• 7
  • 8
2025-05-25, 12:07
Medlem
SigmaLasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACoEF
Troligast är väl att JJ gjorde inbott hos TH och att det spårade som jag förstått det. Vettefan vad han var ute efter dock, förmodligen att TH hade en rätt ny VW Tiguan som han ville åt är väl troligast.

Han måste varit rejält jävla väck om han trodde han skulle komma undan med att sno en såpass ny bil. Idioten har väl säkert åkt runt i den som ingenting fram tills gripandet också.
Citera
2025-05-25, 14:57
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Mrkoll: Bor i boende av annan typ? Tolkar jag som intagen på någon verksamhet/omsorg, kommunal eller privat?

Har han kopplingar till Mjälga eller vad gjorde han där? Förutom att döda en person.
Bor han i området?
Citera
2025-05-25, 15:25
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Mrkoll: Bor i boende av annan typ? Tolkar jag som intagen på någon verksamhet/omsorg, kommunal eller privat?

Har han kopplingar till Mjälga eller vad gjorde han där? Förutom att döda en person.
Bor han i området?

Kan ju vara så att han är hemlös också. Låg ett härbärge på Kunskapsskolans område fram till för några månader sen när det flyttade till Hagalund.
Citera
2025-05-25, 17:24
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Kan ju vara så att han är hemlös också. Låg ett härbärge på Kunskapsskolans område fram till för några månader sen när det flyttade till Hagalund.

Så kan det kanske vara.
När utredningen är klar får jag kanske mer info genom FUBen
Citera
2025-05-25, 21:46
Medlem
Öppna mentalsjukhusen igen. Tankar och kärlek till offret och hans anhöriga.
Citera
2025-05-26, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtemisiaMaris

Ja, jag håller med till 100%.
Det finns olika psykiatriska tillstånd, farliga för sig själv/ andra/ både ock och helt ofarliga.
Dom med tillstånden av den här karaktären, farlig öht, borde bo i specifika boenden utan tillgång till frigång. Låsta boenden alltså.
Övriga ickefarliga, kan bo i stödboenden i olika format.
Skrämmande hur det blev när psykiatrireformen gjordes om, ren katastrof för många, en bra frihet för vissa.
Och ingen av dessa grupperingar borde blandas ned varandra.
Citera
2025-05-26, 11:47
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtemisiaMaris

Håller verkligen med.
Citera
2025-05-26, 18:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Håller verkligen med.
Så sött att se folk fortfarande ha hoppet kvar om att makthavare bryr sig om era bekanta blir mördade. Ni är som höns som går rakt mot slakten och ser hönsen framför er få huvudet avsågade men ni bara går på. Det är ju nobelt, men fattar ni inte vid det här laget att vi andra brutit loss och inte längre går med er? Ni går ensamma. Byebye
Citera
2025-05-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Det är alltså denna göken, Je*per Johan**on som har erkänt. *=s
https://www.ratsit.se/19940916-Borje...LPClN9jyT4qlfs

Ingen som vet nåt mer om personen?
Umgicks han i kriminella kretsar, vilka? eller höll han sig för sig själv? Vilka droger använder han? Ekonomiska trångmål på senaste tiden? Bostad?
Citera
2025-05-27, 08:02
Medlem
SigmaLasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siaso
Umgicks han i kriminella kretsar, vilka? eller höll han sig för sig själv? Vilka droger använder han? Ekonomiska trångmål på senaste tiden? Bostad?

Han har flera domar på sig kring narkotikabrott, drograttfylleri, rattfylleri. En dom om kvinnomisshandel mot ett ex. Totalt 4 domar vad jag kunde se. Enligt domarna verkar han mest ha hållt på med hasch och marijuana. Han verkar ha hållt på med droger i minst 6 år.

Han har barn också med ett annat ex.
Citera
2025-06-01, 10:18
Medlem
lolboll32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siaso

Misstänkt tjackis och umgicks med andra tjackisar...

Om jag har rätt info har han ett smeknamn som påminner om ordet som beskriver resultatet av när järn korroderar i närvaro av syre och vatten . Någon annan får gärna bekräfta detta eller dementera om jag fått fel info.
Citera
2025-06-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolboll32
Misstänkt tjackis och umgicks med andra tjackisar...

Om jag har rätt info har han ett smeknamn som påminner om ordet som beskriver resultatet av när järn korroderar i närvaro av syre och vatten . Någon annan får gärna bekräfta detta eller dementera om jag fått fel info.
Misstänker också att han tagit tjack då han umgicks med tjackisar.

Exakt. Rostis är smeknamnet.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in