2025-05-21, 22:14
Medlem
Sayokas avatar
Att vara dum-lat. Det är när man är för lat för att göra något ordentligt men pågrund av detta blir situationen bara värre eller tar ännu längre tid. Ett klassiskt exempel är när man är för trött för att gå och lägga sig i sängen och istället bara drar sig i soffan och blir ännu tröttare istället för att sova på riktigt.

Ett till exempel är att jag inte orkar borsta bort snön från bilen och försöker låta vindrutetorkarna göra jobbet, men snön är för tung så i slutändan måste jag ändå kliva ur bilen igen och sopa av den. I värsta fall sabbar jag även vindrutetorkarna.

Mitt sista exempel för nu, orkar aldrig ta fram en mixer eller matberedare när jag måste krossa/mosa något till matlagning. Istället försöker jag lösa det med händerna vilket går tar ca 48x så lång tid.

Så, nu hoppas jag ni förstår vad jag menar för beteenden. Har ni något sådant för er?
Citera
2025-05-21, 22:19
Medlem
Vitiss avatar
Jag tycker att det är tråkigt att borsta tänderna, så jag hoppar ofta över det.
Istället tuggar jag tuggummi så skiten mellan tänderna (förhoppningsvis) lossnar.
Inga hål de senaste 5 åren.
Citera
2025-05-21, 22:36
Bannlyst
Jag äter godis och choklad medan jag surfar runt på Flashback. Borde göra så mycket annat men det blir inte av.
Citera
2025-05-22, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Jag tycker att det är tråkigt att borsta tänderna, så jag hoppar ofta över det.
Istället tuggar jag tuggummi så skiten mellan tänderna (förhoppningsvis) lossnar.
Inga hål de senaste 5 åren.

Jag har inte borstat tänderna på 2 år har nu en helt brun tand. Skärp till dig om du inte vill att dina tänder ska trilla ut
Citera
2025-05-22, 04:05
Medlem
zombie-nations avatar
Orkar inte till tvättstugan utan tvättar samma kläder varannan dag för hand.
Citera
2025-05-22, 08:27
Medlem
Kissar i handfatet, känns bekvämare
Citera
2025-05-22, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hahah, känner igen detta. Gör detta med mina gymkläder
Citera
2025-05-22, 08:47
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation

Haha den kan jag relatera till!
Citera
2025-05-22, 08:47
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Jag har inte borstat tänderna på 2 år har nu en helt brun tand. Skärp till dig om du inte vill att dina tänder ska trilla ut

Älskar att du läxar upp någon som gör precis som du själv
Citera
2025-05-22, 08:53
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draggenharald
Kissar i handfatet, känns bekvämare

Gjorde det en period, när jag led av svår panikångest, men kändes som ett "på-gränsen"-beteende (typ WT) så lade av med det.

Jag skurar ofta bara golvet på de ställen där skiten syns mest, men har försökt bättra mig på den punkten. Kan även boka tvättid och skita i den och tänka att det är inte många som använder tvättstugan, så det finns alltid tid.

Går ibland till närmsta butik (mataffär) även om det är dyrare där än i andra butiker i stan, av bekvämlighet, men har börjat utmana mig mer även där.
Citera
2025-05-22, 09:22
Medlem
Sayokas avatar
En till som säkert många fler än jag gör. När det känns för jobbigt att gå flera gånger för att bära in saker från bilen och istället tar man alla matkassar och väskor på samma gång. Handtaget på en påse går sönder, väskan slår i benet så att man knappt kan ta ett steg framåt. Man tappar något. När man tillslut är framme vid dörren har man tappat all känsel i händerna och har fått skolios efter misshandeln mot sin egna kropp. Vad är det för idioti egentligen?
Citera
2025-05-22, 11:00
Medlem
NiceNameTwices avatar
Städar allt för sällan, och när jag väl gör det är det ofta så långt gånget så det är övermäktigt och jag kanske bara fixar det mest akuta. Allt det här leder i sin tur att jag inte mår bra av allt stök och skit. Sedan tvivlar jag heller inte på att jag har kanske lite för höga krav på vad jag anser städat, vilket komplicerar det hela ytterligare. Vill liksom inte göra något halvdant, och skippar det för att jag inte pallar, och så är det mesta helt ogjort istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in