2007-09-23, 13:04
Citat:
Håller faktiskt nästan med dig där! Spelade igenom det med en polare igår och det var ju inget speciellt alls. Förstår inte hypen för fem öre. Okej när första Halo kom ut, och det var fordon och grym fysik på bilarna och allt det där. Men det är ju exakt likadant nu, och nu är det typ standard att ha med fordon i FPS. Vapnena var ju typ samma som i tvåan förutom att de adderat något jävla svärd och några andra pisstråkiga vapen. Det enda som var brutalt kul var att wielda dubbla SMG:s. Då var man fanemej kung i baren. Sen snackar alla om att storyn skulle vara så jävla bra? Njej, känns lite som att de plagierat någon scifi-rulle från 80-talet eller ngt, och det blir pinsamt ibland. Följer en standardmall rätt hyfsat.
Ursprungligen postat av Mikolan
Måste faktiskt säga att jag håller med han, Halo-serien är ett av dem mest hypeade skitspelen i spelhistorien. Dålig story, upprepande otroligt enfärgade miljöer (Grått Rum, grå korridor, samma gråa rum, ny korridor, rins and repeat). Visst det var en del banor som utspelade sig ute i naturen, men dem var också jävligt enformiga och linjära. Grafiken i Halo har aldrig varit nåt speciellt heller, har varit up-to-par med andra spel från samma tid ungefär, och Halo 3 har till och med sämre grafik än vissa andra spel från nuvarande generation.
Och det här är inte en tråd för att prisa halo-serien till skyarna, utan en tråd för att diskutera nämnda serie.
Och det här är inte en tråd för att prisa halo-serien till skyarna, utan en tråd för att diskutera nämnda serie.
Vad är bra då? Mja, det förhöjer ju helt klart spelupplevelsen att spela co-op och det är ju kul, men av NÅGON jävla anledning så har de begränsat skärmen till 4:3-format när man kör co-op. Dummaste jag sett. Är det ett skämt? Låser de upp 16:9-versionen på julafton eller? Så kommer Bungietomten in genom skärmen ba "Klart vi skämtade, man kan ju för fan inte ha 4:3-format när man lör Co-op, så skulle bara en fläskpadda med ett Wasaskepp i ändtarmen göra. Här får du 16:9." PLING! "New achievement! You've unlocked widescreen mode. Congratulations, you may think we're stupid fucks who didn't implement this feature from the beginning.. But you know, that's just us".
Jojagtackarja.. Och grafiken.. Var ska jag börja någonstans. Den är ju inte så jävla skitdålig som en del påstår men den lämnar ju en del i övrigt att önska eftersom jag trodde att jag av misstag hade startat Halo 2. Jag menar, Bungie måste väl för fan ha resurser/pengar att sätta någon überjävla ultragrafiker som odlats fram i någon mörk källarei Ryssland och föddes med c++-manualen i ändtarmen samt photoshop under förhuden på grafikfronten. Man vill ju ha en wow-upplevelse när man kör igång ettsåpass hypat spel. Sen kunde det gärna fått vara längre. Vad i helvete tänker de med när de gör ett spel som man klarar på 7 timmar? Då bunnyjumåade vi iofs oss igenom de tråkiga delarna i spelet också, men köper man ett spel för 600 spänn eller vad det nu kostar så ska man väl för fan kunna spela 10+ timmar på singleplayerdelen iaf.
Kan inte uttala mig om multiplayerdelen men kan tänka mig att den är rätt bra. Finetunat till max och med alla dessa bubbleshields och allt vad fan det heter. Menmen, skaffar nog hellre COD4 och kastar ut det här spelet genom fönstret.
Just det, bossar.. Designa en jävla bossjävel. Bungie är inte fattiga. Den där jävla Spider Scarab var det enda som kunde liknas vid en boss och fyy faan, visst var den kul EN gång. Men de slänger typ in den 5 gånger i spelet för de inte orkar göra någon annan bossliknande varelse.
Jag ger det här spelet 2 lakritspipor av 5 möjliga. Det är Halo 2.5 enligt mig. Allt de gjort är att hotta upp grafiken en smula, adderat en några fiender och några fordon och vapen, och sen kör de sitt gamla beprövade koncept som tydligen håller för folk än idag, för jag kan tänka mig att det här spelet kommer få shitloads av bra recensioner. Öppna ögonen folk! Skulle Bungie släppa en tunna skit över er så skulle ni: "WWOOOWWW, MER!!".. Nej, nu bojkottar jag skitföretaget!