2025-05-19, 23:03
Medlem
Eftersom ni snart skiljs åt för sommarlov osv. tycker jag du kan gå rakt på sak. Gå fram till henne i biblioteket, se till att få ögonkontakt, fråga "har du en minut?" Om hon nickar går du i förväg mot dörren (för att komma bort från hennes vänner). Hon kommer att följa efter dig. Sen säger du bara typ "Eftersom vi snart inte ses mer ville jag höra om du har lust att ta en fika/lunch. Här är mitt telefonnummer. Ring eller smsa senast på torsdag kl 12" eller nåt (för att sätta lite press och slippa gå och hoppas i obestämd tid. Hör hon inte av sig före den tiden är hon inte intresserad. Lycka till.
Citera
2025-05-19, 23:03
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja men kör. Skriv precis som det är att du inte hade Facebook innan och skapade kontot bara för att kunna skicka ett meddelande till henne för du inte visste hur du skulle ta kontakt. Då är hon mer förstående att du inte har några vänner på Facebook. Om hon är intresserad av dig så spelar det inte så stor roll hur man beter sig.

Men du behöver inte börja med något stort som att bjuda ut henne i första meddelandet, utan visa bara intresse och var dig själv. För du kan ändå inte fejka att vara någon annan och att hon skulle falla för det istället.

Ska försöka vara mig själv. Kan man skriva till vem som helst utan att bli godkänd eller nått?
Citera
2025-05-19, 23:07
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Finns en objektiv 10 poängare på min hägskola jag ögonflörtat med till och från i 1 jävla år. Har aldrig pratat med henne. Hon har spanat in mig till och från så vet att hon åtminstone tycker jag ser lite intressant ut. Vi har vid två tillfällen haft oavbruten ögonkontakt I 3+ sekunder. Hon verkar ej vara spontan utan en mer formell och halvblyg tjej. Så det kan verkligen bli helt fel.

Vill nu bjuda ut henne på en middag eller fika. Hur gör jag? Jag kommer inte ha möjlighet att träffa henne mer efter sommaren och om jag ens ser henne en gång till så är det nu eller aldrig. Så måste gå pang på.

Vad har ni för erfarenhet kring detta? Tips?
Bör jag göra det eller skita i det? Finns risken att jag gör mig själv till åtlöje?
Har aldrig gjort nått liknande. Och har ganska dålig självkänsla. Kan lätt bli sårad om jag blir avvisad av folk. Och rädd att den lilla självkänsla och självförtroende jag har ska gå förlorad om det blir fel.

Jag har aldrig haft en partner och är oskuld.
Du inbillar dig saker. Hon är inte intresserad av dig. Ingen tjej vill ha någon som stirrar på dem som ett creep och aldrig säger något.

Gå vidare. Skaffa tinder eller nåt. Kommunicera med tjejer nästa gång.
Citera
2025-05-19, 23:10
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Du inbillar dig saker. Hon är inte intresserad av dig. Ingen tjej vill ha någon som stirrar på dem som ett creep och aldrig säger något.

Gå vidare. Skaffa tinder eller nåt. Kommunicera med tjejer nästa gång.

Intr konstigt att man tittar när hon är vacker som en ängel, samtidigt som man sett att hon tittar på en själv. Jag är inte direkt ful själv.

Ska ge det ett försök i någon form. Har inget att förlora egentligen.
Citera
2025-05-19, 23:15
Medlem
Eftersom ni snart skiljs åt för sommarlov osv. tycker jag du kan gå rakt på sak. Gå fram till henne i biblioteket, se till att få ögonkontakt, fråga "har du en minut?" Om hon nickar går du i förväg mot dörren (för att komma bort från hennes vänner). Hon kommer att följa efter dig. Sen säger du bara typ "Eftersom vi snart inte ses mer ville jag höra om du har lust att ta en fika/lunch. Här är mitt telefonnummer. Ring eller smsa senast på torsdag kl 12" eller nåt (för att sätta lite press och slippa gå och hoppas i obestämd tid. Hör hon inte av sig före den tiden är hon inte intresserad. Lycka till.
Citera
2025-05-19, 23:17
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Intr konstigt att man tittar när hon är vacker som en ängel, samtidigt som man sett att hon tittar på en själv. Jag är inte direkt ful själv.

Du har noll och intet att förlora. "Hej! (ögonkontakt!) det finns ett trevlig fik runt hörnet här - hänger du med?"

(kolla att fiket finns där först... ) /Lycka till!
Citera
2025-05-19, 23:18
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Du har noll och intet att förlora. "Hej! (ögonkontakt!) det finns ett trevlig fik runt hörnet här - hänger du med?"

(kolla att fiket finns där först... ) /Lycka till!

Tack Roffe
Citera
2025-05-19, 23:23
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Tack Roffe

No probs, best of luck som sagt.

(antagligen undrar hon varför du inte satt in stöten än!)
Citera
2025-05-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ska försöka vara mig själv. Kan man skriva till vem som helst utan att bli godkänd eller nått?
Jag som kvinna skulle INTE svara om någon skrev till mig på Facebook. Många tjejer får meddelanden från killar där.

Däremot om en kille om jag har kollat på i ett år skulle komma fram så skulle jag ge honom en chans.
Citera
2025-05-19, 23:24
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
No probs, best of luck som sagt.

(antagligen undrar hon varför du inte satt in stöten än!)
🙌
Citera
2025-05-19, 23:25
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiakher
Jag som kvinna skulle INTE svara om någon skrev till mig på Facebook. Många tjejer får meddelanden från killar där.

Däremot om en kille om jag har kollat på i ett år skulle komma fram så skulle jag ge honom en chans.

Om jag inte ser henne igen då?
Jag var där idag och letade men hon kom aldrig.
Citera
2025-05-19, 23:29
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

För tjejer är det viktiga inte hur killen ser ut, utan hur han är. Ingen tjej vill snacka med ett creep och en fegis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in