2025-05-21, 11:11
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannensomvetallt
Det existerar inte att fem random vanliga pundare gör ett gemensamt inbrott i någon sketen Kirsebergslägenhet. Det är inte en grej.
Varför slår man in en ruta på natten det hörs tro mig dessutom vad skulle dom göra? Springs med 250 lg kokain?
Citera
2025-05-21, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Antagligen från de 2 stora kolahamnar i Equador .
Purto Bolivar och den andra med det omöjliga namnet att komma ihåg

Guayaquil heter den andra hamnstaden i Ecuador som det skeppas från.
Citera
2025-05-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretchenRoss
Adressen har redan nämnts tidigare i tråden - Farborets väg 3, men lgh har nr 1003

Finns listad här som ”D1003”
https://www.lansa.se/nyproduktion/journalen/

Jag får lägenheten till C1003, inte D?
Citera
2025-05-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamnStonks
Någon ska ha filmat den döda kvinnan som hoppade från balkongen & spridit klippet, riskerar fängelse:

https://omni.se/filmade-doda-kvinnan...gelse/a/63Q8br
Nu skedde ju detta ingripande i stadsdelen Kirseberg och ingripandet där en hoppade från en balkong skedde i stadsdelen Rosengård.
Citera
2025-05-21, 12:40
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Jo, om det är så det ligger till så är det märkligt. Men det var inte vad jag svarade på, utan jag svarade på påståendet att det var konstigt att lägenhetsbesittaren blivit gripen, vilket tycks synnerligen okonstigt i mina ögon, med tanke på det fynd som gjordes.

Mig veterligen har vi inte fått några uppgifter bekräftade om vilken roll denna person skulle haft i "inbrottet", men jag kan ha missat någonting.

Rubriceringen är grovt hemfridsbrott, förutom synnerligen grovt narkotikabrott och grovt vapenbrott. Lägenhetsinnehavaren kan inte ha begått grovt hemfridsbrott i sitt eget hem. Kan ha hyrt ut och isåfall begått hemfridsbrottet men inte ha bott där själv.
Citera
2025-05-21, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calasans
Jag får lägenheten till C1003, inte D?

Du är slarvig, kolla bofaktabladet. Är helt säker
Citera
2025-05-21, 13:02
Medlem
Citat:

Hmm, ja du verkar ha rätt. Deras boväljare är nog inte helt 100 – för tittar man från innegården ser det ut att vara C1003.
Citera
2025-05-21, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Rubriceringen är grovt hemfridsbrott, förutom synnerligen grovt narkotikabrott och grovt vapenbrott. Lägenhetsinnehavaren kan inte ha begått grovt hemfridsbrott i sitt eget hem. Kan ha hyrt ut och isåfall begått hemfridsbrottet men inte ha bott där själv.

Precis. Så mest sannolikt har han inte deltagit vid inbrottet men plockats in pga knarkgömman.
Citera
2025-05-21, 13:29
Avstängd
Elm17s avatar
Citat:

En 31-åring och 22-åring med 5 st bilar. Något får mig att tro att det är knappast välgörenhet de sysslar med.
Citera
2025-05-21, 13:32
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Antagligen från de 2 stora kolahamnar i Equador .
Purto Bolivar och den andra med det omöjliga namnet att komma ihåg

Kan bekräfta "Vincent" sitter i Ecuador o trycker där
Citera
2025-05-21, 13:40
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Precis. Så mest sannolikt har han inte deltagit vid inbrottet men plockats in pga knarkgömman.

Ja. De är sex misstänkta nu motför fem initialt.
Citera
2025-05-21, 13:46
Medlem
Fabrorblås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Varför slår man in en ruta på natten det hörs tro mig dessutom vad skulle dom göra? Springs med 250 lg kokain?

Möjligtvis för att det var span på porten/dörren och man då hellre tar en avsides ruta för att kunna komma in, precis så som nämnts flera gånger innan.

du är bara så jävla kåt på din tanke att 5 pundare skulle gått ihopa och försökt göra inbrott i random bostad som sen visar sig innehålla 250kg kokain.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in