2025-05-19, 22:25
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Lapp? Brev? Varför inte ta kontakt på Facebook eller via sms? Det är ju i alla fall en normal kontaktväg nu för tiden.
Facebook 😯

Fan tänkte jag inte på det för? Jag vet ju att hon har Facebook. Jag har dock inte, men kan skapa ett.

Du må vara en soffpotatis, men du är en genialisk soffpotatis!
Senast redigerad av Fader.Runka 2025-05-19 kl. 22:29.
Citera
2025-05-19, 22:30
Medlem
Se till att hälsa på alla hennes vänner först och bjud ut henne på slutet.
Citera
2025-05-19, 22:32
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Facebook 😯

Fan tänkte jag inte på det för? Jag vet ju att hon har Facebook. Jag har dock inte, men kan skapa ett.

Håller med henne. Facebook är ett bra sätt. Då kan ni skriva i lugn och ro och lära känna varandra innan ni pratar i telefon och går på dejt.
Dessutom rätt vanligt att folk tar kontakt på Facebook, så det är inte creepy alls.

Skriv som det är att du sett henne i biblioteket några gånger och blev intresserad. Föreslå inte middag på en gång utan skriv lite fram och tillbaka.
Citera
2025-05-19, 22:33
Medlem
Prata vanligt först börja med att säga något trevligt och var artig. Kanske fråga om hjälp eller liknande.
Citera
2025-05-19, 22:40
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Håller med henne. Facebook är ett bra sätt. Då kan ni skriva i lugn och ro och lära känna varandra innan ni pratar i telefon och går på dejt.
Dessutom rätt vanligt att folk tar kontakt på Facebook, så det är inte creepy alls.

Skriv som det är att du sett henne i biblioteket några gånger och blev intresserad. Föreslå inte middag på en gång utan skriv lite fram och tillbaka.
Sant.

Kommer dock fortfarande vara lite creepy då jag hittat henne där och alltså vet vad hon heter. Det fick jag reda på genom att smyglyssna på samtal mellan henne och vänner. Hade dock bara förnamnet vilket var relativt ovanligt. Sedan sökte jag på mrkoll och hag visste på dialekten vart hon var ifrån ursprungligen. Så jag fick reda på efternamnet genom mrkoll. Sen googlade jag det och då att det var samma person.

Hon är bedårande vacker. Objektivt en av de vackraste kvinnor jag någonsin sett. Typiskt svenskt utseende, men lite blandat med typ öststaterna.

Jag har dock inget Facebook konto. Om jag skapar ett endast för att kontakta henne så kommer hon ju se att jag har noll vänner på Facebook? Eller kan man dölja det?
Senast redigerad av Fader.Runka 2025-05-19 kl. 22:46.
Citera
2025-05-19, 22:41
Medlem
"Bög". Vilken startreplik.

Den ska du inte starta med TS.
Bra råd i tråden. Överanalysera inte läget.
Säg Hej, hur är det. / Alternativt något öppnande, vad som helst. Fin tröja. Vad läser du.
Bara du startar konversationen på något sätt.
Ja varför inte en lapp.
Har hon käcka sociala nätverk? Ansiktsboken? Där, messa lite vardagligt.
Fråga nu.

Uppdatera oss sen.
Lycka till.
Citera
2025-05-19, 22:44
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Rädd att hon ska bli ställd och chockad, och agera utefter det.

Du ska inte bjuda ut henne vid första samtalet. Du ska småsnacka. Lär känna hennes kompisar med. Lycka till
Citera
2025-05-19, 22:45
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Du ska inte bjuda ut henne vid första samtalet. Du ska småsnacka. Lär känna hennes kompisar med. Lycka till
Tack
Citera
2025-05-19, 22:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Sant.

Kommer dock fortfarande vara lite creepy då jag hittat henne där och alltså vet vad hon heter. Det fick jag reda på genom att smyglyssna på samtal mellan henne och vänner. Hade dock bara förnamnet vilket var relativt ovanligt. Sedan sökte jag på mrkoll och hag visste på dialekten vart hon var ifrån ursprungligen. Så jag fick reda på namnet genom mrkoll. Sen googlade jag det och då att det var samma person.

Hon är bedårande vacker. Objektivt en av de vackraste kvinnor jag någonsin sett. Typiskt svenskt utseende, men lite blandat med typ öststaterna.

Jag gar dock inget Facebook konto. Om jag skapar ett endast flr att kontakta henne så kommer hon ju se att jag gar noll vänner på Facebook? Eller kan man dölja det?

Ja det är lite ovanligt att inte ha facebook. Det kan ju uppfattas skumt om du skapar en helt anonym profil, utan bild och utan vänner. Skicka ett sms då? Om du vet mobilnumret.
Citera
2025-05-19, 22:54
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja det är lite ovanligt att inte ha facebook. Det kan ju uppfattas skumt om du skapar en helt anonym profil, utan bild och utan vänner. Skicka ett sms då? Om du vet mobilnumret.

Nä det går inte, har ej det. Mycket kan msn ta reda på genom lite list, men jag är inte Mossad eller CIA.
Tror det får bli Facebook om jag inte ser henne mer. Jag var där idag endast för att prata med henne och tala om för henne att hag tycker hon är vacker/bjuda ut henne, men hon var borta. 😭
Hon var försvunnen. Är extremt lite kvar av terminen också. Tror hag måste köra Facebook. Det lör vara min enda chans.

Även om chansen är 1/10 så är det ju värt det? Jag kommer aldrig ha chans på en sån tjej igen. Att hon ens visat intresse är enormt. Hon är alltså bedårande naturligt vacker, en 10. Och hur ofta är en sån singel?
Citera
2025-05-19, 23:00
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Nä det går inte, har ej det. Mycket kan msn ta reda på genom lite list, men jag är inte Mossad eller CIA.
Tror det får bli Facebook om jag inte ser henne mer. Jag var där idag endast för att prata med henne och tala om för henne att hag tycker hon är vacker/bjuda ut henne, men hon var borta. 😭
Hon var försvunnen. Är extremt lite kvar av terminen också. Tror hag måste köra Facebook. Det lör vara min enda chans.

Även om chansen är 1/10 så är det ju värt det? Jag kommer aldrig ha chans på en sån tjej igen. Att hon ens visat intresse är enormt. Hon är alltså bedårande naturligt vacker, en 10.

Ja men kör. Skriv precis som det är att du inte hade Facebook innan och skapade kontot bara för att kunna skicka ett meddelande till henne för du inte visste hur du skulle ta kontakt. Då är hon mer förstående att du inte har några vänner på Facebook. Om hon är intresserad av dig så spelar det inte så stor roll hur man beter sig.

Men du behöver inte börja med något stort som att bjuda ut henne i första meddelandet, utan visa bara intresse och var dig själv. För du kan ändå inte fejka att vara någon annan och att hon skulle falla för det istället.
Citera
2025-05-19, 23:01
Medlem
Låtsas du är från landsorten och lite bortkommen också i övrigt...

Snabbt visar det sig att hon turistguidat dig genom hela din hemstad ändå till "ditt" hotellrum😁
Senast redigerad av rantaplan 2025-05-19 kl. 23:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in