Det där är ju en islamist som pratar. Deras enda försök till självförtroende är att förtrycka kvinnorna. De har inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
fulvodka
Jag tror att alla svenska, kuvade män kan lära sig ett och annat av min arabiske frisör.
Vi brukar alltid ha kryddade samtal eftersom det till skillnad från västerländska män alltid går att säga vad man tycker. Det tolkas inte på något negativt sätt utan med respekt för att vi alla har olika åsikter om saker och ting. Detta gäller överlag interaktioner med blattar - man behöver inte "ta på sig en mask" så som västerlänningar ofta gör - i fikarummet, på familjeträffar och ute på stan.
Hur som haver.
Min frisör är djupt religiös och idag öppnade han upp sig för mig gällande vilken typ av kvinna/relation han letar efter.
1. Det är mannen som ska bestämma i hemmet. Inte kvinnan. Hon får gärna ha åsikter och argumentera för sin sak, men det är mannen som tar alla beslut i hushållet, utan pardon. Det blir dåligt annars.
2. Inget sex eller ens privat umgänge innan äktenskapet. Det går bra att umgås tillsammans med hennes familj och föräldrar. Detta ska såklart göras mycket så att föräldrarna ser vad han är för man och vice versa. Det är viktigt att det klickar mellan hennes föräldrar och honom, och att en vänskap utvecklas där. Skulle hennes päron inte ha kemi med honom eller tvärt om så blir det svårt/omöjligt att ha en relation.
3. Han kollar inte på film eller lyssnar på musik (av västerlänningar i modernt språkbruk ofta kallat "rawdogging") av religiösa/spirituella skäl och hon ska givetvis dela hans livsstil och uppfattning kring detta. Istället för att fylla sin hjärna med cancer och bajs så som västerlänningar gör så spenderar han tiden med friluftsaktiviteter, läsa religiösa texter, umgås med vänner, sporta och träna.
4. Om han går och lägger sig runt 21:00 på kvällen så ska även hon göra det. Det går inte att ha en kvinna som ligger uppe och gör något annat (t.ex. något hjärndött, t.ex. scrolla i mobilen eller titta på efterblivna filmer/serier, som västerländska kvinnor ofta gör) efter att han lagt sig. Man kan se det som en traditionell dans, där mannen leder och kvinnan följer, helt enkelt.
5. Inget bröllop eftersom detta är syndigt av flera anledningar. Bland annat är det syndigt att samla ihop massa folk som ska festa och dansa, men också då för att män och kvinnor inte ska blandas med varandra. De kan ta en resa ihop istället, han och frugan, på tu man hand - alternativt ha ett traditionellt bröllop där män och kvinnor firar i varsitt rum.
6. Det är mannen som ska tjäna pengar till familjen. Kvinnan ska vara hemma där hon tar hand om både barnen, hemmet och matlagningen. Om inte pengarna räcker till med enbart mannens lön är detta inget problem eftersom arabiska familjer hjälps åt och alla lägger in pengar och en hjälpande hand för att denna livsstil ska kunna upprätthållas.
Allt detta förutsätter givetvis att hon fortfarande bor hemma hos sina föräldrar (enligt traditionella värderingar) och att hennes föräldrar inte låter henne umgås privat med väninnor eller män.
Jag tycker förvisso inte att denna typen av kultur hör hemma i Sverige - men jag upplever att detta synsätt är mycket sundare än den ultraliberala, matriarkala och feministiska ideologi som västerländska länder idag följer.
Svenska/västerländska män och kvinnor mår sämre än någonsin, har rekord i antalet separationer, och förökar sig knappt. Deras moderna synsätt/livsstil är troligtvis anledningen till det.
Arabiska kvinnor däremot föder glatt 4-6 ungar var och kunde inte bry sig mindre av att "måste" spendera deras dagar med andra väninnor och deras barn. De ser alltid ut att ha hög energi och vara taggade på livet.
Kan vi lära oss något av dessa främmande kulturer?
Vad tycker ni?