2025-05-17, 23:13
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Nån som testat den? Indiskutvecklad och hårt AI-driven. Men tycker den är riktigt kul och effektiv.

Lider av lite barnsjukdomar och har vissa svagheter men också vissa styrkor gentemot duolingo.
Citera
2025-05-18, 00:08
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Nån som testat den? Indiskutvecklad och hårt AI-driven. Men tycker den är riktigt kul och effektiv.

Lider av lite barnsjukdomar och har vissa svagheter men också vissa styrkor gentemot duolingo.

Låter som om du testat själv eftersom du känner till barnsjukdomarna? Vilka är i så fall styrkorna gentemot Duolingo?
Citera
2025-05-18, 00:20
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Låter som om du testat själv eftersom du känner till barnsjukdomarna? Vilka är i så fall styrkorna gentemot Duolingo?

+ Mycket bildillustrationer
+ Kontinuerliga grammatikförklaringar utan att gå för snabbt fram

Men har lite svårt att sätta på fingret varför jag, för tillfället, gillar den bättre än duolingo. Kan vara lite enkla nybörjargains
Citera
2025-05-18, 01:43
Medlem
Venators avatar
Citat:
+ Mycket bildillustrationer
+ Kontinuerliga grammatikförklaringar utan att gå för snabbt fram

Men har lite svårt att sätta på fingret varför jag, för tillfället, gillar den bättre än duolingo. Kan vara lite enkla nybörjargains

Ok! Gissar att för- och nackdelar kan vara kopplat både till det aktuella språkets struktur och till elevens förkunskaper. Men jag ska titta på Airlearn, jag vill få upp min tyska.
Citera
2025-05-18, 07:27
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ok! Gissar att för- och nackdelar kan vara kopplat både till det aktuella språkets struktur och till elevens förkunskaper. Men jag ska titta på Airlearn, jag vill få upp min tyska.

Säg till om du testar appen. Hade varit kul att höra vad andra tycker.

Ska säga också att den har en ”sämre” gameifiering än Duolingo, vilket jag tycker är toppen då man inte på samma sätt blir stressad av poänger och ligor (även om de finns).
Citera
2025-05-18, 10:17
Medlem
Venators avatar
Citat:
Säg till om du testar appen. Hade varit kul att höra vad andra tycker.

Ska säga också att den har en ”sämre” gameifiering än Duolingo, vilket jag tycker är toppen då man inte på samma sätt blir stressad av poänger och ligor (även om de finns).

Så gör jag! Jag håller med, poänger och ligor ger ingen ökad motivation för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in