2025-05-19, 22:05
Medlem
Ja, jag är en sån som föredrar läsk med socker i framför lightläsk och det är knappt jag tycker lightläsk är speciellt god även om det går att dricka. När det är middagsbjudning med familjen då det är t.ex. julafton, påskfirande eller födelsedagsfirande så brukar det finnas mycket gott att välja på till middag plus efterrätt, men trots detta finns det i princip aldrig någon vanlig Coca Cola, jul/påskmust eller päroncider utan det är nästan alltid bara lightvarianten som Coca Cola Zero som finns som alternativ. Detta trots att det som sagt är väldigt mycket socker i efterrätterna som alla äter av så det är ju inte det att övriga inte äter socker, men ändå vägrar de att köpa till vanlig läsk som de vet att jag föredrar.

Brukar det vara likadant när ni äter middag med t.ex. familjen eller något annat sällskap? Jag tycker det är dåligt faktiskt att det inte finns båda alternativen, någon gång tog jag till och med min egen dricka men det kändes lite oartigt. Vad tycker ni?
Citera
2025-05-19, 22:06
Medlem
Jag stör mig på att många goda läsksorter endast finns i zero. Fanta citron t.ex. Zero, Zero, Zero. Ica Maxi hade en stor hylla med cola från andra länder, sådana jag vet är jättegoda, Fritz cola tex, men i vadå? Zero.

Edit: våra nick, coolt, haha.
Senast redigerad av nextlife 2025-05-19 kl. 22:08.
Citera
2025-05-19, 22:15
Medlem
No_lifers avatar
Här inne va de bara ni två goingar! Jag håller med er Boys. Har ni provat Fanta zero apelsin? Hur fan kan folk dricka den ens? Den smakar ju på riktigt bensin. Jag dricker hellre bongvatten.

Förövrigt så känns det som att det är mest tjockisar som dricker zero?
Citera
2025-05-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ja, jag är en sån som föredrar läsk med socker i framför lightläsk och det är knappt jag tycker lightläsk är speciellt god även om det går att dricka. När det är middagsbjudning med familjen då det är t.ex. julafton, påskfirande eller födelsedagsfirande så brukar det finnas mycket gott att välja på till middag plus efterrätt, men trots detta finns det i princip aldrig någon vanlig Coca Cola, jul/påskmust eller päroncider utan det är nästan alltid bara lightvarianten som Coca Cola Zero som finns som alternativ. Detta trots att det som sagt är väldigt mycket socker i efterrätterna som alla äter av så det är ju inte det att övriga inte äter socker, men ändå vägrar de att köpa till vanlig läsk som de vet att jag föredrar.

Brukar det vara likadant när ni äter middag med t.ex. familjen eller något annat sällskap? Jag tycker det är dåligt faktiskt att det inte finns båda alternativen, någon gång tog jag till och med min egen dricka men det kändes lite oartigt. Vad tycker ni?

Jag själv stör mig också på det. Fattar inte ens hur folk tänker. Socker är en av de absolut mest välstuderade ämnen som existerar, jag vet exakt hur mycket socker jag kan konsumera utan problem. Aspartam och annan syntetisk skit däremot? Rena rysk roulette.
Citera
2025-05-19, 22:20
Avslutad
Light/Zero-läsk är det vidrigaste jävla skit man kan hälla i sig.. vf dricka skiten ens? Du kommer ändå bara dra i dig en chokladkaka efteråt pga Aspartamet lurar kroppen att den fått socker och kickar igång sockersugen 10ggr värre.

F.Ö.. är det något fel på vatten?
Citera
2025-05-19, 22:23
Medlem
Dålig efterfrågan på sockerläsk nu, gissar att det kommer försvinna helt om några år.
Citera
2025-05-19, 22:26
Medlem
kalkryggars avatar
Det är väl bara att säga till dem på skarpen att du inte tycker det är gott och vill att de köper så du känner dig nöjd vid bordet.

Om du gör detta klart för dem och de nästa julafton inte finns någon flaska med sockerbomb till dig så är det bara att markera det tydligt genom att packa ihop julklapparna och åka hem. Så ser du till att ha laddat upp med läskeblask gjorda på socker.
Citera
2025-05-19, 22:27
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Billigare med aspartam än socker, huvida byttigt det är ja det är en annan fråga.
Dricker sällan läsk längre men när jag väl vill ha det så blir det ingen zero, kanske är bra för diabetiker, men i övrigt? Förstår inte poängen
Citera
Moderator
Nospheratus avatar
Om din familj nu mycket väl vet om att du vill ha vanlig läsk kan det väl rimligtvis bara bero på att de inte riktigt brukar minnas det när de handlat mat och dricka. Om man med ganska hög säkerhet kan säga att de egentligen känner till din preferens är det väl inte ett dugg oartigt att ta med egen läsk. Det är väl inte konstigare än att vissa brukar ta med en ask med suketter om man inte tar socker till kaffet.

Om inte annat lär de väl efter par gånger fatta att jo, det är verkligen viktigt för dig med riktig läsk. Och förmodligen försöka komma ihåg det lite bättre när de går och handlar.
Citera
Avslutad
Citat:

Jag undviker sötningsmedel som pesten, så jag hade druckit vatten
Citera
2025-05-19, 22:39
Medlem
Citat:

Ja det är jävligt märkligt att folk är så ignoranta särskilt när de släppt det till allmänheten hur nervgiftet aspartam tillverkas med hjälp av genmanipulerade bakterier vars bajs man tar och gör aspartam med.

Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Jag stör mig på att många goda läsksorter endast finns i zero. Fanta citron t.ex. Zero, Zero, Zero. Ica Maxi hade en stor hylla med cola från andra länder, sådana jag vet är jättegoda, Fritz cola tex, men i vadå? Zero.

Edit: våra nick, coolt, haha.
Ja det där är ett jävla otyg.
Fanta citron finns dock kvar om du hittar den som är tillverkad i danmark.
Men det finns citronläsk som är mycket bättre än fanta.
san pellegrino läsk har ju minst 10% citron i istället för fantas löjliga 4% eller vad det nu är.

Citat:
Ursprungligen postat av No_lifer
Här inne va de bara ni två goingar! Jag håller med er Boys. Har ni provat Fanta zero apelsin? Hur fan kan folk dricka den ens? Den smakar ju på riktigt bensin. Jag dricker hellre bongvatten.

Förövrigt så känns det som att det är mest tjockisar som dricker zero?
Japp tjockisar men även vanligt folk verkar ha väldigt lågt iq i sverige.
Informerade ung dam i butiken om att nya italienska mino zero läsken innehåller aspartam som är gjort av avföringen av genmanipulerade bakterier (aspartam) och ändå hade hon så lågt iq att hon köpte skräpet.

Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Jag själv stör mig också på det. Fattar inte ens hur folk tänker. Socker är en av de absolut mest välstuderade ämnen som existerar, jag vet exakt hur mycket socker jag kan konsumera utan problem. Aspartam och annan syntetisk skit däremot? Rena rysk roulette.

som sagt ovan. Lågutbildade människor med svenska dåliga skolan som bara verkar lära ut feminism och genusvetenskap + ignoranta människor så kan amerikanerna sälja mer av sitt aspartamgift för att sen sälja emr mediciner efteråt som vi får betala med våra skattepengar.

Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Dålig efterfrågan på sockerläsk nu, gissar att det kommer försvinna helt om några år.

Inte alla har lika låg iq att köpa skit som är tillverkat av genmanipulerade bakteriers bajs tack å lov.

Visst att det tyvärr har sin marknad med lågutbildade människor som inte lärt sig nåt om tillsatser och mat men sockerläsk kommer alltid finnas kvar.
Citera
2025-05-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman

Inte alla har lika låg iq att köpa skit som är tillverkat av genmanipulerade bakteriers bajs tack å lov.

Visst att det tyvärr har sin marknad med lågutbildade människor som inte lärt sig nåt om tillsatser och mat men sockerläsk kommer alltid finnas kvar.

Jag vet ingen som dricker sockerläsk längre, alla föredrar zero.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in