• 2
  • 3
2006-12-19, 22:30
Medlem
choralones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av furi
fuck jag som just beställde de... va tvungen o testa... hoppas jag är överkänslig och blir skit bäng

Jag har märkt en lätt illamåendekänsla om jag har tagit för mycket på för kort tid (gäller pulverformen). Att öka allteftersom verkar vara en vettig teknik.
Citera
2007-02-22, 00:25
Medlem
MarkPotok123s avatar
Tänkte lämna lite nyttig info LL glömt/inte känt till/mörkat. Glaucine - som LL nu trumfar ut som vore det nästintill bättre än morfin, och ja, på många sätt definitvt bättre - har i ett flertal studier visat ingen eller icke mätbar affinitet för samtliga opioid-receptorer (därmed är det kliniskt uteslutet med såväl antagonism som agonism, och ev. indirekta effekter har inte kunnat konstateras), blott lindrig analgesi ā la diklofenak, bronkodilering och viss muskelavslappning, dock utan opiaternas och opioidernas sedativa, hypnotiska, anxiolytiska och stämningslägeshöjande verkan. Det enda intressanta det har gemensamt med opiater och opioider är en effektiv, dosberoende antitussiv verkan, dock utan att som de senare konstipera. (Inget behov av laxermedel). Men så till det verkligt tråkiga: I ett flertal kontrollerade studier på möss, råttor och rhesus-apor konstaterades att även om substansen varken är beroendeframkallande eller toleransutvecklande, så är den ju inte heller direkt ett lyckopiller. Det råder stor enighet om att glaucine är såväl en potent dopaminantagonist, som en potent noradrenalinantagonist. Ska man göra sig lite lyckligare eller stabilare är det alltså totalt kontraproduktivt att konsumera detta ämne glaucine. Möjligen kan det fungera som ett antipsykotikum, vem vet. För att pigga upp sig behöver man potenta dopamin- och noradrenalinagonister, och -återupptagshämmare. För att bli "moffad" eller ens lite "salongstrammad" behöver man en opioid-agonist, i det förra fallet givetvis en potent en.
Citera
2007-03-01, 18:25
Bannlyst
Kan ju lägga in ett inlägg om det här då. Sitter nu på vad man kanske ska kalla avtändning... mår inte alls bra illamående och OTROLIGT rastlös. Tog kanske 500 mg pulver (bombade, det smakar ju för jävligt) för jag ville sova men det funkade ju helt tvärtom. Fick till och med lätta hallucinationer när jag blundade. Det började med att jag la mig i soffan med lugnande och avslappnande ljud av havet. I början kändes det som om det gick svag el i hela kroppen och det var omöjligt att slappna av. Nu har det kanske gått 3 timmar och jag känner mig stel och lite öm i kroppen och inte alls lugn. Jag verkligen avskyr det här och kan inte rekommendera det till någon. Sen är ju smaken och som baken. Och alla reagerar säkert olika.
Mitt betyg 0/5
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in