• 9
  • 10
Idag, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Men är du tankeläsare eller hur vet du att muslimerna syftar på dödligt våld när dom säger att dom kämpar?

Dina självmotsägelser börja rada upp sig...

Du är IQ befriad eller ngt.
Kämpa, propagera menade jag vad har muslimer med det och göra? Gå om skolan
Citera
Idag, 01:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
De är en dödskult, och tror de verkligen tror att martyrer går till himmelen, så det tror jag att de skulle ha gjort.

Det var något jag läste om att en människa blir irrationell i sin beslutfattande när han känner att en djup orättvisa begåtts mot honom, så att han föredrar att förlora ännu mer så länge även fienden förlorar hellre än att leva med lite grann.

Bränna sig själv rentav i ens källare ifall man kan bränna stugan ovan som ens fiende har stulit.

Jag vet inte hur smarta Hamas ledare är, men det som de lyckats med i och med kriget är betydligt mer slående än att bara stoppa normalisering med Saudi Arabien. De har avmaskerat sin mest hatade fiende inför hela världens ögon, så att ingen kan undvika att se vad Israel är för något. De har förstört Israels anseende i all framtid i USA, så att till och med majoritet av republikaner under 50 inte sympatiserar med Israel längre.

Det är inte särskilt sannolikt att Gaza får ut något av denna avmaskering, men det blir svårt för Israel att någonsin rehabilitera sin image för omvärlden och de kommer få mycket svårt i framtiden utan amerikansk stöd i en kaotisk våldsam grannområde.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in