2025-05-17, 13:45
Medlem
50slaks avatar
Tja. Som rubriken lyder, hade varit intressant för mig att få höra lite om hur eran tid före och efter en steloperation varit. Innan hade jag sån brutal smärta, både konstant molande värk dygnet runt och nervpåverkan ner i benen. Kunde inte göra de saker jag ville för det gjorde för ont. Att stå upp för länge va heller inte ett alternativ. Gjorde operationen för cirka 6 veckor sedan nere i ländryggen L4-S1. Känner mig som en helt ny människa. De höjde mig 20 grader genom att de satte dit plattor mellan kotorna vilket gjorde att jag blev mycket rakare i ryggen. Hade bra med svank innan det. Min hållning är helt perfekt nu. Den enda smärtan jag har nu efter är den molande värken om jag står upp för länge.
Citera
2025-05-17, 14:24
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50slak
Tja. Som rubriken lyder, hade varit intressant för mig att få höra lite om hur eran tid före och efter en steloperation varit. Innan hade jag sån brutal smärta, både konstant molande värk dygnet runt och nervpåverkan ner i benen. Kunde inte göra de saker jag ville för det gjorde för ont. Att stå upp för länge va heller inte ett alternativ. Gjorde operationen för cirka 6 veckor sedan nere i ländryggen L4-S1. Känner mig som en helt ny människa. De höjde mig 20 grader genom att de satte dit plattor mellan kotorna vilket gjorde att jag blev mycket rakare i ryggen. Hade bra med svank innan det. Min hållning är helt perfekt nu.
Grattis!
Citat:
Den enda smärtan jag har nu efter är den molande värken om jag står upp för länge.
Får du räkna med att behålla den, eller ska den också försvinna?
Citera
2025-05-17, 14:38
Medlem
Är jättenyfiken. Varför opererades du? Var det nervproblem? Hur lång tid tog det innan du fick opereras från dess att du fått besvär?
Citera
2025-05-17, 14:41
Medlem
Var stelopererad i ryggen under ett år. Det jag minns mest var den totala avsaknaden av muskler när allt järnskrot opererades ut efter ett år. Det gäller att träna. Jag gjorde inte det.
Citera
2025-05-17, 15:42
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Tja. Som rubriken lyder, hade varit intressant för mig att få höra lite om hur eran tid före och efter en steloperation varit. Innan hade jag sån brutal smärta, både konstant molande värk dygnet runt och nervpåverkan ner i benen. Kunde inte göra de saker jag ville för det gjorde för ont. Att stå upp för länge va heller inte ett alternativ. Gjorde operationen för cirka 6 veckor sedan nere i ländryggen L4-S1. Känner mig som en helt ny människa. De höjde mig 20 grader genom att de satte dit plattor mellan kotorna vilket gjorde att jag blev mycket rakare i ryggen. Hade bra med svank innan det. Min hållning är helt perfekt nu. Den enda smärtan jag har nu efter är den molande värken om jag står upp för länge.

Kroppen tar nog hand om det själv på ett par år.
Ha tålamod.
Citera
2025-05-18, 08:36
Medlem
50slaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busgris
Grattis!

Får du räkna med att behålla den, eller ska den också försvinna?

Tack! Det är ju aldrig en garanti från vården att den försvinner, omöjligt att veta innan. Enda man kan göra är att hoppas. Jag räknar med att en del av den kommer man få leva med vilket är riktigt piss men sådant är livet antar jag
Senast redigerad av 50slak 2025-05-18 kl. 08:43.
Citera
2025-05-18, 08:39
Medlem
50slaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanity101
Är jättenyfiken. Varför opererades du? Var det nervproblem? Hur lång tid tog det innan du fick opereras från dess att du fått besvär?

För jag kunde inte ha ett normalt fungerande liv. Hade ett riktigt illa diskbråck, disken va helt slut i princip. Både molande värk och nervpåverkan! Haft besvär till och från i flera år men inför denna cirka 8 månader.
Citera
2025-05-18, 08:40
Medlem
50slaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Kroppen tar nog hand om det själv på ett par år.
Ha tålamod.

Det hoppas jag innerligt, känner mig trygg på den fronten iallafall. Ja ohja tålamod är nyckeln till de mesta.
Citera
2025-05-18, 08:44
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Det hoppas jag innerligt, känner mig trygg på den fronten iallafall. Ja ohja tålamod är nyckeln till de mesta.

Grattis. Svensk sjukvård fungerar. Var glad du inte bor i usa, där hade det kostat många $$$$?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in