Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Ja! Vi har en sån chat app Internt. Men det är typ Chat GPT 3.5 och eftersom den är "in house" har den begränsad information och den är rätt kass faktiskt.
Jag har ju betalversionerna av Chat gpt och Gemini och det går ju inte ens att jämföra. Men det kommer nog dröja innan man effektivt och ekonomiskt nog kan köpa in dessa modeller för 10.000 anställda som kommer använda heeeela tiden liksom....
Men min poäng med tråden är att försöka röna ut hur människor i ledande befattningar i organisationer resonerar kring Ai och hur det ska implementeras, vem ska äga frågan, hur ser planen ut för er?
Vem äger frågan?
Någon som arbetar med informationsteknik borde ansvara för informationsteknik, vad är det är för konstig fråga att ens ställa, och hur kan du inte komma fram till den slutsatsen själv? Och vad är det för handikappad ledning som inte vet det själva?
AI kan innebära många olika saker. Men ni har uppenbarligen en chatt, men med dålig kunskap/dåliga verktyg. Där har vi något jag kan se ett behov av efter att ha läst ett enda inlägg från dig. Så ett första steg kan väl vara att ändra på det?
En annan sak jag kan se att ni lider av är over-management, men det är ett kulturellt problem.
Sluta ha 45 möten där 79 personer är iblandade för att planera hur ni över de 18 kommande månaderna ska komma på ett problem där ni under de 12 efterkommande månaderna ska komma fram till hur många procent man ska lösa det med.
Ibland hade det nog faktiskt varit mer ekonomiskt gynnsamt om ni vara satte en jävla praktikant på det med instruktionerna ”Gör något bra med AI”. En person hade kunnat använt alla de timmarna ni tillsammans har skräckslagna kastat bollen fram och tillbaka under alla meningslösa möten till att studera och komma fram till och till och med skapa någonting vettigt.