Igår, 18:23
Medlem
StigEngstroms avatar
Vi har ett fullutrustat kök härhemma som frugan fyllt med diverse köksredskap, delvis dyra grejer och billigt ikeaskit som kom med mig från ungkarlslyan.
Det har slagit mig att jag aldrig använder något av det dyra i köksskåpen när man lagar mat.
Av alla skärbrädor tar jag alltid den billiga från Ikea medans frugan hellre tar en sån där tjock i trä.
Slevar, stekpannor, knivar, jag har alltid siktet på den billiga skiten. Känns bara mer naturligt.
Det är inte som att jag är snål och är rädd för att jag ska repa sönder den dyra kastrullen som jag ändå aldrig använder. Känns bara fel.
Är det en kvarleva från ungkarlslivet?
Citera
Igår, 18:35
Medlem
StonedMonkeys avatar
Låter ju bara som att du använder det du vant dig med att använda
Citera
Igår, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Vi har ett fullutrustat kök härhemma som frugan fyllt med diverse köksredskap, delvis dyra grejer och billigt ikeaskit som kom med mig från ungkarlslyan.
Det har slagit mig att jag aldrig använder något av det dyra i köksskåpen när man lagar mat.
Av alla skärbrädor tar jag alltid den billiga från Ikea medans frugan hellre tar en sån där tjock i trä.
Slevar, stekpannor, knivar, jag har alltid siktet på den billiga skiten. Känns bara mer naturligt.
Det är inte som att jag är snål och är rädd för att jag ska repa sönder den dyra kastrullen som jag ändå aldrig använder. Känns bara fel.
Är det en kvarleva från ungkarlslivet?

Men nu när du kan leva som en normal människa så är det bara dumsnålt eller dålig vana att använda den billiga skiten.

Teflonpannor,kastruller och stekpanna tillex innehåller massa gift som läcker i i maten så det är idiotiskt att använda sånt istället för en riktig stekpanna och riktiga grejer.

De billiga plastredskapen läcker mikroplast och andra gifter in i maten också.

Träslevar och annat som är tillverkade i europa ska det va. Inte kinesiskt skit då de lägger massa kemikalier även i trägrejer.

brukar undvika coop pga deras reklam men de har iallafall ekologiska träredskap för att laga mat i vissa butiker tillverkade i tjeckien om jag minns rätt.

airfryer är också en giftgrej i köket man aldrig ska använda.
Full av teflon.
Citera
Igår, 22:12
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag använder kanske inte de allra billigaste varorna, men har inget behov av global köksknivar. Bra kvalitetsgrejer från IKEA räcker. Som någon skriver teflon går bort.

En sil är en sil.
Citera
Idag, 00:47
Medlem
makuhiras avatar
Brukar också gå efter billigare alternativ. Förstår inte heller varför någon köper saker som är onödig dyr. Visst sen gör jag undantag, en rejäl gjutjärnspanna kommer hålla hela min livstid. Sen när det gäller stavmixer tycker jag att det inte är lönt att köpa de billigare alternativen då de inte klarar av att mixa något som har minsta motstånd.
Citera
Idag, 06:43
Medlem
Belters avatar
Va fan har du i köket att göra om du är gift?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in