2025-05-20, 12:20
Medlem
Crime-boy2s avatar
Ska eventuellt göra ett arbets-EKG med cykel. Mitt problem är att jag har ett blodtryck som flyger upp hos doktorn. Det gick så långt att jag fick göra en 24 timmars mätning hemma. Nu är jag orolig att det blir samma på EKG-mätningen. Går det att lösa på nåt sätt? Jag rår ju inte för det och jag kan ju inte vara ensam med detta problem?
Citera
2025-05-20, 12:21
Avstängd
Vila innan ekgt?

Varför vill du inte göra de rekommenderade insatser?
Citera
2025-05-20, 12:26
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vila innan ekgt?

Varför vill du inte göra de rekommenderade insatser?

Det hjälper inte att vila innan eftersom mina problem är psykosomatiska. Liknande panikångest.
Citera
2025-05-20, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Ska eventuellt göra ett arbets-EKG med cykel. Mitt problem är att jag har ett blodtryck som flyger upp hos doktorn. Det gick så långt att jag fick göra en 24 timmars mätning hemma. Nu är jag orolig att det blir samma på EKG-mätningen. Går det att lösa på nåt sätt? Jag rår ju inte för det och jag kan ju inte vara ensam med detta problem?

Tala om det för den som ska ta ditt arbets-EKG, det är ju rätt vanligt att människor reagerar som du gör!
Citera
2025-05-20, 13:03
Medlem
Full-Retards avatar
Käka betablockerare så kommer du se chill ut på ekg.
Citera
2025-05-20, 13:10
Medlem
Citat:

Jag kan lova dig att när du väl börjat komma upp i tempo så kommer du inte orka tänka på något annat än själva cyklingen. Det är bara att gå dit och sen trampa på pedalerna så länge du orkar.

Ta inte någon betablockerare före om du inte har det som stående medicinering, annars kommer det att göra så resultatet blir felaktigt, men det får du information om i kallelsen.
Citera
2025-05-20, 23:13
Medlem
Citat:

Har varit i din sits. Alltid högt blodtryck hos läkaren.
Gjort två arbets-ekg. Där kollar de främst efter att se så att ditt hjärta klarar belastningen vid ansträngning och att allt fungerar, samt att blodtrycket återgår efter att du slutat cykla så det är inget du behöver oroa dig över.
Och ofta får man cykla så pass hårt att man inte orkar tänka på sitt blodtryck utan bara vill att testet ska ta slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in