• 4
  • 5
2025-05-22, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullemulle
Pernilla Wiberg

Bra ide. Alla gillar hennes charm och inlevelse.
Citera
2025-05-22, 09:01
Medlem
Fick en bra idé.

Martin timell. Anders öfvergård. Micke Leijnegard. Dermot Clemenger . Lulu Carter

---

🎬 SOMMAR PÅ MJÖLKA – AVSNITT 1: "KÖTT, KAOS & KONFRONTATIONER" 🌅

Voice-over med dramatisk stämma:
"Solen steker, vinet flödar – och i skärgårdens mest omtalade sommarhus är det dags för ännu en säsong av... kaos."

📍 Plats: Martin Timells sommarhus på ön Mjölka.
🍖 Först på plats: Anders Öfvergård – och han har med sig..... en stor saftig köttbit.
🛒 "Den här... råkade jag få med mig från Ica." (blinkar mot kameran)

👨‍🍳 Kock: Den vilt fäktande, svettiga Per Morberg, beväpnad med en slaktarkniv och ett glas rödvin.
”Det här är inte bara en entrecôte – det är ett rop på hjälp från en ko med själ.”

💃 Underhållning: Dermot Clemenger dyker smygandes upp från ingenstans i glittrig skjorta och bjuder upp till spontan pardans på altanen.
”5, 6, 7, 8! Martin, släpp vinet, nu dansar vi. Man
lever bara en gång!”

🛁 Finalen: Alla samlas i Martins överfulla jacuzzi. Bubblor, bubbel och...
👀 Plötsligt: Lulu Carter kliver in i dimman.
”Vi måste prata.”

🎆 Slutscen: Kameran zoomar ut över skärgården medan ett vinglas välter i bakgrunden och moberg skriker:
”Vem fan tog bearnaisesåsen!!..

🎬Trailer "Den dubbla pussen"

Anders Öfvergård:
– Micke, du pussade någon två gånger fast de inte ville?

Micke Leijnegard (skamset):
– Ja, första pussen gick fel, så jag tog en till… för säkerhets skull.

Dermot Clemenger:
– Två gånger? Det är en gång för mycket, Micke..
Senast redigerad av Konika 2025-05-22 kl. 09:06.
Citera
2025-05-22, 09:55
Medlem
Magdalena Forsberg.
Citera
2025-05-22, 11:07
Medlem
ML får nog stanna i SVT:s PK famn. Han är ju dessutom SD-hatare så Han är skyddad.
Citera
2025-05-22, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Gunde Svan skulle passa perfekt.

Ja om en man får väljas så absolut Gunde!
Citera
2025-05-22, 12:02
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Micke har gjort det riktigt bra som programledare för MM i hela 17 säsonger och det är svårt att tänka sig någon annan programleda.

Men om Leijnegard inte är programledare för MM nästa säsong, vem tror ni då mest sannolikt skulle ersätta honom, och vem skulle ni själva helst vilja se?

Någon som Anders Lundin eller dylikt skulle inte funka eftersom han är helt ointresserad och okunnig gällande sport.

Blir det kanske Peter Jihdes comeback i SVT?

Jag skulle nog tro att man skulle satsa på André Pops, eller möjligtvis en kvinna för att man vill vara PK. Carolina Klüft har programlett förut men hon har dessvärre ingen pondus för den här typen av program.

Två stycken som jag tror skulle göra allt för att få jobbet är Dusan Umicevic och Johan Kücükaslan. Dessa verkar älska uppmärksamhet och att synas i bild.

Något som hade varit uppfriskande vore om en dyngrak Olle Palmlöf programledde programmet; "Du.. Du är fan kung asså.. Hur.. *hick*.. Hur många VM-guld har du? Två va?".
Du glömde lite bakgrund till din tråd (FB) SVT-profil åtalas för sexuellt ofredande (Micke Leijnegard)
Citera
2025-05-24, 11:28
Medlem
TheRockss avatar
Ska det bli någon mer säsong?
Citera
2025-05-24, 11:29
Medlem
TheRockss avatar
Det är väl dags att lägga ner programmet.
Citera
2025-05-25, 12:15
Medlem
Skidlifts avatar
Hela grejen med MM är att det är de tävlande idrottarna som är programmets stjärnor.

Programledaren skall inte konkurrera om stjärnglansen och då har den totalt färglöse Leijnegard passat perfekt.

Många som tittar på MM noterar knappt vem Leijnegard är, han är helt ointressant för de flesta MM tittare.
Citera
2025-08-12, 08:25
Medlem
Det blir Karin Frick (från TV5). Helt okänd person för mig så hon kan inte gjort så stort avtryck. Man sa det på SVT nyss.
Citera
2025-08-12, 12:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Kul hur SVT bara skriver att det blir ny programledare utan att nämna orsaken om varför det ska bytas. Jag menar alla glor ju inte på Expressen, så SVT kommer säkert få frågor om varför trevliga Micke inte ska leda längre.

Undrar om de där i personliga svar avslöjar anledningen, eller kör vidare med att Micke kanske tröttnat.
Citera
2025-08-12, 16:02
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kul hur SVT bara skriver att det blir ny programledare utan att nämna orsaken om varför det ska bytas. Jag menar alla glor ju inte på Expressen, så SVT kommer säkert få frågor om varför trevliga Micke inte ska leda längre.

Undrar om de där i personliga svar avslöjar anledningen, eller kör vidare med att Micke kanske tröttnat.
Det blir nog svar i stil med ”Micke har bestämt sig för att gå vidare till nya utmaningar” (vilket i själva verket betyder att han nu sitter i källaren på TV-huset och sorterar papper).
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in