2025-05-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är väl inget man väljer!? Omöjligt att veta hur mannen till barnen kommer betee sig när småbarn kommer till världen. Inget som står skrivet i pannan direkt. Statistiken verkar iaf tala för att att majoriteten av kvinnor gör mer hemma.
Det är väl klart att du väljer vem som blir pappa till dina barn? Vem annars väljer detta?

Vilken statistik är det, om jag får fråga?
Sedan är det ju också en fråga om det är överenskommet att kvinnan skall göra mer hemma.
Om mannen är högutbildad och har en lågutbildad tjej som han skaffar barn med så är det ju knappast värt för dem att han går hemma och är föräldraledig så bara för att "kvinnor gör mer i hemmet" så är ju inte det i sig ett problem eller det som du påstod.
Du påstod att kvinnor behöver jobba och göra mer hemma, och då frågade jag varför man måste välja killar som inte gör saker i hemmet.

Varför inte välja en kille som sköter hemmet istället för en som inte gör det?
Citera
2025-05-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Det är väl klart att du väljer vem som blir pappa till dina barn? Vem annars väljer detta?

Vilken statistik är det, om jag får fråga?
Sedan är det ju också en fråga om det är överenskommet att kvinnan skall göra mer hemma.
Om mannen är högutbildad och har en lågutbildad tjej som han skaffar barn med så är det ju knappast värt för dem att han går hemma och är föräldraledig så bara för att "kvinnor gör mer i hemmet" så är ju inte det i sig ett problem eller det som du påstod.
Du påstod att kvinnor behöver jobba och göra mer hemma, och då frågade jag varför man måste välja killar som inte gör saker i hemmet.

Varför inte välja en kille som sköter hemmet istället för en som inte gör det?

Okej så hur vet du hur en man blir efter födseln av barnet? Många sticker gör slut efter en tid.. trots att de lovat guld och gröna skogar. Andra blir personlighetsförändrade.. stänger sig inne spelar spel skiter i allt .. tja,listan kan göras lång! Det flesta skiljamässor sker efter barnen kommer till världen. Mannen letar efter något yngre osv. Det är jättevanligt!
Citera
2025-05-22, 19:06
Medlem
Citat:
Okej så hur vet du hur en man blir efter födseln av barnet? Många sticker gör slut efter en tid.. trots att de lovat guld och gröna skogar. Andra blir personlighetsförändrade.. stänger sig inne spelar spel skiter i allt .. tja,listan kan göras lång! Det flesta skiljamässor sker efter barnen kommer till världen. Mannen letar efter något yngre osv. Det är jättevanligt!
Ett väldigt hett tips är att utvärdera hur personen är innan man skaffar barn med denne
Kanske besöka denne i hemmet och även bo ihop och se hur han sköter hushållet?
Om du skaffar barn ihop med en total slusk som inte städar hemma alls så är det ju knappast så att denne kommer förändras till det bättre efter barnet...

Jag har svårt att tro att skilsmässor är ett resultat av att män letar yngre, vart i hela friden har du fått det ifrån?

Inget illa menat men jag tror inte du har alla hästar i stallet...
Citera
2025-05-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Ett väldigt hett tips är att utvärdera hur personen är innan man skaffar barn med denne
Kanske besöka denne i hemmet och även bo ihop och se hur han sköter hushållet?
Om du skaffar barn ihop med en total slusk som inte städar hemma alls så är det ju knappast så att denne kommer förändras till det bättre efter barnet...

Jag har svårt att tro att skilsmässor är ett resultat av att män letar yngre, vart i hela friden har du fått det ifrån?

Inget illa menat men jag tror inte du har alla hästar i stallet...

Sånt behöver inte alls synas innan… det kommer med när barnen och vardagen kommer .. och för det andra personangrepp är inte nödvändigt i denna diskussion!
Du får säga vad du vill med statistiken säger ju att majoriteten av kvinnor drar tyngsta lasset!
Citera
2025-05-22, 19:14
Medlem
Citat:
Sånt behöver inte alls synas innan… det kommer med när barnen och vardagen kommer .. och för det andra personangrepp är inte nödvändigt i denna diskussion!
Du får säga vad du vill med statistiken säger ju att majoriteten av kvinnor drar tyngsta lasset!
nej fair enough, det var elakt av mig men det är en smula svårt när du argumenterar för/mot något som ingen säger något om.
Jag frågade efter statistik på vem som drar tyngre lass för jag vill läsa, jag har inte sagt att så inte är fallet.
Jag har frågar "varför skaffa barn med en man som inte kan sköta ett hushåll?"
Varpå du svarar att kvinnor drar ett tyngre lass och att sådant inte alltid syns innan.
Något jag har väldigt svårt att tro eftersom jag jag lite lätt googlat upp så är det många tjejer som upplever att de gör mer hemma även utan barn, så problemet finns uppenbarligen för väldigt många innan de skaffar barn

Så varför välja en partner som inte kan sköta ett hem?
Citera
2025-05-23, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballerinan-15
okej jag har en fråga jag har tänkt på lite,
När har man ens tid att skaffa barn? Jag menar om du pluggar efter gymnasiet och är färdig när du nästan är 30 och sen måste jobba några år för att spara massa pengar skaffa bostad, hitta en man, jag menar det känns som om jag typ är redo för barn när jag är 40 men det känns aldeless för sent lixom. Är det ens lätt att ha barn medans man pluggar ? aja kanske dum fråga.
Ja det är ju så folk gör. Eller inte alls. Många väljer bort barn. Tror inte det är för att de är så karriärfixerade, utan ju mer åren går desto mer bekväm blir man i sin levnadsstil och mer ovillig att göra sig besväret att ändra på det. Dessutom minskar energin hela tiden. En 20-åring orkar mer än en 40-åring så det blir ett hästjobb att ständigt kuta efter en 2-åring vid 40+.
Citera
2025-05-24, 22:31
Medlem
Adam211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag är 37 och hittar inte ens nån att knulla med, så det är iaf mitt första problem.
Fattar inte ens hur folk och speciellt män lyckas få kvinnor att vilja knulla med dom.
Jag ser fan bättre ut än iaf 30-40% av alla män i min ålder och jag tränar flera gånger i veckan, men ändå ser jag hela tiden feta och fula jävla vrak till män ha små barn eller ha en flickvän dom förmodligen knullar med.

Helt omöjligt för mig att försåt hur dom lyckas.
Har inga problem att prata med tjejer men det stannar bara där.
Hade våldtäkt varit lagligt så hade jag ju bara kunnat överfalla någon och fått liga på så vis.

Du är antagligen för ful för att någon tjej vill knulla med dig.
Citera
2025-05-24, 22:41
Medlem
Vem vill ens skaffa barn längre?

Tror de kommer få en hemsk framtid. 97% av befolkningen är slavar, slavarna kommer få det mycket sämre ställt framöver. Bara eliten som tjänar på att skaffa barn nu. Dina ungar kommer bli passupp åt dem. Sen är nog krig o svält att vänta framöver. Tyvärr.
Citera
2025-05-25, 12:26
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumps-Hair

Tror de kommer få en hemsk framtid. 97% av befolkningen är slavar, slavarna kommer få det mycket sämre ställt framöver. Bara eliten som tjänar på att skaffa barn nu. Dina ungar kommer bli passupp åt dem. Sen är nog krig o svält att vänta framöver. Tyvärr.

Håller med, extremt egoistiskt att skaffa barn i dagens värld imo.
Citera
2025-05-25, 12:58
Avstängd
Jag är helt övertygad om att det finns två typer av människa, den som planerar och den konstnärliga.

Själv var jag råkåt i Indien å knulla på en skön brud å nu har vi ett barn som fyller 16 i oktober. Utan planering. De e sådär med livet att man anpassar sig till hur det blir
Citera
2025-05-26, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trumps-Hair

Sant. Finns ingen mening med det. De växer upp och blir mobilberoende. Aja, de lär sig klara sig själva i alla fall. Och Inte vara så satans klängiga på andra. Finns inget jag hatar mer…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in