2025-05-22, 20:14
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Gudas, Tomasek, Kantor, Prochazka, Vejvoda, Hamr, Patera, Klepis, Gulas.

Gudas, stabil back och stabilt skägg.
2025-05-22, 20:15
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamGreken
Jokinen är det mest käft på. Mycket snack och liten verkstad, det vart tydligt i SHL senaste säsongen.

Du glömmer en del

Med det laget gjorde han underverk. Budgeten i Timrå eller Jukurit,kan man inte ta in dom bästa spelarna med.

Så han skapade bra lag av dom trots allt.
Nästa prövning blir HIFK. Men tror att han behöver drilla deras gubbar oerhört på sommaren för att uppnå resultat
Medlem
Unlucky-Monkeys avatar
Nu blir det att åka av, matchen slutar med 5-2 till Sverige och sista målet blir Zibanejad i tom kasse! Tjeckien spöket dör!
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Blir väl inte bortatröjorna idag?
Håller med. Gul tröja ska det vara! Det hade man ju på hockeyspelet när man var liten. Det var alltid Tre Kronor mot Sovjet!
2025-05-22, 20:16
Medlem
Jag är sjukt nervös & taggad!

KÖÖR VI TRE KRONOR!
Medlem
Citat:
Gudas, stabil back och stabilt skägg.

Leo Gudas! Pappa till Gudas som spelar nu?
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Jag har skrivit detta innan,för nåt år sen när Hallam hade en winning strek i EHT. Slog Jalonen och samtliga med ett frejdigt och modernt spelande Tre Kronor. Inte helt olikt det spel han hade med Växjö som var Nordamerikanskt lik. Man rusade ut egen zon och mot mål.

Sen kom första VM, Nhl förstärkningarna. Spelet återvände till långa skeden där Svenskarna hämtar fart mot lag som redan ställt upp sitt 5vs5. Att hamna i sarghörnen,att spela upp mot backen och försöka skicka iväg pucken mot mål. Försöka få in en stuga eller retur.

Det gamla spelet,som jag sett stundtals i detta VM är något som Hallam inte vågat ändra. Man faller in i samma stil,medans andra länder rör sig mot ett spel mer likt dom små rinkarna.

Om man nu säger att Jalonen skulle vara ledig,så är jag inte övertygad om att han skulle coacha det annorlunda än att ställa upp Trap systemet som han gjorde till sin egen men alla inom några år antingen använder själva eller läste ut.

Nytt blod till bägge Sverige och Finland inom coachningen vore bra.

Själv vill jag se antingen Olli Jokinen eller Raimo Helminen som drillar spelarna hårt på just skridskoåkning,det taktiska spelet och hård disciplin.

Det viktiga är väl att man inte låter Nordamerika dra ifrån.
Det är viktigt för både Sverige, Finland, Tjeckisk hockey etc att vi är konkurrenskraftiga.
Vore även bra om Tyskland med sin stora befolkning satsade ännu mer på hockeyn.

Kanada har just nu dåliga målvakter och USA har haft det hopplöst svårt att få ihop lagspelet. Men spelare för spelare är de bättre och där måste man vara med på att modernisera för att ha möjligheter.
Nästan tacksamt att USA är ett gäng individualister. För kollar man i nhl så har de ruggigt bra spelare som kunnat bli livsfarliga om de hade en vettig lagspel i landslaget.

Damhockeyn är visserligen en annan sport men det sista man vill är att hamna där. Att USA & Kanada slåss om alla gulden och det bästa ett europeiskt lag kan hoppas på är ett brons.
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Sverige har inte vunnit guld på hur många år nu?
Många. Men Sverige är överlägset bäst när det kommer till spelarmaterial och 3-4 års senaste prestationer.
Medlem
Unlucky-Monkeys avatar
Föredrar alltid den blåa tröjan för den snyggast men rätt ska vara rätt och om man har hemmaplan då är det gult som e fult som gäller!
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Håller med. Gul tröja ska det vara! Det hade man ju på hockeyspelet när man var liten. Det var alltid Tre Kronor mot Sovjet!

Ska man ha bortastället ska det vara mot lönnlövsasen, då kan man i alla fall inte skylla på färgen när man får transatlantsnabel.
2025-05-22, 20:17
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Blir väl inte bortatröjorna idag?
Vi e Aik, vi e ööööverallt!
2025-05-22, 20:18
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Jag är sjukt nervös & taggad!

KÖÖR VI TRE KRONOR!
Du har inte ätit för mycket nu hoppas jag? Magen kan bli nervös.

Men ja. Förhoppningsvis check mate on Czech.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in