2025-05-22, 20:29
Medlem
Äntligen visar de båda sina sanna ansikten.
Extremerna till vänster och höger.

Sök asyl hos Putin eller Trump, för här hör ni inte hemma! 🇸🇪
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
Sjöstedt har postat något om Alice TMs aktieinnehav (angående israel) på instagram, knappast en slump. Men de är väl tillräckligt smarta att inte stödja någon som attackerar folkvalda politiker. Brukar inte vara bra för jobbet att stödja våld mot politiker.

Hoppar våldskvinnan delar sin video.

Har Sjöstedt plockat ner det från Instagram? Kan inte hitta nåt sånt. Komiskt om han plockade bort det!
Citera
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Jag kan tänka mig att denna vänsterperson har filmat ja, och Måwe har då flippat ur och blivit fysisk mot dennes kamera i syfte att få bort kameran. Men Måwe skulle varit smartare och bara gått därifrån.

Nej, Måwe tog upp sin mobil och filmade den som hånade & filmade henne.
Då flippade ”tjänstepersonen” ur blev fysisk och försökte ta Måwes mobil.
Måwes belackare var inte alls intresserad av att själv bli filmad utan tillåtelse.
Skulle nästan vara mer intressant att se Måwes mobilfilm än CCTV filmen.
Nå även den har EUs säkerhetsavdelning som bevisning…….
Citera
2025-05-22, 20:31
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Min teori är att Måwe blivit provocerad och filmad, men att Måwe sedan blivit fysisk först i sätt att försvara sig. Men jag väntar på mer information. Om det är så att vänsterpersonen FÖRST var fysiskt så är det ok att försvara sig från Måwe sida. Men om Måwe med sin position blev fysisk först så är hon lika låg och trashig som vänster provokatören

Det har som nämnts bekräftats av Europaparlamentets talman att det under den interna utredningen klarlagts att det var personen från Vänsterpartiet som både initierade och eskalerade bråket. Inte Alice!
Citera
2025-05-22, 20:31
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Talmannen: V-tjänstemannen startade bråket
Publicerad idag 20:15
EU-parlamentet har genomfört en utredning efter gårdagens bråk mellan Alice Teodorescu Måwe och en tjänsteperson från Vänsterpartiet.

Efter utredning slår man fast att V-tjänstemannen ”initierade och eskalerade” situationen genom att hen filmat och fotat Teodoresco Måwe utan samtycke.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...tartade-braket

ATM: Påläst, kunnig och proper personlighet. Initiala uppgifter att hon skulle överfalla någon kändes väldigt orimligt.

Vänsterpartister: För mycket ideologi och för lite logik. Mer benägna att fara med lögner och hets.

Härligt när jag får ett kvitto på min människoradar fungerar ypperligt bra
Citera
2025-05-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Har Sjöstedt plockat ner det från Instagram? Kan inte hitta nåt sånt. Komiskt om han plockade bort det!
Är på instagram stories (försvinner efter 24h).
Citera
2025-05-22, 20:34
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Fortfarande en inskränkning i yttrande och åsiktsfriheten. Du påstod att detta var något som Måwe var principiellt emot. Det är hon inte alls det.

Det utgör inte en inskränkning i yttrande- och åsiktsfriheten eftersom man fortfarande har rätt till sin åsikt och att uttrycka denna. Det ska, enligt ATM, dock innebära att man inte kan bli svensk medborgare.
Citera
2025-05-22, 20:35
Medlem
Stora frågan är nu om det är något vänsterpartiet aktivt styr och det är del av arbetsuppgiften att attackera folkvalda? Eller om hon gjorde det på eget initiativ.
Senast redigerad av Dhfjs2930sj 2025-05-22 kl. 20:37.
Citera
2025-05-22, 20:35
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Är på instagram stories (försvinner efter 24h).

Fult gjort om han postade det efter att Måwe blivit attackerad.
Citera
2025-05-22, 20:36
Medlem
Vad härligt detta blev
Citera
2025-05-22, 20:37
Medlem
Citat:
Stora frågan är nu om det är något vänsterpartiet aktivt styr och del av arbetsuppgiften att attackera folkvalda? Eller om hon gjorde det på eget initiativ.
Nu vill jag inte höra om "hot mot demokratin" från oppositionen mer.....
Citera
2025-05-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Fortfarande en inskränkning i yttrande och åsiktsfriheten. Du påstod att detta var något som Måwe var principiellt emot. Det är hon inte alls det.

Det är inte alls någon inskränkning av yttrande- och åsiktsfriheten. Att bli svensk medborgare är ingen mänsklig rättighet. Det står varje land fritt att välja vilka nya medborgare man vill acceptera, och då kan man ställa krav på att personens värderingar ska överensstämma med landets värderingar. Det kränker ingens rättigheter. De får tycka vad de vill, men inte säkert de får bli medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in