2025-05-21, 14:59
Medlem
Landets säkerhet måste sättas främst – även när det krockar med asyl*rätten. Inför valet 2026 kommer vi därför kräva att Sverige ges möjlighet att helt stoppa migration, skriver SD:s Jimmie Åkesson och Ludvig Aspling.

https://www.svd.se/a/GyRnAB/sd-sveri...-all-migration

Vad anser ni om detta?
Citera
2025-05-21, 15:02
Medlem
MosterZs avatar
Vems säkerhet ingår i uttrycket "landets säkerhet", och säkert på vilka sätt? Hur blir jag tryggare i min upplevelse av Sverige bara för att Sd om-definierar vad som känns säkert för dem?
Citera
2025-05-21, 15:04
Medlem
Finns tråd
(FB) Sverige måste kunna stoppa all migration enligt Jimmie Åkesson och Ludvig Aspling
Citera
2025-05-21, 15:13
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterZ
Vems säkerhet ingår i uttrycket "landets säkerhet", och säkert på vilka sätt? Hur blir jag tryggare i min upplevelse av Sverige bara för att Sd om-definierar vad som känns säkert för dem?
Vilka är det som skjuter och spränger?
Vilka är det som blir drabbade i det stora hela?

Svårt att fatta eller....?
Citera
2025-05-21, 15:21
Medlem
MosterZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Vilka är det som skjuter och spränger? Vilka är det som blir drabbade i det stora hela?
Ikanobanken är den som skjuter mig med ockerränta och räkningar, och i den sitter inte Ahmeds. Har du blivit skjuten och sprängd, eller?
Citera
2025-05-21, 16:17
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ikanobanken är den som skjuter mig med ockerränta och räkningar, och i den sitter inte Ahmeds. Har du blivit skjuten och sprängd, eller?
Ja, det är väl så det blir när man ska bo flottigt i villaområden. Då blir det höga räntor.
Rösta för invandrare, bosätta sig där inte invandrare har råd att bo och kaosa och sen gnälla på höga räntor....
Citera
2025-05-21, 16:20
Medlem
Citat:

Du måste ju vara dum som väljer ikanobanken?
Räkningar...ja förväntade du dig att du skulle få dina lån gratis?
Citera
2025-05-21, 16:26
Medlem
MosterZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Du måste ju vara dum som väljer ikanobanken?
Räkningar...ja förväntade du dig att du skulle få dina lån gratis
Nej vi visste att radhuset i Åkersberga inte var gratis men förstår samtidigt att nyhetsflöde i medier är deras business och politik snarare än neutrala och våra verkligt viktiga nyheter.
Citera
2025-05-21, 16:27
Medlem
Konstnarren5s avatar
Sveriges säkerhet? Vad betyder det? Att vi har kriminella gäng som lever rövare?

Att vi har emotionella politiker inom och utom landet som ständigt provocerar Ryssland? Att vi genom dca nu tappat kontrollen huruvida vi har kärnvapen på vårt territorium och sålunda förtjänat att bli måltavlor? Att Nato kommer äta upp resurser som behövs för en bredare och långsiktigare samhällsbyggnad?

Att vi förfasas över några halvfeta vitingar som gömmer sig i källare och skriver hatiska manifest som ingen läser? Att vi har feministiska medier som medvetet tonar ner eller döljer vänsterextremism i vårt land som påverkar skola/utbildning, media, energi, samhällsvärderingar, pride mm?
Citera
2025-05-21, 17:12
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Landets säkerhet måste sättas främst – även när det krockar med asyl*rätten. Inför valet 2026 kommer vi därför kräva att Sverige ges möjlighet att helt stoppa migration, skriver SD:s Jimmie Åkesson och Ludvig Aspling.

https://www.svd.se/a/GyRnAB/sd-sveri...-all-migration

Vad anser ni om detta?
Sverige kan göra mycket men gör mycket lite.
Citera
2025-05-21, 21:25
Medlem
Ännu ett högljutt men meningslöst initiativ, likt utvisningen av arbetande migranter – eftersom de är lätta att hitta (de är alla registrerade och under kontroll).

Jag ville bara påminna om detta, eftersom jag nu förstår att svenskarna inte vet hur deras migrationssystem fungerar.

Orsaken till migrationsproblemen är att migrationshandläggare och domare kan göra vad de vill utan någon som helst kontroll.
Jag påminner återigen om att ingen av de föreslagna reformerna innehåller någon form av kontroll av migrationshandläggare eller domare.
Därför kommer samma migrationshandläggare och domare även i fortsättningen att ha rätt att själva bestämma vem som får komma in i Sverige, utan att bära något ansvar för detta. Precis som tidigare.

Även om SD helt skulle stoppa mottagandet av asylsökande och utvisa alla arbetande migranter, skulle det inte lösa några säkerhetsproblem. De lokala gängen kommer ändå på ett märkligt sätt att fortsätta få tillskott. Genom andra mekanismer – allt från falska familjeåterföreningar till falska arbetstillstånd.
Med hjälp av migrationshandläggare och domare som helt lagligt kan skriva vad som helst i dokumenten – och helt lagligt, har ingen rätt att kontrollera vad de har skrivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in