• 9
  • 10
2025-11-07, 20:48
Medlem
Ezzelinos avatar
Viktigt att Källberg slog tillbaka direkt och tog andra set mot Alexis Lebrun.

Tyvärr inte Waldner som expertkommentator i dag. Han läser spelet väldigt bra och är kul att lyssna på.

Och tredje set också. Fint spel.
Senast redigerad av Ezzelino 2025-11-07 kl. 20:53.
Citera
2025-11-07, 20:56
Medlem
Coffeemans avatar
Källberg har idag igen en tydlig taktik.

Något som kommentarorena inte nämner alls.

En skrämmande taktik, han håller bordet mot en Lebrun.

Stenhårt och mot allt.

Och hittils verkar det fungera. En underdogs taktik som bygger på att han spelar bättre.

Jag hoppas för han behöver verkligen vinna lite internationellt. Visserligen 18 på ranking och fantastiskt i tyska ligan men han är bättre än så.
Citera
2025-11-07, 21:00
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Källberg har idag igen en tydlig taktik.

Något som kommentarorena inte nämner alls.

En skrämmande taktik, han håller bordet mot en Lebrun.

Stenhårt och mot allt.

Och hittils verkar det fungera. En underdogs taktik som bygger på att han spelar bättre.

Jag hoppas för han behöver verkligen vinna lite internationellt. Visserligen 18 på ranking och fantastiskt i tyska ligan men han är bättre än så.

Ja, det stämmer. Orädd.

Källbergs "oförlösta potential" har säkert handlat en hel del om sviktande självförtroende ibland i skarpa lägen.
Citera
2025-11-07, 21:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Starkt av Källberg. Då väntar tyskkinesen Danq Qiu i nästa match.
Citera
2025-11-07, 21:11
Medlem
Bra Källberg! 👍

Som sagts, trist att inte Waldner kommenterade. Dessa, vilka de nu var?, verkade inte ha tittat på ping-pong tidigare, speciellt den kvinnliga som bara i stort sett lyckades prestera div läten/utrop då Källberg slog ut/i nät.
Citera
2025-11-07, 21:13
Medlem
Coffeemans avatar
Oerhört starkt av honom. Att gå hårt mot lebrunarna är det nästan ingen som gör.

Jag måste säga att jag ibland underskattat honom. Även när jag sett honom göra fantasktiska bollar tänkte jag att det var en anomalitet.

Men jag hade fel och han har en högsta kapacitet som är enorm. Att efter fyra fem enormt snabba bollar kunna studsa in med forehand och tillbaks är oerhört.

Jag var så imponerad av lebrunarnas snabbhet. Men Kjellberg visade att han är bättre eller åtminstone lika bra.

Jag tror vi har sett en början. På en karriär som förhoppningsvis ... /U// sa jag idiotiskt. Han har naturligtvis haft en bra karriär hittils också. Men det här är en högra nivå.

Och jag vet att lebrunarna kliar sina huvuden ikvläll. Kjellberg utbrunarade dom.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in