2025-05-24, 23:31
Medlem
En annan sak jag noterar i den knapphändiga debatt som förts är att man underbygger den nya lagstiftningen med sexualköpslagen ”eftersom det är olagligt med fysiskt sexköp är det ju en naturlig, självklar och helt logisk följd att det ska vara förbjudet digitalt också”

Det är en trevlig logisk rutschkana som vi nog kommer få åka igen om ett par år, oavsett sittande regering: ”Eftersom det redan är förbjudet att beställa film, är det en naturlig följd att betala för bild och film helt” sedan, ”eftersom det är förbjudet att köpa bild och film är det ju bara naturligt att även gratis tillgänglig media förbjuds.”
Citera
2025-05-25, 01:13
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Sverige förbjuder inte OF. De gör det bara olagligt att betala för innehållet.
Vilket är sjukt nog.
Men OF är inte olagligt så länge det är gratis att se innehållet.

Wow, vilken bedrift att göra en sådan grov misstolkning. Det kommer fortfarande vara lagligt att betala för åtkomsten till producerat innehåll. Sker väl via prenumeration? Men man får inte betala för att påverka det innehåll som produceras. See the difference?
Citera
2025-05-25, 01:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Har du en källa på att många av de som köper sex inte mår bra?

(FB) Ni män som köper sex, mår ni dåligt efteråt i LÄNGDEN eller inte, varför?

"Av studien framgår att de män som medverkat varit med om trauman tidigt i livet och använt sex och sexköp för att dämpa ångest"

https://www.sverigesradio.se/artikel...exkopare-sluta

Nu är det din tur att svara på en fråga, har du en källa på att många av de som köper sex mår bra av att behöva betala för sex?
Citera
2025-05-25, 03:44
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Wow, vilken bedrift att göra en sådan grov misstolkning. Det kommer fortfarande vara lagligt att betala för åtkomsten till producerat innehåll. Sker väl via prenumeration? Men man får inte betala för att påverka det innehåll som produceras. See the difference?
Exakt. Folk har svårt att fatta för att dom troligtvis enbart läser rubrikerna.

Det är endast beställda klipp som förbjuds. Allt annat OF-material kommer fortfarande vara lagligt i Sverige

D.v.s. de klippen som redan finns bakom en betalvägg som sedan snuskgubbarna vill se kommer fortfarande vara klassade som godkänt material. Man får helt enkelt inte bestämma i förväg vad som produceras.
Citera
2025-05-25, 06:08
Medlem
Biggless avatar
Den här lagen är så rolig och jag har väldigt svårt att förstå hur den ska tillämpas. Ponera att jag frågar en tjej har du en video där du suger av en snubbe?

Om hon sen går och gör den utan att säga till mig att hon inte har den har jag då oaktsamt köpt sex för jag borde förstått att när de tog lite tid så gjorde hon den… alltså de är helt galet och rättsvidrigt.
Citera
2025-05-25, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08

Jag förstår inte skillnaden? Att kåta upp sig på t ex nakna fötter som trampar ihjäl stackars sniglar och beställa det, jämfört med att titta på redan befintligt innehåll med nakna fötter som trampar ihjäl stackars sniglar? Vad är skillnaden för sniglarna?

Och varför skriver du plötsligt på engelska?
Citera
2025-05-25, 06:48
Medlem
https://www.aftonbladet.se/podcasts/...m_term=control

Här får ni svaren på vad som gäller och hur lagens långa arm kommer agera efter att den nya lagen träder i kraft.
Citera
2025-05-25, 07:16
Medlem
carass avatar
Är så rörigt med alla kommentarer och misstolkningar av den nya OF-lagen.

Nya lagen utformad av personer, svenska politiker och gamlingar som inte vet hur OF- och cam-sidor fungerar tekniskt och praktiskt. Svenska politikerna verkar tro att det sker betal transaktioner direkt mellan besökare och modell på dessa sajter. Vilket inte sker. Om jag förstått rätt.

Besökare köper låtsaspengar (credits/tokens/andra namn) i förväg från dessa plattformer som sedan kan användas för att dricksa modeller i chattrummen.

När någon dricksar sker betal transaktion tekniskt mellan besökare och plattform. Inte mellan besökare och modell. Modellen får i efterhand betalning från plattform när de löser in sina dricks/låtsaspengar (tokens/andra namn).

Nya lagen ska väl gälla betal transaktioner mellan besökare och modell. Sådana förekommer inte på cam-sajterna.

Så vad menas nya lagen fungera? Jag förstår inte. Ska låtsaspengar (tokens/andra namn) mellan besökare och plattform räknas som betal transaktion mellan besökare och modell?
Citera
2025-05-25, 07:24
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Är så rörigt med alla kommentarer och misstolkningar av den nya OF-lagen.

Nya lagen utformad av personer, svenska politiker och gamlingar som inte vet hur OF- och cam-sidor fungerar tekniskt och praktiskt. Svenska politikerna verkar tro att det sker betal transaktioner direkt mellan besökare och modell på dessa sajter. Vilket inte sker. Om jag förstått rätt.

Besökare köper låtsaspengar (credits/tokens/andra namn) i förväg från dessa plattformer som sedan kan användas för att dricksa modeller i chattrummen.

När någon dricksar sker betal transaktion tekniskt mellan besökare och plattform. Inte mellan besökare och modell. Modellen får i efterhand betalning från plattform när de löser in sina dricks/låtsaspengar (tokens/andra namn).

Nya lagen ska väl gälla betal transaktioner mellan besökare och modell. Sådana förekommer inte på cam-sajterna.

Så vad menas nya lagen fungera? Jag förstår inte. Ska låtsaspengar (tokens/andra namn) mellan besökare och plattform räknas som betal transaktion mellan besökare och modell?
Du kan jämföra med en bordell. Alltså en gammaldags, äkta, bordell. Säg att en kund betalar inträde för att bli insläppt i bordellen. Väl där inne kan han ha sex med vem han vill, som i sin tur får betalt av bordellägaren. I det fallet sker ingen direkt betalning från sexköparen till sexsäljaren. Ändå skulle det omfattas av 6 kap. 11 § brottsbalken som den ser ut idag. Samma sak om det vore så att kunden köpte någon slags ”spelmarker” som han använde för att betala sexsäljarna. Det finns inget krav att sexköparen bokstavligen måste överräcka pengar direkt till den hora han har sex med för att handlingen ska vara straffbar som köp av sexuell tjänst. Samma grej gäller även med den nya lagen.
Citera
2025-05-25, 08:17
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Håller helt med dig. Ännu en morallag.

Vi är alla olika. Vi tänker olika, känner olika, upplever saker olika. Det finns inga exakta ramar eller mått för vad självrespekt är. Självrespekt för en person kan vara att göra OF och slippa betala studielån. Klara sig själv. För en annan kan det vara raka motsatsen.

Sen fattar jag inte hur lagen ska efterlevas. Polisen använder ju väldigt lite resurser i arbetet mot prostitution. Det kommer att vara nån raid kanske en gång per år mot ett fåtal. Sen skrämselrubriker. Sen ingenting. Allt fortsätter som vanligt.

Jag säljer sex. Och jag förstår faktiskt inte varför du tar dig rätten att bestämma över om jag har självrespekt eller inte. Vem ger dig rätt att trycka ned mig? Bestämma att det jag gör är fel och att det jag gör får mig att må illa?

Är du en av alla dessa goda människor som tycker ni har rätt att vara överjävligt mot andra för att ni tänker ”rätt”? För är man en god människa (enligt sig själv) får man tydligen ha fördomar, trycka ned folk och bestämma över andra. Sen slå sig för bröstet och tycka man gjort nåt gott även om det får andra att må illa.

Jag gör inte OF. Men jag är inte lika naiv som du om vad folk mår bra av eller inte. Jag är inte lika naiv som du om hur det ska kännas att sälja sex hud mot eller via kamera.

En del mår dåligt av det. Absolut. Men en del mår också dåligt av att jobba inom vården, i skolan eller som veterinär. Eller jobba alls.

Fast en del mår också bra av det. Och där har du spärrar i din hjärna som hindrar dig att förstå det. Du kan bara se saken från ditt håll. Det enda rätta. Det korrekta. Det som alla MÅSTE och BORDE tänka enligt dig. Och tänker de inte så är de hjärntvättade av yrket, samhället, internet etc. Men kanske det är just du som är hjärntvättad? Har du tänkt på det?

Alla kanske inte har din snäva syn på sexualitet. Alla kanske inte mår dåligt av göra saker som du mår illa av. De kanske till och med tänder på det. O, hemska tanke. Där satte du kaffet i vrångstrupen. Kan det vara så att nån tänder på att visa upp sig? Kan det vara så att nån går igång på att ha sex så att andra ser? Kan det faktiskt vara så att nån tänder på att ha sex med olika personer istället för med samma person i 40 år? Kan det verkligen vara så att nån tänder på att få betalt för sex? Ja, är mitt enkla svar. Precis så.

Självrespekt kan också vara:

- att man vill bestämma över sin arbetstid utan att gå back.
- att man vill tjäna ihop till sina universitetsstudier utan att ta lån.
- att man i en svår ekonomisk situation vill få in en extra slant utan att behöva tigga om pengar från soc och kanske få ett nej.
- att inte gå på myten om att en kvinnas kropp bara får beröras av ens partner och att en kvinnas sexualitet ska styras av samhället som i ultrakristna eller ultramuslimska länder.
- att själv bestämma vad man gör med sin kropp och sexualitet, samt ha rätten att inte på må dåligt över det.

Nej, jag tycker inte jag har dålig självrespekt. Sen får du tycka att jag ljuger för mig själv. Att jag låtsas. Det har du rätt att göra. Men det finns inte en automatisk koppling mellan självrespekt och att sälja sex. Att vi ska vara svaga nervvrak som biter på naglarna och gör vad som helst för pengar. I så fall har du inte träffat mig. Och andra som jag. Fast såna som vi får inte uttala oss i tidningar och media. Vi som mår bra. Vi som är nöjda. För det betyder ju att bilden av horan kan vara fel. Snedvriden. Dessutom säljer det mindre bilagor. Det makabra och hemska är bättre.

Ingen hora kan vara lycklig. Det är ju mantrat som alla får höra. Men tänk om den tanken är fel från grunden. Tänk om vi människor inte är 100% lika. Tänk om vi inte ser på allt och upplever allt exakt likadant.

Tänk om det finns 2 olika grupper människor. De som mår dåligt av att jobba inom vården, i skolan, som veterinär eller sexsäljare. Och de som mår bra av att jobba inom vården, i skolan, som veterinär eller sexsäljare. Och en tredje som känner så ibland och andra dagar inte. Tänk om det är så att människor är unika individer. Olika.

Våga tänka den tanken.

Sen tycker jag inte att nån människa - man eller kvinna - ska känna sig tvingade av kunder, arbetskamrater, arbetsledare och chefer att göra nåt de inte inte vill, bara för att få behålla sitt jobb eller få sin lön/arvode. Men det är en helt annan sak. Och det finns det ju lagar mot.

Så nej, jag stöttar inte den här lagen. Eller sexköpslagen. Jag skulle hellre ha lagar mot alla dessa telefonförsäljare, grannar som kommer hem fulla kl 3 på natten och väcker en, de par som alltid ska gräla och bråka vid alkoholförtäring mitt i natten för att sen försoningsknulla och kvinnan måste SKRIKA för att visa på sin kärlek, de som borrar i väggen sent på kvällen i evigheter, de som sätter sina smutsiga skor på sätet mitt emot på bussar och i tunnelbanan, samt de som spelar musik och kollar på filmer på mobilen bland andra utan hörlurar. Fängelsestraff på allt det.

Det är precis sånt som stör och irriterar mig. Rubbar mina cirklar. Inte sex med en känd eller okänd man mot betalning.

Mycket bra skrivet av en sann liberal! Naturligtvis har du helt rätt! Staten har ingen rätt att bestämma vad vuxna människor gör så länge de inte skadar varandra eller andra.

De som kallar sig liberaler och säger sig "gilla olika", men samtidigt kräver att alla ska dela deras egen värdegrund, är hycklare. Det är denna "liberala fundamentalism" och ideologiska intolerans som har bidragit till att splittra samhället och banat väg för en växande auktoritär nationalism.

En genuin liberal försvarar den individuella friheten, så länge ingen annan tar skada. En genuin liberal anser att staten inte har något att göra med vad vuxna människor frivilligt gör, och låter varken tradition eller religion stå över denna princip. En genuin liberal respekterar dessutom människor med andra värderingar än sina egna, fryser inte ut meningsmotståndare, utan lyssnar, bemöter och debatterar med respekt.

Man får vara tacksam att Flashback fortfarande tillåts där verkligt liberala idéer som dina fortfarande får föras fram. Jag hoppas våra politiker och andra trångsynta individer läser ditt inlägg!
Citera
2025-05-25, 08:37
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(FB) Ni män som köper sex, mår ni dåligt efteråt i LÄNGDEN eller inte, varför?

"Av studien framgår att de män som medverkat varit med om trauman tidigt i livet och använt sex och sexköp för att dämpa ångest"

https://www.sverigesradio.se/artikel...exkopare-sluta

Nu är det din tur att svara på en fråga, har du en källa på att många av de som köper sex mår bra av att behöva betala för sex?

Den studien duger absolut inte, det är givetvis inte ett representativt urval. Det är som att jag skulle hävda att homosexuella mår dåligt av att vara homosexuella och sedan hänvisa till en studie som gjorts bland bögar som deltagit i omvändelseterapi.

Citat:
I studien, som gjorts på uppdrag av Jämställdhetsmyndigheten och länsstyrelsen i Göteborg har närmare 30 män som avslutat eller varit på väg att avsluta sin behandling deltagit. De två behandlarna vid KAST-mottagningen har också intervjuats.

Men underlaget är för litet för att man ska kunna dra generella slutsatser säger forskaren Jenny Rangmar vid FoU i Väst, som är en forsknings- och utvecklingsavdelning i Göteborgsregionen.

– För att vi ska kunna säga att det är så att precis det här sättet att arbeta är det bästa, det är det som vi skulle behöva forska vidare på.

Att som Sverige erbjuda terapi till män som vill sluta köpa sex är i internationellt jämförelse mycket ovanligt och forskningen är begränsad.

Jag har ingen studie som visar att sexköpare mår bra av att köpa sex, men det kanske finns, har inte letat. Har aldrig sett en studie som visar att man mår bra av att köpa suddgummin heller, det är ungefär lika relevant.
Citera
2025-05-25, 08:52
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalneAraben
Politrukerna börjar bli oroliga när allt fler väljer att tjäna pengar på att vädra pirogen framför det förlegade samhällskontraktet med ett miserabelt liv i träldom, som ju är det verkliga horeriet.

Deras tilltag gör dock varken från eller till, för det är ju knappast så att damerna på OF livnär sig på svenska lyxrunkare i första hand.
Dom kan ju fortfarande livnära sej på svenskar också. Svenskar får ju fortfarande köpa förinspelade filmer. Däremot om rödgröna kommer till makten blir nog alla sånna här sajter förbjudna i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in