• 8
  • 9
2025-05-17, 13:49
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Först och främst, jag röstar inte. Har inte gjort det på decennier så jag känner mig inte träffad av det du skriver
Som folk menar jag, tillsammans så röstade ni på skitpolitik och nu klagas det. Värdelöst att rösta på något och sedan klaga på att ni fick precis vad ni röstade på.
Tur att man inte bor i Sverige.
Citera
2025-05-17, 13:53
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Som folk menar jag, tillsammans så röstade ni på skitpolitik och nu klagas det. Värdelöst att rösta på något och sedan klaga på att ni fick precis vad ni röstade på.
Tur att man inte bor i Sverige.
Förstod det! Ja nog är det efterblivet men svenska folket är för det mesta rätt korkade.
Citera
2025-05-17, 13:55
Medlem
Det sista vi behöver i Europa ocg ROW just nu är ytterligare två miljoner flyktingar. IDF och Bibi verkar ha gått fullständigt rogue. Att döda fler civila kommer bara att skapa ytterligare 50 år av hat.Tänk om det inte fanns något hot om terrorism, inget behov av alla dessa säkerhetsrutiner på flygplatserna.
Citera
2025-05-17, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Det sista vi behöver i Europa ocg ROW just nu är ytterligare två miljoner flyktingar. IDF och Bibi verkar ha gått fullständigt rogue. Att döda fler civila kommer bara att skapa ytterligare 50 år av hat.Tänk om det inte fanns något hot om terrorism, inget behov av alla dessa säkerhetsrutiner på flygplatserna.

Vi ska hjälpa folk som tycker det är ok att våldta och ha ihjäl civila för att få det smidigare på flygplatsen. Tack då vet vi. Gazaborna kommer att lida tills de antingen lämnar över Hamas och gisslan eller så fortsätter det.
Citera
2025-05-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Exakt! Även Blackburn, Rochdale, Oldham för att nämna några har gått samma väg. Herregud!
Kan de inte fortsätta skapa krig i mellanöstern så får man byta spelplan.

Sjuka är att våra politiker och säkerhetstjänster gått med på detta. Politikerna kan man förstå, de är lätta att utpressa. Men säkerhetstjänsterna är ett mysterium, de måste sovit på jobbet de senaste 20 åren.
Citera
2025-05-18, 02:15
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Vi ska hjälpa folk som tycker det är ok att våldta och ha ihjäl civila för att få det smidigare på flygplatsen. Tack då vet vi. Gazaborna kommer att lida tills de antingen lämnar över Hamas och gisslan eller så fortsätter det.
Gazaborna kan gott ruttna. De är muslimer och stödjer Hamas.
Citera
2025-05-18, 10:12
Avstängd
SolarPowereds avatar
Det är bra att de pratar om att utrymma Gaza och krossar det palestinska försöket till statsbildning.

Precis som i fallet IS vill jag inte ha diverse terrorstater kring Mare Nostrum.

Det påminner mig om en bibelvers, Galaterbrevet 6:7-8 eftersom det är söndag.

Citat:
Bedra inte er själva. Gud bedrar man inte: det människan sår skall hon också skörda. Den som sår i sitt kötts åker skall av köttet skörda undergång, men den som sår i Andens åker skall av Anden skörda evigt liv.

Ibland måste man göra sitt hjärta hårt.
Citera
2025-05-18, 10:27
Medlem
Detta är ju det heliga kriget som Hamas vill ha
I krig blir det ofta problem med förnödenheter

Sverige kan inte bestämma över varken Hamas eller Israel
Så varför försöker man lägga ansvaret på oss ???
Vi vill inte ha krig någonstans
Citera
2025-05-18, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Du svarade en berättigad fråga med att (helt i strid mot trådens syfte) dra upp en islamistisk spin på en konflikt på andra sidan jorden så jag ställer den igen:

Varför skall jag, infödd svensk, strida för en islamistisk terrorgrupps religiösa påbud att armageddon börjar med utrotande av judar? Varför skall Akram, Ali och Muhammed, födda i området och synes mycket passionerade av konflikten, men desertörer och ”flyktingar” levande nu på bidrag och kräver att andra skall ta deras strider, INTE göra det? Go.
Finns ingen anledning för dig att strida för en islamistisk terrorgrupp.

Desertörer har tydligt visat sin inställning genom att desertera. De som kommit hit bör omedelbart skickas hem.
Citera
2025-05-18, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Du låter väldigt arg nu. Min kommentar skall skulle du läst i god ton.
Det är ingen som attackerar områden, utan attacken sker på människor. Ryssland resp. Gaza araberna startade ett krig på ett brutalt sätt.
Du förstod inte ens min fråga.

När jag frågade vad du inte förstod.

Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här