• 1
  • 2
2025-05-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner

Men lt mig sga s hr d:
BUGA SFREN + NAZCA MUMIERNA + PELARE UNDER GIZA r ALLA the REAL DEAL. Det r fysiskt / materiellt bevis fr en teknologiskt verlgsen civilisation med DNA, Datascanningar och metallurgiska data som underlag. Men ingen inom UFO-sfren verkar ha ngot intresse av att driva detta mer n den spansktalande populationen och knappt det.

Varfr?

Nazca Mumierna sammanfll fr lgligt med Grusch och presenterades vldigt klumpigt av en skummis. Dessutom verkade det inte finnas ngot intresse av att samarbeta med vanliga arkeologer. Man bara rkar ha alla dessa mumier och ingen klar klla som andra kan utforska.

Det r tminstone anledningen till att jag inte lagt ngon tid p att flja utvecklingen. Jag r alltid p utkik efter disinfo och psyops frn de som gmmer UFOn.

Jag har ingen koll p sfren, men knner till pelarna under pyramiden. Det hr till de omrden som jag lmnar drhn tills andra forskare backar upp pstendena. n s lnge har jag inte hrt s mycket mer, men jag har inte heller lagt ner ngon energi p att flja mnet.

Nr det gller psyops s verkar metoden ofta vara att flood:a ntet i samband med kta VB m.m., alltid antingen ha en utvg (mjligheten att det kan vara vr tech, eller "jag sg bara en skylt" osv) eller ocks underminera alltihop genom ljliga detaljer eller vittnen. Jag tror deras problem r att angripa oss och de som r nyfikna, men utan att ge mnet fr mycket uppmrksamhet. Det r en nrmast omjlig balansakt. En allt fr vertygande psyop kar antalet intresserade, medan det de vill gra r att bara vara tillrckligt vertygande fr att nyfikna och inbitna bryr sig, och sedan avskrcka de nyfikna och vervldiga och desillusionera de inbitna.

Tanken r antagligen ocks att om ngot vinner tillrckligt med uppmrksamhet s ska man senare kunna dra undan mattan nr det visar sig att Barber eller nn bara var en bluff. Problemet r att processen pgtt fr lnge och gjort oss fr paranoida fr att bli lurade, eller ens pverkas om vi blir lurade.
Citera
2025-05-26, 18:42
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Fr att en klar majoritet av alla [1] akademiker, mediefolk, religisa ledare och politiker har byggt sina liv och karrirer p en stor lgn. En bluff. Det blir svrt att ta sig ur. Ta en sn som Zavi Havass ex, hans liv blir ett skmt om allt kommer fram. Eller Neil Grasse, Dawkins..

[2] Zavi var p Rogan nyligen frvrigt. Pallar inte ens lyssna p elndet

1. Vi vet redan att just den gruppen redan har lagt sig platt p magen p lekis och knappast kommer att fra "disclosure" framt en gnutta.

Jag klagar mer p UFO-kren p Twitter; de kunde ju iaf. nmna Buga-sfren frn ett mnesbaserat synvinkel. Istllet fortstter de att forwarda suddiga kameravideos i halvmrker och jagar gubbar frn 90-talet fr att komplettera deras "dokumentrfilm" (Hej James Fox!).

2. Ja, det var fascinerande att han tillts stlla upp fr nu vet "hela vrlden" att han officiellt r en okunnig pajas och inte har en aning om vad som verkligen finns under Giza.

Om du inte orkar se en intervju (av valfri anledning), gr s hr:

a) Kopiera transcript till en fil
b) Lgg in filen i valfri AI och skriv "make detailed numbered summary" eller "Numbered TLDR". Referera nummer (till AIn) om du vill frdjupa dig eller extrahera specifica citat eller liknande.
Citera
2025-05-26, 18:56
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
1. Vi vet redan att just den gruppen redan har lagt sig platt p magen p lekis och knappast kommer att fra "disclosure" framt en gnutta.

Jag klagar mer p UFO-kren p Twitter; de kunde ju iaf. nmna Buga-sfren frn ett mnesbaserat synvinkel. Istllet fortstter de att forwarda suddiga kameravideos i halvmrker och jagar gubbar frn 90-talet fr att komplettera deras "dokumentrfilm" (Hej James Fox!).

2. Ja, det var fascinerande att han tillts stlla upp fr nu vet "hela vrlden" att han officiellt r en okunnig pajas och inte har en aning om vad som verkligen finns under Giza.

Om du inte orkar se en intervju (av valfri anledning), gr s hr:

a) Kopiera transcript till en fil
b) Lgg in filen i valfri AI och skriv "make detailed numbered summary" eller "Numbered TLDR". Referera nummer (till AIn) om du vill frdjupa dig eller extrahera specifica citat eller liknande.

Tack fr tipset. Ibland stter jag youtube p 2xspeed om jag bara r halvintresserad. Eller om ngon har en irriterande rst
Citera
2025-05-26, 19:03
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
1. Nazca Mumierna sammanfll fr lgligt med Grusch och presenterades vldigt klumpigt
2. Dessutom verkade det inte finnas ngot intresse av att samarbeta med vanliga arkeologer.
3. Det r tminstone anledningen till att jag inte lagt ngon tid p att flja utvecklingen. Jag r alltid p utkik efter disinfo och psyops frn de som gmmer UFOn.
4. Jag har ingen koll p sfren...
5. ...men knner till pelarna under pyramiden. Det hr till de omrden som jag lmnar drhn tills andra forskare backar upp pstendena.
6. Nr det gller psyops s verkar metoden ofta vara att flood:a ntet i samband med kta VB m.m., alltid antingen ha en utvg (mjligheten att det kan vara vr tech, eller "jag sg bara en skylt" osv) eller ocks underminera alltihop genom ljliga detaljer eller vittnen.

1. Nazca Mumierna r ett projekt som har pgtt sedan 2017, och redan undangmt av MSM. Tror inte Grusch pverkade mediebilden nmnvrt i det sammanhanget.
2. Tror det r tvrtom - Traditionella arkeologer vgar inte hantera "fringe" med risk att bli av med finansiering. Alla forskare inom fringe mste frlita sig till oberoende investerare och dr har Internet bidragit med en betydligt strre publik fr srskilda projekt som r just utanfr normen.

Ett bra exempel r evolutionsforskning - Sjunger du inte med i Darwins kr r du krd. Det spelar ingen roll hur mycket underlag du har, du r KRD utan egen finansiering.

3. Varfr lgger du energi p psyops? Bttre att du koncentrerar dig dr det finns substans.
4. ...som exempelvis SFREN. SFREN r materiell bevisning fr FRSTA GNGEN i UFO-historien. Det borde vara det enda mne som diskuteras inom ufo-kretsar just nu, men kolla exempelvis REDDIT - > Dr avhandlades sfren med tv trdar som fick 350 upvotes och drefter fr en ny suddig ljuskula 2000 upvotes.

DE vet PRECIS vad de gr.

5. KAFRE-projektet r sensationellt, hur man n vrider p det. Det r s historiskt omdanande att den totala tystnaden frn media r det som skvallrar om dess verkliga omfattning. Verifieringen av SARs-metodiken r s entydig att skeptiker mste anvnda personangrepp och andra ljliga och helt ovetenskapliga metoder fr att "debunka" det.
6. Exakt. Se bara p MSM-artiklarna som nstan uteslutande portrtterade Grusch som en invalid.
Citera
2025-05-27, 10:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
6. Exakt. Se bara p MSM-artiklarna som nstan uteslutande portrtterade Grusch som en invalid.

Jag blev lite nyfiken p detta pstendeeftersom jag inte alls knde igen det och skte igenom ett ganska stort antal artiklar samt tillfrgade ven ChatGPT om ngon media utmlat Grusch som invalid. Men varken jag eller AI'n kunde hitta ett enda tillflle nr s skulle skett.
Men eftersom du pstr att msm nstan uteslutande gjort just detta s har du vl ett antal exempel du kan dela med dig av hoppas jag?

Citat:
5. KAFRE-projektet r sensationellt, hur man n vrider p det. Det r s historiskt omdanande att den totala tystnaden frn media r det som skvallrar om dess verkliga omfattning. Verifieringen av SARs-metodiken r s entydig att skeptiker mste anvnda personangrepp och andra ljliga och helt ovetenskapliga metoder fr att "debunka" det.
SARs-metodiken lider ju av det fr pstendet minst sagt allvarliga problemet att den endast kan anvndas fr att underska markens versta ytskikt - s redan i pstendets grundfrutsttningar har de ju motbevisat sina egna pstenden s det r knappast underligt att ingen utomstende tar dem p ens minsta allvar. (Faraonen ifrga hette fr vrigt Khafre eller Chefren med "svensk" stavning - men det visste du antagligen och stavade bara fel - eller str bokstverna i KAFRE-projektet som du kallar det fr ngot annat just i detta projektsammanhang?)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in