2025-05-21, 21:16
Medlem
J.H.s avatar
Var hittar jag swish-insamligen till mammans eventuella böter? Sånt här måste premieras när inte skolan och samhället tar sitt ansvar.

Mobbare och yrkeskriminella är det värsta som finns.
Citera
2025-05-21, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
När sonen ringde inne från skoltoaletten och berättade att han återigen hade blivit utsatt blev hans mamma rasande.
Hon åkte till skolan och konfronterade den utpekade mobbaren – som hon nu också åtalas för att ha hotat att döda.

https://www.nt.se/nyheter/norrkoping...rdhot/lyvwvz9l

Kvinnan menade att flickan mobbat hennes son och att det triggade hennes mammainstinkt. Därför ska hon ha begett sig till högstadieskolan och hotat flickan till livet. Nu har mamman åtalats för olaga hot.

https://www.dn.se/sverige/mamma-konf...kamrat-atalas/

Någon som vet mer?
Avsaknaden av en fader ger alltid negativa effekter.
Hade aldrig inträffat om det funnits en man med i bilden.
Citera
2025-05-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byrolodan
Det är såklart surt att bli anmäld för såna saker när man måste stå upp för sig själv. Det kanske inte är lagligt det som måste göras. Men ibland måste man bryta mot lagen. Man måste kunna se sig själv i spegeln, det är viktigt. Det kan vara värt anmälan.
Slår vad om att mobbaren är en fullfjädrad liten bitch fylld med giftiga elakheter. Bra för sonen att föräldern står upp för honom.
Citera
2025-05-21, 22:06
Medlem
Lätt värt det ändå, mobbaren var inte så tuff när han blev hotad.

Fler föräldrar borde ta ansvar för sina barn.
Citera
2025-05-21, 22:29
Medlem
Vi ibland måste göra det som är legitim och inte lagligt .
Jag tycker att mamman reagerar helt naturligt utifrån sin roll som mamma, eftersom uppenbarligen skolan inte kan skydda de som är mobbad. Jag har också erfarenhet av mina barn, till sist bytte vi skolan. Det blir alltid så. Man kan ha olika åsikter om hur bäst hantera en mobbare, men att anmäla och straffa en mamma pga det är lite för mycket....
Citera
2025-05-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noether
Ni som tycker att dödshota barn är försvarligt, tror ni inte att det kan ha funnits några alternativa sätt att agera som kan ha varit klokare? Oavsett vem man tycker har rätt eller fel i en situation så brukar mordhot sällan vara den enda möjliga utvägen. Det går att ha förståelse och känna sympati för mammans agerande utan att tycka hon hanterade situationen perfekt.

För en flicka som mobbar en pojke så till den grad att pojken ringer mamma, är nog mordhot det bästa sättet att få bukt med problemet. Dagens tjejer är vidriga. Riktigt jävla äckliga… många av dem i alla fall, inspirerade av bottenskrap som rappar om pistoler, mord, knark och horor. Vanliga män är förtryckta i vår samtid och jag hoppas att vårt pissfittiga rättssystem, som gynnar organiserad brottslighet, men trycker till och sätter dit vanliga Svenssons, frikänner denna tappra mamma.
Citera
2025-05-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Tänk om flickan varit en liten bossig butch trucker då?

En kvinna kan vanligtvis inte göra något mot en man för en man för hon är fysiskt mycket svagare. Det är bara lära sig att sluta att vara en lipsill och säga till henne att dra åt helvete
Citera
2025-05-21, 23:13
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
En kvinna kan vanligtvis inte göra något mot en man för en man för hon är fysiskt mycket svagare. Det är bara lära sig att sluta att vara en lipsill och säga till henne att dra åt helvete
Han är väl kuvad av sin boss butch trucker gym bro-mamma kanske

Jagsvag som inte lärt sig stå upp för dig själv
Citera
2025-05-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Han är väl kuvad av sin boss butch trucker gym bro-mamma kanske

Jagsvag som inte lärt sig stå upp för dig själv

Jag tror mamman har uppfostrat honom till en hen med pacifistisk feministisk ideologi och rum med mjuka mysiga kuddar. När han träffade någon person som var elak och sa fula saker så blev det en svår chock.
Citera
2025-05-21, 23:35
Medlem
Fader.Runkas avatar
Rätt åt mobbaren. Synd att inte mamman gav henne stryk också. En hård örfil eller nått. Inför alla andra ungdomar på skolan.
Hade inte blivit mer än lite dagsböter som straff ändå.

När jag gick i 9an minns jag att en kille i min parallellklass hade betett sig väldigt illa mot en tjej som gick i 8an. Utsatt henne för tafsning bland annat, vad det sades. Jag själv kände inte till nått alls om det. Han var blatte. Då en dag så kom tjejens äldre bror till vår skola i sin bil, klev ur den och drog några hårda smällar i ansiktet på killen i för alla oss andra, vi var säkert 20 pers som såg det. Han förolämpade honom också och hotade honom till livet. Sedan drog han. Tjejen och hennes bror var från Balkan eller nått liknande, Östeuropa kanske. Blev självklart ingen anmälan på det.
Senast redigerad av Fader.Runka 2025-05-21 kl. 23:38.
Citera
2025-05-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Detta hade inte behövts göra om skolan gjorde sitt jobb. Det är väl för få föräldrar som agerar. Hade fler föräldrar stått upp för sina barn så hade det nog blivit fart på regelverk och förändring för att ta itu med problemet.

Mobboffer får sin trygghet förstörd. I vissa fall får de trauma resten av livet. Att inte bry sig om detta är så extremt vidrigt. Att man offrar barn så här är sjukt egentligen.

Det är bra att föräldrar säger ifrån. Dock borde det ha gjorts bättre.

Precis. Rektorn borde åtalas. Alldeles för få (inga alls) rektorer som döms pga otjänlig arbetsmiljö.
Citera
2025-05-22, 00:13
Medlem
Ni som försöker förringa situationen eftersom det är en flicka som mobbar en pojke så bör ni ta en koll på detta gamla fall som slutade med att den mobbande flickan mördade sitt offer på skolavslutningen (FB) Mordet på Daniel Green i Alingsås 1997-06-06
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in