• 1
  • 2
Igår, 16:42
Medlem
Severlohs avatar
Jag startade en tråd där jag spekulerade i huruvida Eurovision tvingar deltagarna att ha med negrer i sina shower:

https://www.flashback.org/t3674119

Efter en stund kom moderatorn Dr King och slängde tråden i papperskorgen helt utan någon motivering. Då skrev jag till honom och frågade varför, och här är den konversationen:

Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Vad sysslar du med? Varför korgade du min tråd om Eurovision?

Det finns redan en tråd om Eurovision. Använd den för diskussioner istället för att skapa en ny.

MVH,

Dr King

Jaså, det finns ju ett flertal andra trådar som handlar om Eurovision 2025, varför är inte de korgade? Exempelvis om Israels deltagande, att spela på Eurovision, och kaos i Basel.

Han svarade inte på det andra meddelandet. Jag tycker alltså inte att detta hör hemma i samlingstråden för Eurovision 2025, och om Dr King tyckte det så hade han kunnat flytta dit tråden istället för att bara slänga den i papperskorgen.

Och sen undrar jag om inte moderatorer har någon skyldighet att skriva en förklaring när de korgar en tråd? Jag har aldrig tidigare sett att de bara raderar utan att skriva någonting.
Citera
Igår, 18:27
Medlem
bema56s avatar
Det låter ju som ett tramsinlägg! Att de skulle tvinga deltagare att ha med negrer i sina shower kanske skulle eventuellt platsa i konspirationsdelen.
Citera
Igår, 18:50
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Det låter ju som ett tramsinlägg! Att de skulle tvinga deltagare att ha med negrer i sina shower kanske skulle eventuellt platsa i konspirationsdelen.

Okej, då hade han kunnat skriva det eller (ännu enklare), flytta dit den.
Citera
Igår, 19:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Okej, då hade han kunnat skriva det eller (ännu enklare), flytta dit den.
Varför inte bara ställa din lilla fråga i den existerande Eurovision-tråden? Det är ju knappast en fråga som ger utrymme för någon form av diskussion, då svaret kort och gott är nej, de tvingar ha med mörkhyade i showen.
Citera
Igår, 19:28
Avstängd
Tycker din tråd va givande och jag hade gärna deltagit i diskussion i den.

Att hänvisa till att ”det finns redan en megastor esc tråd” förstör forumet då kan man likagärna ha typ 10 stora trådar som berör allt.

Hatar hormods som modererat med den åsikten att allt ska tas i en stor tråd.

Skillnad om det är tex kändisskvaller. Men esc finns mängder med olika aspekter man vill diskutera
Citera
Idag, 00:53
Medlem
Är ganska självklart att din "frågeställning" var trams.
Citera
Idag, 16:01
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Är ganska självklart att din "frågeställning" var trams.

Jaså, det var inte vad moderatorn skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Varför inte bara ställa din lilla fråga i den existerande Eurovision-tråden? Det är ju knappast en fråga som ger utrymme för någon form av diskussion, då svaret kort och gott är nej, de tvingar ha med mörkhyade i showen.

För att jag inte tyckte att det var en fråga som hör hemma i den stora tråden om Eurovision 2025 eftersom det rör något som de gjort varje år det senaste årtiondet.
Citera
Idag, 17:34
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Jag startade en tråd där jag spekulerade i huruvida Eurovision tvingar deltagarna att ha med negrer i sina shower:

https://www.flashback.org/t3674119

Efter en stund kom moderatorn Dr King och slängde tråden i papperskorgen helt utan någon motivering. Då skrev jag till honom och frågade varför, och här är den konversationen:

Han svarade inte på det andra meddelandet. Jag tycker alltså inte att detta hör hemma i samlingstråden för Eurovision 2025, och om Dr King tyckte det så hade han kunnat flytta dit tråden istället för att bara slänga den i papperskorgen.

Och sen undrar jag om inte moderatorer har någon skyldighet att skriva en förklaring när de korgar en tråd? Jag har aldrig tidigare sett att de bara raderar utan att skriva någonting.

Vad har du för underlag på att Eurovision "tvingar" deltagare då?

Förmodligen ganska klent underlag som leder till lika klen diskussion som knappast är värd en helt separat tråd.
Citera
Idag, 17:36
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vad har du för underlag på att Eurovision "tvingar" deltagare då?

Förmodligen ganska klent underlag som leder till lika klen diskussion som knappast är värd en helt separat tråd.

Underlaget är det faktum att alla deltagare förutom Lettland faktiskt hade negrer i sina shower.
Citera
Idag, 17:39
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Underlaget är det faktum att alla deltagare förutom Lettland faktiskt hade negrer i sina shower.

Men inget underlag på att de "tvingar" dem?
Citera
Idag, 17:41
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Men inget underlag på att de "tvingar" dem?

Underlaget är just att alla har negrer. Det är ungefär som om alla deltagare utan förklaring skulle bära rosa slipsar. Då skulle jag också misstänka att de blir tvingade till det av någon anledning.
Citera
Idag, 17:46
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Underlaget är just att alla har negrer. Det är ungefär som om alla deltagare utan förklaring skulle bära rosa slipsar. Då skulle jag också misstänka att de blir tvingade till det av någon anledning.

Din frågeställning handlade ju om tvång, vilket du inte har något underlag på alltså, utan det handlade om en åsikt.

Personligen bryr jag mig inte om trådens vara eller icke vara, men att skapa en helt ny tråd för en åsikt/uppfattning är väl inte så nödvändigt eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in