• 1
  • 2
2025-05-16, 18:50
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shamarn192
Okej och vad säger det? Nästan alla mördare är också män? Vad är argumentet?

Brukare mördare vara manipulativa?
2025-05-16, 18:53
Medlem
Okej så om jag förstår dig rätt, kvinnor är oftast de som får diagnosen borderline och därför är dom mer manipulativa än män?
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Brukare mördare vara manipulativa?
2025-05-16, 19:00
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shamarn192
Okej så om jag förstår dig rätt, kvinnor är oftast de som får diagnosen borderline och därför är dom mer manipulativa än män?

Bland annat ja.
2025-05-16, 19:33
Medlem
Citat:
Bland annat ja.

Alla incels är män och kvinnohatare!
2025-05-16, 19:34
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Alla incels är män och kvinnohatare!

Ok.
2025-05-16, 19:44
Medlem
Okej du verkar ju uppenbarligen inte klar i huvudet, vilket är väldigt förekommande bland människor som tror på sånt här.
Citat:
Bland annat ja.
2025-05-16, 19:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nästan alla borderline-fall är kvinnor..

Borderline ingår i kluster B personlighetsstörningarna som förutom borderline är narcissism, psykopati och histrionic. Fler män än kvinnor blir diagnostiserade med narcissism och psykopati. Narcissister och psykopater är svårt manipulativa och bedrägliga. De känner heller inget medlidande och har låg inlevelseförmåga. Borderline har förmåga att känna medlidande.
2025-05-16, 21:53
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Borderline ingår i kluster B personlighetsstörningarna som förutom borderline är narcissism, psykopati och histrionic. Fler män än kvinnor blir diagnostiserade med narcissism och psykopati. Narcissister och psykopater är svårt manipulativa och bedrägliga. De känner heller inget medlidande och har låg inlevelseförmåga. Borderline har förmåga att känna medlidande.

Och det finns betydligt fler borderline-kvinnor än psykopater..
För övrigt har jag haft att göra med båda, och föredrar psykopater alla dagar i veckan.
2025-05-16, 22:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Och det finns betydligt fler borderline-kvinnor än psykopater..
För övrigt har jag haft att göra med båda, och föredrar psykopater alla dagar i veckan.

Troligen finns det inte fler borderline-kvinnor än psykopatiska och narcissistiska män nej. Dessutom rör sig dessa störningar över skalor och går även in i varandra.

Isåfall har du aldrig stött på en tvättäkta psykopat.
2025-05-17, 00:43
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Både kvinnor och män kan drabbas av detta, men det som varit lite märkligt i debatten de senaste åren är väl att man vänt bort blicken när en kvinna gjort något riktigt ruttet. Som en form av frikort.
Jag menar en kvinna som beter sig på ett destruktivt sätt mot en man eller mot en annan kvinna bör väl bedömas på samma sätt som en man? Varför skall könet spela roll? Är det inte handlingar som spelar roll?
2025-05-17, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Både kvinnor och män kan drabbas av detta, men det som varit lite märkligt i debatten de senaste åren är väl att man vänt bort blicken när en kvinna gjort något riktigt ruttet. Som en form av frikort.
Jag menar en kvinna som beter sig på ett destruktivt sätt mot en man eller mot en annan kvinna bör väl bedömas på samma sätt som en man? Varför skall könet spela roll? Är det inte handlingar som spelar roll?

Tyvärr har allt detta blivit närmast normaliserat ,, även om folk kanske börjat vakna upp något och insett att detta inte är riktigt som det bör gå till och att det bortsett från kvinnors bästa etc mest handlar om att spela ut könen mot varandra och förstöra samspelet mellan dessa, såsom tex Woke. Men tyvärr har vi alla dessa hjärndöda idioter fortfarande som inte inser detta och fortsätter gå dessa psykopaters ärenden.

Tex dejting har också blivit riktigt kass de sista åren tack vare detta och jag tror även pandemin gjorde det hela ännu värre.
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2025-05-17, 09:22
Moderator
Ej feminism. För sådana här ämnen använd (FB) Manosfärer, maskulinism och mansrörelser
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in