2025-05-23, 19:11
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Tror inte vi kommer se någon "Truls-vändning" på detta. Calderano tar tag i fjärde set direkt.

Yep, han är så all-round det skulle från min berusade vy då att försöka få honom på forehand så mycket som möjligt då den där backhand snärten är otagbar även om forehand inte är långt ifrån.
Citera
2025-05-23, 20:08
Medlem
Fattar inte hur Truls gör det först på OS och nu på VM igen. Det är inte som att han bygger upp formen över längre tid och sen peakar. Även om man tycker lottningen ser bra ut så är det inte som att han städar av spelare strax bakom kineserna på världstouren särskilt ofta direkt. Man märker att många toppspelare som är stabilare än Truls i lunken har svårt att tygla nerverna när det kommer till globala mästerskapen, medan han är motsatsen och får lättare att fokusera ju viktigare match det är. Tre globala medaljer vid 23 är otroligt.

Att japanerna inte tagit en herrmedalj i singeln sedan 1979 är för övrigt helt otroligt givet vilken nivå dom har på spelarna. Sverige är uppe i ett dussin nu under den perioden. Tyskland två. Frankrike en.
Senast redigerad av frankkk 2025-05-23 kl. 20:21.
Citera
2025-05-23, 20:54
Medlem
Nu får SVT förfan se till att sända semifinalen på SVT1. Man ska inte behöva gå in på play för att se en svensk i slutspelet. Det är inte det jag vill att mina skattepengar ska gå till.

Istället för att sända pingisen idag så valde SVT1 att visa en film från 1954. Förbannade idioter!
Senast redigerad av Guldvask 2025-05-23 kl. 20:57.
Citera
2025-05-23, 21:52
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Nu får SVT förfan se till att sända semifinalen på SVT1. Man ska inte behöva gå in på play för att se en svensk i slutspelet. Det är inte det jag vill att mina skattepengar ska gå till.

Istället för att sända pingisen idag så valde SVT1 att visa en film från 1954. Förbannade idioter!
Håller fullständigt med dig. Ser att det är sändning på svt1, söndag kl 14.30, är väl finalspelet antar jag. Men inte i morgon Lördag, synd, vilken tid spelas semifinalerna?
Citera
2025-05-24, 00:06
Medlem
J.R.s avatar
Nu är tablån ändrad och semifinalmatchen visas på lördag klockan 11.00. Mycket bra svt.
Citera
2025-05-24, 08:18
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask

Ja, Svt gick säkert in här och läste detta och ändrade tablån

Det blir en spännande match.
Citera
2025-05-24, 08:29
Medlem
trazkeis avatar
Ni som följer bordtennis mer än vad jag gör, mitt intresse sträcker sig bara till VM/OS och Eleven VR...

Hur stora chanser ger ni Truls mot Wang?
Citera
2025-05-24, 08:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ni som följer bordtennis mer än vad jag gör, mitt intresse sträcker sig bara till VM/OS och Eleven VR...

Hur stora chanser ger ni Truls mot Wang?

Jag utger mig inte för att vara någon expert, men Wang är väldigt klar oddsfavorit. Har vunnit nio av tio inbördes möten mot Möregårdh - men Truls besegrade honom i Paris-OS. Så visst kan svensken vinna.

https://www.flashscore.se/h2h/bordte...ruls-82SIr4bB/

Nu i åttondelsfinalen i VM tog fransmannen Gauzy de två första seten mot Wang, men förlorade sedan fyra raka. Förhoppningsvis är Möregårdh vaken och vass från start, går saker och ting emot kinesen kanske han börjar darra lite.
Citera
2025-05-24, 10:45
Medlem
eternussermos avatar
Tror att skadan hämmar Truls, var ett under att han vann mot jappen, men nu blir det för svårt.
Citera
2025-05-24, 11:10
Medlem
trazkeis avatar
Varför är han Wang en favorit bland tjejerna?
Citera
2025-05-24, 11:10
Medlem
Aldrig hört en så tjejig publik på ett sportevenemang.
Citera
2025-05-24, 11:12
Medlem
trazkeis avatar
Truls spelar otroligt bra. När han ser ut att tappa övertag i bollar så lyckas han ändå avgöra direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in