2025-05-22, 02:19
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Att fråga chatgpt efter sanningen är som att stoppa kuken i brödrosten.

Hur jävla dum kan man vara.

Enligt chatgpt så är det lungt, just det så länge det inte är vita människor som gör det.

Lär ni er inte läsförståelse i vuxensäris?
Statistiken kommer alltså från Statista, miffo!

Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Anstränger du dig för att alltid ha fel i dina slutsatser och argument eller är det något som kommer naturligt för dig?

Sen antar jag att du skrev fel om "vita poliser som dödar svarta poliser"...

Folkmordet på boer händer men det är inte ett dugg chockerande att du har missat det.

Ja där blev det ett poliser för mycket.

Kan du motbevisa mig i det jag skrivit?

Hur många "boer" har dödats? Kan du bevisa att alla dödats av rasistiska motiv?
Senast redigerad av FyFanVadFattigt. 2025-05-22 kl. 02:22.
Citera
2025-05-22, 02:22
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.

Kan du motbevisa mig eller svamlar du bara?
Jag lade fram logiken för dig men jag antar att presentera logiskt tänkande för dig är som att beskriva en regnbåge för en blind.
Citera
2025-05-22, 02:24
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Jag lade fram logiken för dig men jag antar att presentera logiskt tänkande för dig är som att beskriva en regnbåge för en blind.

Läs om mitt inlägg då jag lagt till din text då du ändrade ditt inlägg efter att jag svarat.

Och svara gärna på det, om du nu kan. Rasister har dock en tendens att ha svårt att hitta och förhålla sig till fakta.
Citera
2025-05-22, 02:39
Medlem
fskers avatar
Citat:
Läs om mitt inlägg då jag lagt till din text då du ändrade ditt inlägg efter att jag svarat.

Och svara gärna på det, om du nu kan. Rasister har dock en tendens att ha svårt att hitta och förhålla sig till fakta.

Du har bevisat att du har svårt att hålla dig till fakta eller hitta den så du behöver inte flexa med din rasism mer. Du är trots allt på flashback där du kan hitta många fler som hatar folk endast för vilken hudfärg de har.

Skumt bara att du är stolt över det då de flesta skäms över det men med tanke på din tidigare uppvisade kognitiva förmåga så är det inte något som kommer som en nyhet.

Jag tänker mig att vi börjar med att diskutera hur fruktansvärt fel du hade med dina antaganden om det amerikanska våldet. Kan du erkänna att du hade fel där och är en fördomsfull människa?

Något säger mig att du inte kommer tro på någon statistik som läggs fram. Sydafrikanska staten slutade göra statistik på detta 2007 för att mörka problemet så att man ostört skall få mörda folk bara pga deras hudfärg, vilket sånna som du älskar.
Citera
2025-05-22, 03:16
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Ja där blev det ett poliser för mycket.

Kan du motbevisa mig i det jag skrivit?

Hur många "boer" har dödats? Kan du bevisa att alla dödats av rasistiska motiv?
Det lär påminna om ungdomsrån. Alla har en del rasism i sig. Men även om rånaren pissar svennen i ansiktet och drar ut på förnedringen så kan man vinkla det till att det handlar om" ekonomiska och sociala" orsaker. Han tog ju pengar, så då handlar det om pengarna, hur ska du bevisa att något annat låg bakom?
Citera
2025-05-22, 03:22
Medlem
Är det inte de vita sydafrikanska bönderna som brukar vifta med triskelonflaggor så ofta de kan?
Citera
2025-05-22, 04:34
Medlem
MrMarios avatar
Kungen Trump trycker till pajasen från Afrika så det sjunger om det. Aldrig att en liberal president hade vågat göra det, Biden eller Kamala hade slickat hans röv då de ju ser svarta afrikaner som överhöghet.

Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Det vore roligt om någon hade sammanställt någon statistik som jämförde andelen vita farmare dödade av svarta i Sydafrika kontra andelen svarta dödade av vita poliser i USA som sen frias av staten.

Det är skillnad på jordbrukare som inte begår brott och crack-knarkande kriminella som försöker mörda, råna etc.
Citera
2025-05-22, 05:36
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Samma med covid. Snart kryper svensk media till kors och säger oj vi visste inte att det var så.

Hur fan kan media tro att Trump sitter med felaktiga källor? Han för breifings varje dag av underrättelsetjänster som budgeterar mer än Sveriges sammantagna statsbudget
Lol nej, Trump spelar hellre golf än är med på de dagliga informationsmöten. Nedan artikel från 9 maj.

För övrigt så visar han med varje ledare han möter vilken pajas han är. USA har tappat all soft power de haft sedan han tillträdde pga liknande uppdåd.

https://www.politico.com/news/2025/0...uency-00338946

Citat:
Trump has sat for only 12 ‘daily’ intelligence briefings since taking office
Citera
2025-05-22, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Trump borde skicka ett par hangarfartyg för att invadera och befria Sydafrika. De vita boerna är Sydafrikas ursprungsbefolkning

Vilka då skepp? De har inga över. Beredskapen är nu nere på 25 till 30 procent. Resten är hamn och beredskapen väntas inte gå upp förrän 2027. Skeppen som är redo är redan ute uppdrag. De var tvungna tidigare i skicka B-52 till MÖ för hålla upp beredskapen där på acceptabel nivå. Då en Hangarskeppsstyrka var tvungen att lämna för reparationer mm. Det är katastrof för am flottan. Jvla losers!

Jag tror Pentagon och "the orange mongo" tycker MÖ och Kina är viktigare. Så du får nog vänta två år innan USA skickar en flotta till Sydafrika. Sen har nog Rubio försökt berätta för mongot att man håller på ge bort Afrika till kineserna. Så invadera SA är mindre bra ide. De har redan förlorat stora delar och Fransmännnen och amerikanerna är på försvar i Sahel.

PS Nej boerna var inte ursprungsbefolkningen det är en klassisk rasistmyt, utan det var Santofolket och Khoikhoi. Sen kom Bantufolket för 1500år sedan. Boerna kom till SA och förstörde först främst för Khoikhoi, då de levde i kusterna.
Citera
2025-05-22, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Han växer enormt hos mig efter det.
Ser ljusa strimmor av hopp vad gäller hanteringen av juden också, men för tidigt att våga hoppas.
Är inte många av de där boerna judar från långt bak - boerjoos
Citera
2025-05-22, 06:13
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Det vore roligt om någon hade sammanställt någon statistik som jämförde andelen vita farmare dödade av svarta i Sydafrika kontra andelen svarta dödade av vita poliser i USA som sen frias av staten.

Enligt den lokala reportern, Johan Ripås, så mördades 27000 personer i SA 2024.

Sug på den 27000.

Trump borde i stället visa statsmannaskap och ge förslag på åtgärder. Nu vågar väl ingen statschef besöka dåren i ovala rummet..

Låt han sitta där och koka av ilska..

Nu kan han bjuda in Netanyahu och förnedra honom. Och ge visum till alla palestinier. Om inte Israel utför folkmord så vete tusan vad man skall tro.
Senast redigerad av Mullret 2025-05-22 kl. 06:34.
Citera
2025-05-22, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Jag bor utomlands och har vita Sydafrikanska vänner.

Det är något "out of porportion" så som det reporteras men samtidigt oacceptabelt oavsett hur många som dör oavsett hur många.

Det värsta är hur Sydafrikas president reagerade på klippet. Det var på samma nivå som när man är 15 och nån kompis visar ett pinsamt klipp för en man helst vill glömma och skrattar lite nonchalant åt. Han tar det inte på allvar.

Klart han tar det på allvar, men han vet ju också att om han skulle försöka rätta Trump med nyanser eller nån slags sanning skulle Trump få ännu ett koleriskt utbrott, spotta och fräsa och typ tvinga Google Maps att döpa om Sydafrika till "asshole-place". Så han försöker väl hantera situationen så bra det bara går..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in