Citat:
Ursprungligen postat av
ApanAbdulla
Samma personer försökte stjäla en bil även där larmade grannarna och då hittade polisen en pistol. Bara det är konstigt. Sedan undrar jag om dom visste att där var 250 kg kokain hur skulle dom transportera det vidare? Promenera mitt i natten eller vad? Och slutligen om du har rätt att dom kanske visste vad dom gjorde vilket jag är väldig tveksam till ja då har ju ngn golat ägaren utav kokainet. Och då är inte dessa 5 grabbar ensamma utan har uppbackning. Jag älskar kokain men hade aldrig i mitt liv rört en väska med 250 kilo utan uppbackning...
Det här är informatör nivå, personen som ”skickat” dessa ”grabbar” för att stjäla narkotikan har antagligen valt att sätta ditt sina egna (då det hela ska se ut som ett misstag).
Personerna som gripits kommer med hög sannolikhet bara säga att dem skulle göra inbrott, tror inte åklagaren kommer kunna bevisa att dem är innehavare för narkotikan.
Däremot kommer lägenhetsinnehavaren får väldigt högt straff och fler personer lär gripas.
Det är en långsökt teori, men hela gripandet och fyndet är märkligt.
Vi får väll snart veta vilka personer som är gripna, då lär vi också veta vilken ”gruppering” dem tillhör och vem deras ”ledare” är.