Citat:
Ursprungligen postat av
goderian2
är det brukligt att man bygger ett skepp, sjösätter det och sen installerar motorn?
Ser inte fördelen med det.
"Engine installation in a ship typically occurs either during the initial construction of the vessel or during a later refit or repair. New engines are often integrated early in the shipbuilding process, with the rest of the ship built around them. Ship engine replacements often involve cutting into the hull and can take anywhere from several weeks to a few months"
Nej, det är inte brukligt men beroende på hur man tänkt göra fullt möjligt. Till saken hör att Nordkorea inte har någon möjlighet att bygga egna utan måste få dem av Ryssland(?) eller Kina.
Kanske missar något men för mig ser det ut som ett tomt svart hål där det ska vara skorstenar. Kanske bara inte kommit så långt i bygget ännu...:
https://imgur.com/a/ki48fcP
Jämför typ Arleigh Burke-klass eller valfritt annat fartyg utan smyg-förmåga. Har man löst det på något annat sätt, typ visby-klass, så undrar jag vad det där stora hålet är tänkt att vara?
Citat:
Jag hittar inga bilder eller videos på sjösättningen av systerfartyget. finns video där kim är med på invigningen av systerfartyget, men inte sjösättningen.
Det andra fartyget sjösattes på normalt vis, med aktern först. Anledningen till att man använt ett underdimensionerat varv på östkusten spekuleras det i, en del kopplar det till att Nordkorea i regel inte förflyttar fartyg från väst- till östkust utan helt enkelt tvingas göra så här.