Citat:
Ursprungligen postat av
PetterRetard
Tydligen äger svenska "osynliga" (och ogranskade) miljardärer allt mer av Sverige. Svenska miljardärer är rentav girigare och rikare än amerikanska miljardärer! Alla känner Elon och Trump, men hur många vet vilka våra svenska miljardärer är och hur rika de är? Är det inte konstigt att vi i Sverige vet mer om Usa än Sverige?
Är det en bra utveckling eller en dålig, tycker ni?
Är du nöjd med att du och dina eventuella barn ska vara slavar åt några få superrika, och deras barn som tar över senare?
Varför är det bra att miljardärer äger ständigt allt mer tillgångar i Sverige, istället för att folket och/eller staten gör det?
Är det bra för vanligt folk, för arbetare, med miljardärer som ständigt roffar åt sig allt mer av det som är värdefullt i samhället? Är miljardärer våra vänner? Eller är deras mål att obegränsat öka sin makt och rikedom, på vår bekostnad?
När bör folket göra revolution? När hälften av allt i Sverige ägs av några få onda miljardärer? När de äger 80%? Eller när de äger 100%, bostäderna vi bor i, maten vi äter, och allt vi behöver för att överleva? När tar du en högaffel och börjar skrålande marschera mot riksdagen?
Källor:
Det är fel fokus. Vi har miljardärer för att vi har duktiga människor som lyckas med sina företag.
Fokus borde vara:
- Vardör Sverige har sämst tillväxt per capita i hela Europa?
- Varför vi har högst arbetslöshet i hela Europa?
- Varför våra löner är 1/3 av våra grannländer? Vi har snart ingen köpkraft - vi är urfattiga.
När jag var liten kunde vi åka ner i Europa och vara kungar! Det gick inte och bli av med pengarna för allt var så billigt! De är sånt här jag oroar mig över. Jag struntar i om vi fått 10 mer miljardärer.