFÖR LÖRDAG
Missing people kommer att organisera ett sök imorgon med fokus på Lerum till att börja med. Alla som är intresserade av att hjälpa till välkomnas. Info om detta publiceras imorgon på deras FB-sida, så håll utkik. ”
Citera
2025-05-23, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Det positiva i allt är ändå att hon förmodligen stuckit självmant och inte blivit kidnappad så tv:s 48h regel på försvunnen människa kanske inte gäller här. Förhoppningsvis har hon någon vän som TikTokarn som hjälper henne med husrum och mat osv. Annars ser det illa ut för en liten tös ute i kylan på en fredagskväll i GBG. Hoppas innerligt hon kan återfinnas rätt snabbt och snart
Men att inte höra av sig till sina anhöriga är så jävla dåligt! Man kan skicka ett sms eller vad fasiken som helst!
Citera
2025-05-23, 23:01
Medlem
Som ovan citerat har man alltså ännu en observation, nu i Lerum. Den här verkar väldigt säker.

Vad jag inte förstår är varför Ks mamma uppdaterade väldigt specifikt om att hon synts till på Allum och att väktare försökte få tag på henne. Nu är det visserligen raderat, men hur är det det möjligt att lyckas försvinna vid alla dessa tillfällen där det ändå låtit som att det är relativt nära att få tag i henne?

Med tanke på sökinsatsen imorgon, som annonserades innan sista observationen, blir det ännu mer frågor. Man brukar ha goda indikationer på att personen ifråga verkligen befinner sig på platsen när det är akut.

Vad jag också observerat är att sedan efterlysningen kom ut till allmänheten har helikopter kört runtomkring just runt Lerum med omnejd. Vet inte om det har ett samband, men senast inatt var den uppe och körde en märklig rutt däromkrin enligt flightradar24. Därför är jag inte helt säker på att samtliga påståenden där hon setts verkligen är sanna. Om nu polisen inte alls verkar ha koncentrerat sökningarna där hon synts till enligt flera observationer…
Senast redigerad av hotellkudde 2025-05-23 kl. 23:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in