2025-05-16, 23:37
Medlem
SunshineShoeTrends avatar
På allas hemsida så står det att kl. 10 på morgonen så är mycket folk på mataffären som ica supermarket och Ica maxi. Sedan står det att kl. 15-17 på eftermiddagen så är det mycket folk i affären. Även under corona tider runt 2020-2022 så var det mycket folk i affären på morgonen. Det är en sak om det är mycket människor klockan 15-17 på eftermiddagen.

Citat:
Vilken tid är bäst att handla?
Självklart är en ICA-butiks kundtäthet inte representativ för alla butiker i hela landet, men de rödmarkerade tiderna illustrerar tider då många är på väg från jobbet och stannar till affären på vägen hem.

– Planera gärna din handling till de timmar som är gröna, skriver ICA-butiken i sitt meddelande.

Men på riktigt så är det mycket folk i affären tider som 9-12 på morgonen.
https://feber.se/internet/sa-har-ser...utiken/410444/

https://www.allas.se/samhalle/smarta...affaren/244815

Citat:
Den absolut bästa tiden att gå och handla om man vill undvika mycket folk i butiken, verkar vara på tidiga morgnar. Tänk också på att gå att handla ensam, lämna partnern eller barnen hemma så att det bara är den som faktiskt sköter inköpen som behöver vistas i butiken.
Citera
2025-05-16, 23:41
Medlem
Amazon-mannens avatar
Tycker att tider när folk har rast på jobb brukar vara jobbigt, vid 8.30-10 och 12-13 och sen när de asa sig hem och införskaffa foder på vägen, d.v.s. 16-18..

Ica Maxi en timme innan stängning är ju näst intill folktomt
Citera
2025-05-16, 23:43
Avstängd
Lönings fredag/lördag
Fredag kl 16-18.
Lördag 13-1500
Citera
2025-05-17, 00:17
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Alla dagar är det fullt på Ica Maxi Parkeringen iaf fram till 19.

Handla efter 19 om du vill ha mindre folk i butiken men då får du ist stå ut med smågangsterblattar och eparaggare.
Citera
2025-05-17, 01:02
Medlem
Vid Lunch tid och 16-18 är det folk. Precis när de öppnar och efter 20 är det närmast folktomt.
Citera
2025-05-17, 08:23
Jag får för mig att från det öppnar på morgonen till runt 19 på kvällen så är det ganska mycket folk.
Citera
2025-05-17, 09:25
Medlem
Sagodjurs avatar
varför vill du gå till affären när det är som mest folk?
Citera
2025-05-17, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineShoeTrend
På allas hemsida så står det att kl. 10 på morgonen så är mycket folk på mataffären som ica supermarket och Ica maxi. Sedan står det att kl. 15-17 på eftermiddagen så är det mycket folk i affären. Även under corona tider runt 2020-2022 så var det mycket folk i affären på morgonen. Det är en sak om det är mycket människor klockan 15-17 på eftermiddagen.

Men på riktigt så är det mycket folk i affären tider som 9-12 på morgonen.
https://feber.se/internet/sa-har-ser...utiken/410444/

https://www.allas.se/samhalle/smarta...affaren/244815
På Lidl brukar alla bidragstagande MENA människor vara där på morgonen vid öppning för att horda erbjudanden, på eftermiddagen kommer alla dom som ska handla efter jobbet.
Citera
2025-05-17, 09:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
varför vill du gå till affären när det är som mest folk?
Ja? Känns lite småobehagligt faktiskt...
Citera
2025-05-17, 09:35
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
På Lidl brukar alla bidragstagande MENA människor vara där på morgonen vid öppning för att horda erbjudanden, på eftermiddagen kommer alla dom som ska handla efter jobbet.
Glöm inte stanken de för med sig. Fyfan vad dessa luktar skit.
Citera
2025-05-17, 12:05
Medlem
hennevilljagknullas avatar
På vardagar?
Cyklar förbi ica dagligen ungefär kl 10.30 och det är ganska få bilar där då.

Vardagar 15-17 är värst på säkert alla mataffärer då alla slutar jobbet och ska handla.
Brukar va ganska lugnt en halvtimme innan dom stänger tycker jag och kommer man 10 min innan dom stänger är det väldigt lite folk.

Sen fattar jag inte varför folk ska handla varje dag, det behöver man absolut inte.
Jag handlar kanske 2 gånger i veckan och det funkar hur bra som helst, ganska få varor som går ut inom några dagar efter man köpt dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in