• 1
  • 2
2025-05-18, 09:28
Medlem
Tror ni inte det är sant att hjälpsändningar står stoppade utanför? Länkbevisen här på youtube, kan väl vara vad som helst? De feta damerna på restaurangen talade om settlements, är väl inte Gaza. En läkare på TV i ett program om äldreboende-mat sa att man kan vara både överviktig och undernärd.
Senast redigerad av IngridBe 2025-05-18 kl. 09:32.
Citera
2025-05-18, 09:37
Medlem
Lukas-s avatar
Att svälta sina egna barn för att det ska bli bra TV är ytterligare ett exempel på hur bisarr Islam är. Jag är mycket tacksam över att Israel äntligen tar striden mot de morbida palestinierna.

Läste nyss att den senaste i raden av ledare för Hamas, Mohammed Sinwar, dödats när han satt gömd i en tunnel rakt under det Europeiska sjukhuset i Khan Yunis. Modiga krigare de där Hamas-uslingarna; gömma sig bland barn och i sjukhus.

Tack Israel! ❤️🇮🇱
Citera
2025-05-18, 09:40
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas-
Att svälta sina egna barn för att det ska bli bra TV är ytterligare ett exempel på hur bisarr Islam är. Jag är mycket tacksam över att Israel äntligen tar striden mot de morbida palestinierna.

Läste nyss att den senaste i raden av ledare för Hamas, Mohammed Sinwar, dödats när han satt gömd i en tunnel rakt under det Europeiska sjukhuset i Khan Yunis. Modiga krigare de där Hamas-uslingarna; gömma sig bland barn och i sjukhus.

Tack Israel! ❤️🇮🇱
Någonting är lurt med hela den här konflikten. Jag tar inte parti för någon sida men känns väldigt oäkta från båda sidor.
Citera
2025-05-18, 12:32
Medlem
Citat:

Tack Israel! ❤️🇮🇱

Ja jag tror inte dagens ungdom, som går i Palestinaleden, ens vet om att invandrare tvingade sina egna ungar stirra i taket och magra för att få uppehållstillstånd.
Inte ens assistans-härvorna ser dom nån likhet mellan, där barn har tvingats spela handikappade.

Och när bilder på handikappade urmärlade ungar dyker upp i Gaza, mödrarna står feta brevid, ringer ingen klocka. Fast gen z lärt sig att "källgranska"

Här förklaras hur vänstern gått från att "stå på de svagas sida" till att helt försvara rena sadistiska mord
https://www.youtube.com/watch?v=iDBlatl0C5Y
Senast redigerad av Emoist 2025-05-18 kl. 12:35.
Citera
2025-05-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Tror ni inte det är sant att hjälpsändningar står stoppade utanför? Länkbevisen här på youtube, kan väl vara vad som helst? De feta damerna på restaurangen talade om settlements, är väl inte Gaza. En läkare på TV i ett program om äldreboende-mat sa att man kan vara både överviktig och undernärd.

Du missar att hon förklarar att Hamas ÄR palestinier!
Ni skiljer på "civila palestinier" och Hamas, men inte på civila Israeler och IDF
är inte det lite dubbelmoral?

Ni vänstern tycker att oskyldiga israeliska ungdomar ska slaktas, för att deras ledare har gjort konstiga val, men inte omvänt.

För att påminna vad ni tycker är "intifada" länk
Senast redigerad av Emoist 2025-05-18 kl. 12:44.
Citera
2025-05-18, 13:13
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
En vuxen klarar sig betydligt längre utan mat än vad en unge gör.
Väger du 80-100 kilo så går det ett bra tag innan du väger 60 kilo.
Väger du som barn 30 kilo så går det bara några dagar tills du väger 18 kilo och dör.

I en normal värld så delar man på maten.
Man kanske har ett annat tänk därborta?

"Två åt familjen och åtta åt saken" eller vad brukar muslimer säga?

Eller så ville de ha en mager unge att visa upp. Orsakerna kan vara många.
Dock får de inte in mat så det räcker så det är inget konstigt i sig att folk svälter.
I vår värld är det dock konstigt att någon i samma familj kan vara tjock.

Väger man mindre behöver man även mindre för att överleva.
Ett par matskedar från tjocktantens gröt hade räckt i ett dygn för en 1 åring

Om ni vet att detta är sant ska media och vänstern inte använda det som propaganda mot juden/israel!

Ser ni inte med egna ögon hur mammorna ofta är glada, lättsamma, skämtsamma och feta, med plockade ifyllda ögonbryn och stryken sjal, menast ungen är smutsig skinn och ben? Hade detta varit i Sverige hade socialen kopplats in, men när det är i Gaza blir det anledning att bomba Israel (daaaah, undra om det var hela syftet med utställningen?)

I sverige är ordet Narcissist väldigt populärt att slänga sig runt med.
Men ni vet inte innevbörden än idag.

Det är inte ovanligt att psykopater(ns handling kan ibland avslöja psykopati)
Inte ovanligt att psykopater leker offer, vanligt att dom beskyller motståndarn FÖR DEt DOm SJälva GÖR! tex mördar (sina egna) barn!
Senast redigerad av StigHelmutt 2025-05-18 kl. 13:48.
Citera
2025-05-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Du missar att hon förklarar att Hamas ÄR palestinier!
Ni skiljer på "civila palestinier" och Hamas, men inte på civila Israeler och IDF
är inte det lite dubbelmoral?

Ni vänstern tycker att oskyldiga israeliska ungdomar ska slaktas, för att deras ledare har gjort konstiga val, men inte omvänt.

För att påminna vad ni tycker är "intifada" länk
Vad ser du som är vänster i mitt inlägg? Jag tycker inte någon ska slaktas. Jag tror många israeler är mot vad som händer. Jag trodde det handlade om att damerna på restaurangen bevisade att det fanns mat.
Citera
2025-05-18, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Vad ser du som är vänster i mitt inlägg? Jag tycker inte någon ska slaktas. Jag tror många israeler är mot vad som händer. Jag trodde det handlade om att damerna på restaurangen bevisade att det fanns mat.

aha, ok
Ursäkta då

kanske hade ett annat inlägg i huvvet när jag svarade
Citera
2025-05-18, 13:27
Medlem
Ja folk har svårt för att tro sina egna ögon nu för tiden, bara massan räknas.
Trots att man tittar på TikTok hela dagarna ser man inte när nåt är fejk och uppställt och inte går ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Väger man mindre behöver man även mindre för att överleva.
Ett par matskedar från tjocktantens gröt hade räckt i ett dygn för en 1 åring

Om ni vet att detta är sant ska media och vänstern inte använda det som propaganda mot juden/israel!

Ser ni inte med egna ögon hur mammorna ofta är glada, lättsamma, skämtsamma och feta, med plockade ifyllda ögonbryn och stryken sjal, menast ungen är smutsig skinn och ben? Hade detta varit i Sverige hade socialen kopplats in, men när det är i Gaza blir det anledning att bomba Israel (daaaah, undra om det var hela syftet med utställningen?)

I sverige är ordet Narcissist väldigt populärt att slänga sig runt med.
Men ni vet inte innevbörden än idag.

Det är inte ovanligt att psykopater(ns handling kan ibland avslöja psykopati)
Inte alls ovanligt att psykopater leker offer, vanligt att dom beskyller motståndarn FÖR DEt DOm SJälva GÖR! tex mördar (sina egna) barn!
Citera
2025-05-18, 16:08
Medlem
Hamas fortsätter kontrollera det svältande Gaza. De protester mot Hamas som brutit ut har slagits ned skoningslöst av Sahem, Hamas enhet för politisk kontroll. En av Sahems uppgifter, utom att tysta kritiker och mörda misstänkta kollaboratörer, är att se till att inga Gazabor går med på att delta i distributionen av nödhjälp och bistånd till de svältande.

Så snart Israel lyckats värva oberoende palestinier för utdelningen av mat och vatten till de svältande, så har dessa dödats av Sahems agenter. Kontrollen över varorna, och försäljningen av dem, är central för Hamas fortsatta styre.

https://www.dn.se/varlden/nathan-sha...andlingsvilja/
Senast redigerad av lont 2025-05-18 kl. 16:17.
Citera
2025-05-18, 19:53
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:

Tack Israel! ❤️🇮🇱

Ja, Hamas har varit palestiniernas olycka. Men Netanyahu, Ben-Gvir och Smotrich är lika destruktiva för det judiska folket. Ben-Gvir och Smotrich såg ju Yitzhak Rabin som en sionistisk förrädare och överlämnandet av Gaza som landsföräderi. Ben-Gvir tillhörde den terroriststämplade gruppen Kach:

Citat:
In 1994, during the overlap of the Jewish festival of Purim and the Islamic holy month of Ramadan, Kach supporter Baruch Goldstein opened fire on Muslim worshipers at the Cave of Machpelah (also called the Tomb of the Patriarchs) in Hebron, a holy site frequented by both Jews and Muslims. The following year on Purim, a festival celebrated in Israel by donning costumes, Ben-Gvir dressed as Goldstein and declared him his hero. His admiration of Goldstein was not short-lived: he made annual visits to Goldstein’s grave and kept a portrait of him inside his home until 2020.

Despite the escalating violence, Rabin moved forward with the peace plan and handed control of six West Bank cities to the Palestinian Authority in September 1995. Many Israelis were outraged, and Ben-Gvir was among the activists to take action. On October 11 he reflected the heat of the moment when he appeared on Israeli television holding an emblem that had been stolen from Rabin’s Cadillac. He said, stoically: “Just as we got to this emblem, we can get to Rabin.” Rabin was assassinated three weeks later after attending a peace rally.

Ben-Gvir’s views were considered too extreme for military service, and he was exempted from Israel’s compulsory conscription in the IDF. After his exemption, he attended Yeshivat HaRa’ayon HaYehudi, a religious school that had been founded by Kahane.

Gaza-borna och israelerna styrs således båda av extremister och terrorister. De lever i symbios där ingen av sidorna bryr sig om människoliv. De vill inte ha fred för de baserar sin identitet och legitimerar sin makt på hatet mot varandra.

Hamas gav genom sitt idiotiska, barbariska och fega terroristdåd Israels extremistregering precis den förevändning de behövde för att starta folkmordet i Gaza och återta området som de hela tiden haft på sin agenda.

Men Hamas kan inte utrotas med ett folkmord. Hämnd föder hämnd, blod föder blod. Dessutom ökar Israels illdåd mot civila antisemitismen i världen. Det riskerar drabba oskyldiga judar på samma sätt som oskyldiga palestinier i Gaza nu lider för Hamas skull.

För att palestinierna och israelerna ska leva i fred måste de marginalisera extremisterna och välja nya makthavare som vill nå en lösning för folkens bästa. I väst bör vi hjälpa dem med detta genom att frysa ut både Hamas och Israels regering samtidigt som vi tydligt står bakom både palestiniers och israelers mänskliga rättigheter, inklusive artikel 3: Var och en har rätt till liv, frihet och personlig säkerhet.
Citera
2025-05-20, 21:02
Medlem
Gosifs avatar
Kan fråga sig varför dom ynglar av sig så mkt under kriser/krig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in