2026-06-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Har det bevisats i domstol, har någon Hamasmedlem dömts efter 7 okt,?

Den rättsliga prövningen kommer att ske i en nyinrättad militär tribunal i Jerusalem under ledning av femton specialutsedda domare. Processen har utformats specifikt för att hantera brott som folkmord, massmord, sexuellt våld och gisslantagande, och den ger domstolen befogenhet att utdöma dödsstraff.

Rättegångarna ska till stora delar vara offentliga och tv-sändas för att ge både det israeliska samhället och omvärlden full insyn i processen och bevismaterialet. De runt 300 misstänkta som sitter frihetsberövade kommer att ställas inför rätta i ett massåtal där deras individuella handlingar prövas, men under en samlad juridisk ram som har skapats för att det ordinarie domstolssystemet inte skulle kollapsa under den enorma mängden målsägande och bevis.
Citera
2026-06-11, 19:51
Medlem
Citat:
Det har samma trovärdighet som att låta Putin visa filmer om Ukrainakriget.

Du/ni hänger upp er på några detaljer som ni, och ni är låt oss vara ärliga inte så smarta, uppfattar som tveksamma.

Vi andra vet att de våldtog, torterade och kidnappade tonåringar och barn.

Inget ni gråter om kan ändra på det. Jag var och är fortfarande kritiskt mot Israel men efter 7e october så skiter jag i vilket. Jag skulle inte pissa på en palestiner om han brinner
Citera
2026-06-12, 05:34
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Har det bevisats i domstol, har någon Hamasmedlem dömts efter 7 okt,?

Israel Hasn’t Prosecuted a Single Suspect for the Oct. 7 Attack

https://www.nytimes.com/2025/08/13/world/middleeast/israel-oct-7-palestinians-trial.html

... och jag har inte sett ett bevis på att alla anklagelser mot Israel skulle vara sanna. Däremot har jag sett videos som hamas laddat upp själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in