• 1
  • 2
Igår, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Precis det jag undviker, finns videos och inspelningar när han står och filmar in och skriker ihop med sitt barn . Funnit nu massvis med LVU dom på barnet dessutom där
Soc fick kliva in efter pappans dom mot det våldet mot mamman. Massvis. Ena grannen har skickat domen och gemensam klagan från grannskapet, men så blir nästa fråga; är det då förtal?

Jag önskar att jag kunde outa mannen, för han är sjuk på riktigt men måste
Tänka på alla andra i grannskapet som är rädda för
Han och att han är kapabel till sjuk våld.
Det har också hittats en rättspsykiatrisk undersökning i samband med hans fängelsedom att han är diagnostiserad med personlighetsstörning med narcissism och borderline. All denna info har kommit fram idag. Så nu är det bekräftat iallfall att det är en sjuk man som har att göra med. Mannen har på senare tid lyckats få delad vårdnad om ungen så bara en tidsfråga innan han förlorar där också om soc får kännedom om hans beteende här.
Han erkänner i domen att han kissat några droppar på mamman när ho. Suttit ner på golvet med bebisen i armen.

Folk känner sig maktlösa, flera har flyttat pågrund av mannen . Vad ska dom göra? Man hoppas nu med denna info att mannen ska flytta frivilligt. Någon granne ville lägga domen i allas brevlådor men jag vet inte om det är så smart?

Jag förstår din frustration och panik för den där mannen och jag beklagar det syns verkligen på när du skriver att han åstadkommit er mkt lidande o ångest.jag hoppas att han får sitt o blir vräkt snart.
Filma dokumentera sen medela hyresvärden o skicka allt till denna . Du kan även kontakt socialen på orten och göra en oros anmälan.

Om du lägger upp videos på han outas ju inte han då vi ej vet vart han bor elelr vem han är osv.
Jag tycker inte de mer än rätt att lägga upp han här då han tydligt begår brott och ofredande mot er

Alt lägga in i aktuella brott tråden kanske men bifoga något s om tyder på att han har gjort ett brott kanske den där gamla domen ta me den

Hoppas allt löser sig hursom
Citera
Igår, 17:34
Medlem
TS.
Att lägga upp videon kan utgöra förtal. Förtal innebär att en person utpekar någon annan som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning (brottsbalken 5 kap 1 § första stycket).

Dvs. Spridning av uppgifterna som bilder eller videos. Som här, till obehöriga.
Ser inte heller bra ut om han tex. anmäls eller ärendet går vidare att hitta denna tråd med videos.

Övrigt kan du söka på vilka brott den speciella grannen gör.
Bör vara flera. Dom kan även falla på offentlighets principer, fotografera på allmän plats osv.

Hyresgästföreningen har gratis rådgivning hos jurist.
Citera
Igår, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12Monkeys
TS.
Att lägga upp videon kan utgöra förtal. Förtal innebär att en person utpekar någon annan som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning (brottsbalken 5 kap 1 § första stycket).

Ser inte heller bra ut om han tex. anmäls eller ärendet går vidare att hitta denna tråd med videos.

Bör vara flera. Dom kan även falla på offentlighets principer, fotografera på allmän plats osv.

Fotografera på allmän plats är absolut inget brott.
Inte så mycket som beskrivits om denna person som kan anses vara brottsligt, än mindre som motiverar att personen skulle vräkas.
Citera
Igår, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Fotografera på allmän plats är absolut inget brott.
Inte så mycket som beskrivits om denna person som kan anses vara brottsligt, än mindre som motiverar att personen skulle vräkas.
Precis. "Övrigt kan du söka på vilka brott den speciella grannen gör.
Bör vara flera. Dom kan även falla på offentlighets principer, fotografera på allmän plats osv."
Dvs. Lagen om/lagligt.
Citera
Igår, 23:26
Medlem
Citat:
TS.

Fetat ovan får du nog förklara bättre vad du menar med.
Citera
Idag, 11:58
Medlem
Citat:
TS.

Fast om man redan blivit dömt för ett brott så kan man väl lägga upp i aktuella brott tex och då är det ej förtal ?
Elelr
Plus då kan man även bifoga videos på personen fritt
Aja se hur jag tolkar det iaf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in