Citat:
Ursprungligen postat av
StigEngstrom
Vi har ett fullutrustat kök härhemma som frugan fyllt med diverse köksredskap, delvis dyra grejer och billigt ikeaskit som kom med mig från ungkarlslyan.
Det har slagit mig att jag aldrig använder något av det dyra i köksskåpen när man lagar mat.
Av alla skärbrädor tar jag alltid den billiga från Ikea medans frugan hellre tar en sån där tjock i trä.
Slevar, stekpannor, knivar, jag har alltid siktet på den billiga skiten. Känns bara mer naturligt.
Det är inte som att jag är snål och är rädd för att jag ska repa sönder den dyra kastrullen som jag ändå aldrig använder. Känns bara fel.
Är det en kvarleva från ungkarlslivet?
Men nu när du kan leva som en normal människa så är det bara dumsnålt eller dålig vana att använda den billiga skiten.
Teflonpannor,kastruller och stekpanna tillex innehåller massa gift som läcker i i maten så det är idiotiskt att använda sånt istället för en riktig stekpanna och riktiga grejer.
De billiga plastredskapen läcker mikroplast och andra gifter in i maten också.
Träslevar och annat som är tillverkade i europa ska det va. Inte kinesiskt skit då de lägger massa kemikalier även i trägrejer.
brukar undvika coop pga deras reklam men de har iallafall ekologiska träredskap för att laga mat i vissa butiker tillverkade i tjeckien om jag minns rätt.
airfryer är också en giftgrej i köket man aldrig ska använda.
Full av teflon.