Igår, 14:51
Medlem
BAB7s avatar
BYD Dolphin Surf lanseras nu i europa.

Introduktionspriset i Tyskland fr basmodellen r 19.900 euro och gller juni mnad ut, ord. pris 22.900 euro.
Toppmodellen kostar frn ca 27.000 euro.
Svenska priser r inte faststllda, men lr brja p runt 300.000 kronor fr basmodellen om man ser till prisbilden p konkurrenten Citroen e-C3.

BYD Dolphin Surf har en motor p 89 hk.
Laddar med 65 kW snabbladdning.
Och r rckvidden r 22 mil WLTP .

Den dyrare versionen fr ett strre batteri med en rckvidd p upp till 32 mil WLTP.

r Dolphin Surf bilen som fr BYD att lyfta i europa?
Citera
Igår, 15:11
Medlem
leachs avatar
Artikel.
https://elbilen.se/nyheter/dolphin-s...yd-pa-vag-hit/
Citera
Igår, 15:24
Medlem
Ser ut som vrldens bgbil, passar frvisso tyskarna.

Tror dock inte de blir en stor hit i sverige.. och kper man en elbil s vill man vl han en rckvidd p lngre n 22mil som angivits? Dvs 15 mil p riktigt och 7 mil p vintern i svenskt klimat
Citera
Igår, 16:14
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
BYD Dolphin Surf lanseras nu i europa.

Introduktionspriset i Tyskland fr basmodellen r 19.900 euro och gller juni mnad ut, ord. pris 22.900 euro.
Toppmodellen kostar frn ca 27.000 euro.
Svenska priser r inte faststllda, men lr brja p runt 300.000 kronor fr basmodellen om man ser till prisbilden p konkurrenten Citroen e-C3.

BYD Dolphin Surf har en motor p 89 hk.
Laddar med 65 kW snabbladdning.
Och r rckvidden r 22 mil WLTP .

Den dyrare versionen fr ett strre batteri med en rckvidd p upp till 32 mil WLTP.

r Dolphin Surf bilen som fr BYD att lyfta i europa?

P BYD svenska hemsida brjar priset p 439 900kr. Lite vl saftigt. Hr spelar det ingen roll om det r en liten eller stor bil, det r minst runt halvmiljonen som gller.
Citera
Igår, 17:15
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag trodde att citroen c3-e skulle slja som smr och toppa alla frsljningslistor. Det gr den inte.

Det r bra med fler konkurrenter i klassen och prispress nert. Skulle nd knna mig tryggare med renault, citroen eller inster.

Ful r den inte och jag skiter i hstkrafter. Men prioriterar plitlighet, ekonomi. Vem vet hur lnge de hller.

Har dina frldrar kvar MGn och r njda?
Citera
Igår, 21:42
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Jag trodde att citroen c3-e skulle slja som smr och toppa alla frsljningslistor. Det gr den inte.

Det r bra med fler konkurrenter i klassen och prispress nert. Skulle nd knna mig tryggare med renault, citroen eller inster.

Ful r den inte och jag skiter i hstkrafter. Men prioriterar plitlighet, ekonomi. Vem vet hur lnge de hller.

Har dina frldrar kvar MGn och r njda?

Citroen e-C3 sljer bra i Frankrike, men det r sklart lngt kvar innan man nr volymer som Clio, C3, 208, Sandero osv,,
Ge det ngra r till, s r den nog frsljningsmssigt i niv med de bensindrivna konkurrenterna.

Det r BYD Atto.
Ja, de kr med den tills leasingen gr ut i oktober.
De r supernjda med bilen. (trots att den har en usel mjukvara och r full med buggar)
Citera
Igår, 21:44
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk

Tror dock inte de blir en stor hit i sverige.. och kper man en elbil s vill man vl han en rckvidd p lngre n 22mil som angivits? Dvs 15 mil p riktigt och 7 mil p vintern i svenskt klimat

Den gr lngre n s.
13-14 mil lr man kunna komma p vintern.
Citera
Igår, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Den gr lngre n s.
13-14 mil lr man kunna komma p vintern.

Wow! r det vrt 300tusen fr en liten ful bil? VA?
Citera
Igår, 22:07
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk

Det r nog snarast 26 p sommaren och 17-18 i snslask. Men fr den som kper denna lilla sak r det skert helt ok som den pendlarbil den r tnkt som.

Dock fr de en fin begagnad med bttre komfort, utrustning och rckvidd fr samma eller mindre peng.

Mrkligt hur dyra bilar r i Sverige.
Citera
Idag, 10:25
Medlem
DVikings avatar
BYD bygger verkligen skrpbilar.

https://carup.se/byds-nya-prisbomb-t...ig-ar-elbilen/

En pyttebil med 30kWh batteri som nd inte tar sig mer n 200km?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in