2025-10-25, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
– Ja, jag är som jag är. Jag tycker att med en väldigt liten krets, nära vänner, där jag känner att vibbarna är rätt.
Tror han är tondöv och inte känner några vibbar alls.
Citera
2025-10-25, 15:28
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
+1

Bara sorgligt alltihopa. Det ska alltså läggas ner en massa pengar på detta! När det är över 10000 anmälningar om våldtäkt årligen vara bara under 10% leder till åtal. En jävla fyllepuss...

I grunden är just puss helt oskyldigt. Man pussar på varann hela tiden nere på kontinenten.. Inget sexuellt med det. Värre skulle ju varit om han på fyllan tagit henne på rumpan.

Som skattebetalare är det här ytterst provocerande. Dels för att ML varit anställd på ett Public Servicebolag som finansieras med skattepengar. Sedan begås ett slags sexualbrott utomlands (spansk jurisdiktion) som skall utredas av svenska polis och tas till svensk domstol som kostar ännu mer skattepengar. Sedan går BO till psykolog som gissningsvis också vi skattebetalare får bekosta. Var slutar det här?

Dessutom har ML klagat offentligt i kvällspressen långt innan det här att han minsann var missnöjd med lönen på ca 80tkr/månad.

Har ML någon anställning kvar nu någonstans?
Citera
2025-10-25, 16:12
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Som skattebetalare är det här ytterst provocerande. Dels för att ML varit anställd på ett Public Servicebolag som finansieras med skattepengar. Sedan begås ett slags sexualbrott utomlands (spansk jurisdiktion) som skall utredas av svenska polis och tas till svensk domstol som kostar ännu mer skattepengar. Sedan går BO till psykolog som gissningsvis också vi skattebetalare får bekosta. Var slutar det här?

Dessutom har ML klagat offentligt i kvällspressen långt innan det här att han minsann var missnöjd med lönen på ca 80tkr/månad.

Har ML någon anställning kvar nu någonstans?
Det verkar så.

"Micke Leijnegard lämnar ”Mästarnas mästare” – men blir kvar på SVT, trots åtalet för sexuellt ofredande.
– Vi har fullt förtroende för Micke Leijnegard, både som medarbetare och programledare, säger SVT:s programchef Christina Hill."

https://www.smp.se/noje/leijnegard-lamnar-succen-hon-tar-over/
Citera
2025-10-25, 16:17
Medlem
Citat:
Problemet finns på många arbetsplatser och man måste våga ta i det
Micke har kanske en diagnos?
I den otroligt spännande TV-serien "Bron" har den kv polisen diagnosen Asperger och hon kan inte det sociala samspelet. Hon tafsar inte på sina kollegor men är outhärdligt ärlig - som för dom flesta uppfattas som respektlöst
Men ärligt!? Alla dessa sexköp, fittpullande och annat skit som bara har kommit fram om TV4. Det är inget som händer på normala arbetsplatser i närheten av den omfattningen.
Citera
2025-10-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe
Vad som diskuteras i tråden och domstolen är om ML:s handling är brottslig och i så fall vilket straff som vore rimligt. Att ta up detta i tingsrätten är overkill, anser jag. De inblandade borde ha kunnat lösa detta på egen hand alt. med arbetsgivarens hjälp eftersom de befann sig på tjänsteresa.

Jag kan nog hålla med dig om mycket, i sak. Däremot kan jag tycka att det finns en god poäng i att ta upp detta och se vilket utslag det blir, det skulle ju styra upp dåliga beteenden på båda sidor om det blir utrett hur domstolen ser på det.

/M
Citera
2025-10-25, 17:06
Medlem
Q6s avatar
Psykiskt våld förekommer ofta i nära relationer och i hederskontexter, men det har länge saknats ett tydligt straffrättsligt stöd. *Psykiskt våld synliggörs inte i dagens lagstiftning. Därför är det positivt att det nu föreslås en ny brottstyp – psykisk misshandel – i 3 kap. 5 a § brottsbalken.

Psykiskt våld kan vara bla vara kontrollerande beteenden, som att begränsa kontakt med vänner eller kontrollera ekonomi, mobiltelefon och vardagsliv

https://jamstalldhetsmyndigheten.se/aktuellt/nyheter/psykiskt-vald-kan-bli-straffbart/

Tyvärr så rättsväsendet fel fokus när man fokuserar på att ML som har delat ut en puss är den hemska gärningsmannen och missar att det är Renées man som är problemet.
Inom en snar framtid så kommer lagen att ändras och den stora förövaren som har drivit sin fru till att polisanmälan kommer själv att kunna straffas.
Citera
2025-10-25, 17:07
Avslutad
Om Micke blir dömd kanske det får fler svenskar att spola kröken.
Citera
2025-10-25, 17:36
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Men ärligt!? Alla dessa sexköp, fittpullande och annat skit som bara har kommit fram om TV4. Det är inget som händer på normala arbetsplatser i närheten av den omfattningen.

Sorry. Det här är värre än så. Arbetsplatsen ifråga är finansierad av dig och mig, dvs SVT ”public service”. En institution som annars är vänster, PK och väldigt inkluderande.

Tur att han då är fortsatt anställd med den svaga lönen 80tkr/månad och slipper åka till medelhavet någon månad om året för betungande (no pun intended) inspelning!
Citera
2025-10-25, 18:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
En besvärlig situation - och chefens ansvar
Han fattar tydligen inte vad han har gjort för fel och yrkesmässigt behöver det inte spela någon roll. Men hans chef ska säga åt honom att det enda han måste tänka på i fortsättningen är att inte krama, tafsa eller pussa på sina kollegor. Enkla och tydliga regler
Om han ska ut o dejta kommer han upptäcka ganska snart om kvinnorna inte känner sig bekväma i hans sällskap

Ja det är ju bra att du i alla fall verkar tänka att de flesta säger ifrån tydligt. När kvinnan i det här fallet gjorde det gick ju Micke iväg.
Citera
2025-10-25, 18:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen
Jag kan nog hålla med dig om mycket, i sak. Däremot kan jag tycka att det finns en god poäng i att ta upp detta och se vilket utslag det blir, det skulle ju styra upp dåliga beteenden på båda sidor om det blir utrett hur domstolen ser på det.

/M

Tja jag är ju inte lika säker på det som du verkar vara. Så länge mänskliga faktorn är inblandad och speciellt så länge det förtärs alkohol så händer sådant här.

Jag tycker att det vore en intressant studie om det gick att mäta hur pass kränkt denna kvinna verkligen blev av pussen. I min värld finns det inte på världskartan att det borde gå att bli så knäckt så att man behöver psykologhjälp för att man har fått en puss på munnen. Helt otroligt.
Citera
2025-10-25, 18:38
Medlem
Han svinade på fyllan och försökte pussas mot hennes vilja. Han bröstar det och ber om ursäkt direkt dagen efter. Det hon ska göra då är att gå till HR och berätta så det dokumenteras. Sen har hon fått sin ursäkt. Done. Men att dra en sån grej rättsligt? Kan det bli mer Woke? Undrar verkligen hur denna kvinna ser ut. Kränkthetsprinsessa eller?

Även om min egen fru kommit hem och berättat att hon varit med om att någon försökt pussa henne på fyllan hade jag inte tyckt hon skulle polisanmäla. Va fan?
Citera
2025-10-25, 20:07
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netchips
Han svinade på fyllan och försökte pussas mot hennes vilja. Han bröstar det och ber om ursäkt direkt dagen efter. Det hon ska göra då är att gå till HR och berätta så det dokumenteras. Sen har hon fått sin ursäkt. Done. Men att dra en sån grej rättsligt? Kan det bli mer Woke? Undrar verkligen hur denna kvinna ser ut. Kränkthetsprinsessa eller?

Även om min egen fru kommit hem och berättat att hon varit med om att någon försökt pussa henne på fyllan hade jag inte tyckt hon skulle polisanmäla. Va fan?

Exakt! Det var ju inte hon som ville pussas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in