• 1
  • 2
2025-05-26, 00:29
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Sg filmen fr ett par r sedan. Fr det frsta tycker jag man kan kalla filmen sitt hollndska namn, Spoorloos, betyder typ sprls (frsvunnen).

Lite seg film. Och inte s lskig om man r ver en viss lder. Fr yngre kan jag tnka mig den r skrmmande, jag menar.... tnk att rka ut fr det dr?

Men det komiska r den amerikanska versionen, av samma regissr, som hade ett helt annat slut.
Slutet r ju liksom sjlva grejen med originalet, men nu s kastas det bort totalt, och det blir verkligen patetiskt. Varfr fan gick regissren med p det? Verkligen rhundradets misstag!

Lita aldrig p frmlingar!!

Angende Kubrick... det vi vet r att han sa filmen var "the most frighterning things he's ever seen", och att han ringt upp regissren fr att diskutera redigering. Och att Saskya skulle f en stor roll i Kubricks nazist-film, Aryan Papers, som aldrig blev av.

Men att det var hans favoritfilm r svrare att finna belgg fr. tminstone om man ska tro p massmedia som rapporterade listan ver filmer han *kommenterat* p som listan ver Kubricks favoritfilmer. Men han gillade filmen, kan vi utg frn.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag menar inte att frsvara valet av slut i den amerikanska remaken... men r det inte s att det ska vara lite mjkigt i USA och deras filmer. Det mste anpassas fr att inte vara fr brutalt och ven kunna slja lite mer.

Jag tror Spoorlooses slut av filmen r lite fr mycket fr den genomsnittlige amerikanska publiken. Det blir d ocks ekonomiska frluster i lngden.

Eller...? Jag bara spnar lite... men det knns som amerikanarna alltid gr sina remakes snllare n originalen.
Jag hrde att hollndska regissren sa att han spelar in remaken om han fr ha samma slut som i Spoorlos och studion gick med p det.... dock slutade personen som var ansvarig fr beslutet strax efter s dom spelade in ett nytt slut.

Personligen gillar jag originalet och mycket med den r skrmmande och fascinerande. Ger den 4/5 betyg. Amerikanska versionen r okej-ish men bleknar i jmfrelse med Spoorloos.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in