Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Jag har aldrig förstått mig på människor som tycker att deras sexdrift är det viktigaste i deras liv. Själv gör jag ganska mycket mer än spenderar tid i sängen med en partner. Och jag kommer aldrig att diskutera detaljer kring vad jag gör eller hur. Sex är bäst som en dold hemlighet.
Det handlar faktiskt inte om att deras sexdrift är det viktigaste av allt utan att de själva är viktigare än alla andra. Hela deras liv kretsar kring dom själva.
Redan Freud skrev att "det verkar vara synonymt med narcissistisk personlighetsstörning att vara homosexuell". Och detta har sedan våra psykologiska institutioner konstaterat gång på gång i över 100 år.
Detta hävdar "goda" människor beror på att homosexuella varit stigmatiserade. Men det finns ingen logik i det alls. Stigmatisering borde leda till ångest eller depp., knappast narcissistisk personlighetsstörning.
Om däremot homosexualitet är en samsjukhet av utvecklingsstöning, framför allt då autism (50% av alla med autism identifierar sig som bi- eller homo) skulle alla bitar falla på plats. Narcissismen skulle förklararas, det faktum att man inte hittat någon bög-gen skulle få sin förklaring, och repetetativt sex i parker och offentliga toaletter skulle få sin förklaring.
vi har diskuterat det innan här och många har skrivit att framför allt queerkulturen verkar ha ett stort inslag av autism.