2025-05-20, 21:38
Medlem
LKKINGENs avatar
Är det bara jag som känner att livet rinner ur en?
Inte nog med att svenska politiker snart kommer flyga in alla palestinier som vill leva på bidrag och aldrig bli en del av det närande samhället.
Nu börjar man gå sönder bara av att sitta och zappa.

Hittade inget om programet i rubriken..
Ett program om våldet i samhället.
En inkvoterad hona med rätt ursprung för att SVT skall kunna checka av alla punkter på inkluderingschecklistan.
En mördare skall intervjuas och då letar dom upp en som muckade innan mobilens intåg.
Blåögd för att inkludera även bleka män så att jämställdhet uppnås.
Jag vet vad SVT är och hur deras agenda ser ut men ibland blir jag konfunderad över den totala avsaknaden av verklighetsförankring.
Hur har ni andra det med dessa tråkigheter som väller över en så fort man låser upp källardörren och tittar ur?
Citera
2025-05-20, 22:28
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN

Alltså… man får ju intrycket av att du blev besviken redan vid introt när det inte dök upp en karta med pilar från MENA-regionen in mot Degerfors.

Jag har bara sett första avsnittet hittills, men det var allt annat än “ursäktande” eller “ideologiskt”. Tvärtom var det sakligt, metodiskt och kliniskt – och fokuserade på att förklara olika motivtyper, inte på att klistra någon etnisk profil på varje dåd. Det är liksom hela poängen: att förstå vad som driver någon att döda – inte att ge SD ett nytt valplakat.

Men visst, jag kan förstå att det är frustrerande för vissa att det inte blev en 3-delarsdokumentär där varje avsnitt heter typ:

1. “Importerat våld”

2. “Svenska offer, glömda av staten”

3. “Mord som migrationspolitik”

Om man är ute efter sin dagliga dos av ’varför berättar inte SVT om…’, så är det här nog fel serie. För oss andra som faktiskt vill förstå fenomenet dödligt våld – oavsett om det begås i ett villaområde i Falkenberg eller ett gathörn i Tensta – så är det här en bra dokumentär.
Citera
2025-05-20, 22:51
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Inte nog med att svenska politiker snart kommer flyga in alla palestinier som vill leva på bidrag och aldrig bli en del av det närande samhället.
Nu börjar man gå sönder bara av att sitta och zappa.

Hittade inget om programet i rubriken..
Ett program om våldet i samhället.
En inkvoterad hona med rätt ursprung för att SVT skall kunna checka av alla punkter på inkluderingschecklistan.
En mördare skall intervjuas och då letar dom upp en som muckade innan mobilens intåg.
Blåögd för att inkludera även bleka män så att jämställdhet uppnås.
Jag vet vad SVT är och hur deras agenda ser ut men ibland blir jag konfunderad över den totala avsaknaden av verklighetsförankring.
Hur har ni andra det med dessa tråkigheter som väller över en så fort man låser upp källardörren och tittar ur?
Är du bög eller?
Det är ett mänskligt problem. Ditt problem. Jesus säger tro på Gud och tro på mig. Vad Han har gjort. Vissa är värre sårade och skadade av världen. Inte för att de är sämre. Men kanske för att du ligger sämre till.
Bara för att du ser bättre ut betyder inte att du har rätt. De reagerar iaf på det sjuka. Att de har ont pga världens synd och tillstånd. Det är inget gott tecken att trivas i världen på det sättet du och dina likar vill. Det är som knarkande. Missbruk.

Jakob 5:16
Bekännen alltså edra synder för varandra, och bedjen för varandra, på det att I mån bliva botade. Mycket förmår en rättfärdig mans bön, när den bedes med kraft.

Citera
Igår, 08:49
Medlem
LKKINGENs avatar
Så det fiins inget samband mellan ökad brottslighet och immigranter och deras avkomma?

Alla Europeiska länder har samma problem men ändå är allt enstaka händelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in