2025-05-19, 09:57
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Hur kan ingen ha nämnt vår egna Mikkey Dee, numera scorpions tidigare Motorhead?
Han är bra, men kanske förbises en del då han mest spelar rak rock. I Motörhead var han perfekt, han blev mer anonym än Taylor någonsin var, gjorde jobbet effektivt med bravur.

Han är ju mer en klassisk rocktrummis, typ Pete Gill, Herman Rarebell och Ian Haugland..duktiga, tajta och begåvade men väldigt anpassade till de band de spelat i.
Citera
2025-05-19, 10:26
Medlem
flaehs avatar
Danny Carey är min favorit! Om ni inte sett denna så borde ni göra det! Kan vara Dannys Magnum opus! https://youtu.be/FssULNGSZIA?si=2gXLnbxmddWUOzqU
Citera
2025-05-19, 10:50
Medlem
Mjälls avatar
Trummisen i Defeated Sanity tycker jag sticker ut på ett bra sätt

Death metal är det som gäller, vad är "rock" ens idag? Ursäkta tonen, jag tar kanske i en aning.
Citera
2025-05-19, 11:36
Medlem
Dave Grohl, det säger en del att han är den som spelade trummor på QOTSA's bästa album.
Citera
2025-05-19, 11:45
Medlem
TheGretaResets avatar
Har alltid gillat Ian Paice men han är aldrig med på listor.

Har aldrig lyssnat på death metal. Men efter hellacopters la av (första gången) hade nicke ett projekt kallat death breath. De hade en konsert i radion jag lyssnade på och blev förvånad hur djävla bra trummis han var. Det var oväntat.
Citera
2025-05-19, 17:42
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Ett exempel på en väldigt uppskattad trummis som jag tycker är helkass är AC/DCs trumslagare Phil Rudd. Han gör, som du säger, samma sak hela tiden och tillför nada. Men visst, han kan hålla takten, men inte mycket mer.

Han kanske inte behöver onanera sitt instrument för att det skall låta bra
Citera
2025-05-19, 18:23
Medlem
Kai Hahto - Wintersun och Nightwish

Sedan gillar jag Haruna i Lovebites, jäkla energiknippe och fnns ingen gladare trummis

Men talar vi utstrålning sä ligger nog Paulina Villarreal från the warning etta
Citera
2025-05-19, 19:35
Medlem
Mike Mangini +++++
Citera
2025-05-19, 22:25
Medlem
GustavllAdolfs avatar
Mikkey Dee under King Diamond-tiden.
Svårslagen.
Tekniskt och mycket känsla.
Citera
2025-05-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det kan spela oerhörd roll för utvecklingen av ett bands sound. Nör Black Sabbath bytte ut Bill Ward mot Vinnie Appice kunde man också tuffa till sig betänkligt. .

Iron Maiden med Clive Burr blev däremot tvärtom, Nicko McBrains mer finurliga, men också mindre hårda spelande banade vägen för ett proggigare band.

The Who utan Keith Moon tappade rejält av sitt organiska sväng. Whitesnake med Ian Paice var ett helt annat band än det senare.

Ozzy har ju haft en hel del trummisar som varit intressanta. Cozy Powell är en ruggigt underskattad trummis numer, men var ansedd på sin tid som betydande för ett bands sound.

Och Mötley Crue utan Tommy Lee hade aldrig slagit igenom.

Ett trumslag låter likadant, oavsett trummis, i princip.
Citera
2025-05-20, 19:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ett trumslag låter likadant, oavsett trummis, i princip.
Då är du förmodligen tondöv.
Citera
Idag, 02:11
Medlem
Clem Burke,Blondie framför allt,men även Eurytmics ex som tyvärr lämnade oss för någon månad sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in