Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
Det är väl klokt, som vanligt när det gäller Sjöstedt. En av Sveriges bästa politiska ledare, tyvärr i fel parti för min del.
Det pågår två parallella "processer" som bäst, med helt olika mål. Den ena går ut på att påverka det som sägs i stunden (därav Måwes, KDs och deras politiska polares uttalanden), den andra går ut på att dra politisk nytta av slutresultatet (därav V:s och Dadgostars "vi väntar på polisutredningen", och förmodligen Sjöstedts tystnad).
Men om inte Måwe och KD kommer ut med ett klart och tydligt "det var den andra som tog till våld först" utan fortsätter med "den andra började [med att filma] och eskalerade [genom att kalla Måwe för hemsk person]" och "vi funderar på egen anmälan" så pekar indicierna enligt mig på att det trots allt var Måwe som rök på V-assistenten.
Om det så småningom skulle komma fram att det var så det gick till så har ju Måwe gjort bort sig totalt. Dels genom att ryka på nån annan, dels genom att försöka ge sken av att det var den andra och dels genom att visa så otroligt dåligt politiskt omdöme att inte stå för vad hon gjort, direkt.
Som den sionistiska kamphund Måwe är så skulle hon ha kommit enklare undan om hon sagt att hon "blev provocerad" och hennes "integritet kränktes" och att hon "tappade kontrollen" och gav sig på "en V-anknuten palestinsk anhängare". Det hade hon inte bara kommit undan med, hon hade fått en massa (knäppa) likes.
Wow vilken spaning, om du inte redan är utredare så uppmanar jag dig att söka. Sverige behöver fler som dig.
Potentiella tjänster som passar dig : Korruptionsutredningar, ekobrottsutredningar, organiserad brottslighet, gängrelaterade brott, terrorismutredningar, spionutredningar, cyberbrottsutredningar, komplexa mordutredningar.