2025-05-17, 22:07
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det står inget i de vanliga journalanteckningarna om att benzodiasepinerna gavs av personal på beroendeakuten.
Senast idag hade jag diskussion med soctant, han sa att de sprutar inte in droger på beroendeakuten, han säger jag har missbrukat.

Okej då gav de inte det? Man signerar ju läkemedel som ges i läkemedelsmodulen. Läkaren brukar skriva det i journalen men inte alltid.

Klar de sprutar.. de ger ju fan hästdoser sesolid iv vid en alkoholabstinens.
Citera
2025-05-17, 22:24
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Okej då gav de inte det? Man signerar ju läkemedel som ges i läkemedelsmodulen. Läkaren brukar skriva det i journalen men inte alltid.

Klar de sprutar.. de ger ju fan hästdoser sesolid iv vid en alkoholabstinens.
Jo de drogade mig i tre dagar senaste gången.
Sen lämnade jag drogtest för jag var så nerdrogad så jag förstod mig inte på att vägra.
Jag ser det som att de lurade mig till det med hjälp av narkotikainjektioner.
Eftersom jag "endast var positiv på benzodiasepiner" (som de ger) så blev jag förflyttad till psykiatrin där jag blev kvar en månad.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-05-17 kl. 22:28.
Citera
2025-05-17, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det står inget i de vanliga journalanteckningarna om att benzodiasepinerna gavs av personal på beroendeakuten.
Senast idag hade jag diskussion med soctant, han sa att de sprutar inte in droger på beroendeakuten, han säger jag har missbrukat.
Be en läkare skriva i din journal att du inte får medicinerad med BZ. De hade kunnat ge dig theralen, så du somnar som en stock och inte kan vakna sedan.
Citera
2025-05-18, 07:30
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yotob
Be en läkare skriva i din journal att du inte får medicinerad med BZ. De hade kunnat ge dig theralen, så du somnar som en stock och inte kan vakna sedan.
Tror du det går?
Skulle de acceptera att någon stör ordningen genom att banka i dörren och skrika?
Nej jag däckar inte på theralen...
Citera
2025-06-19, 09:16
Medlem
Kungenshoras avatar
Det här är vad de sprutar in i kroppen och sedan hittar på att man är drogpåverkad av benzo:

"Patienten fick först 100mg Phenergan och 10mg Cisordinol Ackutard im. Pga i princip obefintlig effekt erhåll han 1½ timme senare ytterligare 10mg Haldol och 8mg Ativan im."

Sen skriver de positiv på benzodiasepiner i journalen.

Säger man att man är förgiftad för man inte funkar efteråt säger de man har psykotiska vanföreställningar om att läkarna sprutar in gift i kroppen.

Klart pengar rullar in på så läkarna kan betala av sina egendomslån på fina bilar, hus och båtar.
Själv äger jag inte ens min egen kropp.

I Norge är det olagligt att tvångsmedicinera, helt rätt för detta beteende är hemskt.

Jag menar att eftersom man är inlåst på beroendeakuten och inlåst i en cell samt fastbunden med fempunktsbälte på en brits så det enda man kan göra är att spotta i taket och skrika så borde man få välja om man vill bli drogad medvetslös eller ligga där och skrika, det är minimum av anständighet att låta mig själv få bestämma över min egen kropp.
Det går i det läget inte längre att motivera att jag ska drogas eftersom jag är oskadliggjord, mördare sitter med färre restriktioner samt permissioner.
Till och med på häktet har de det bättre och jag var inte ens misstänkt för annat brott än narkotikabrott, vilket de fejkade bevisen till genom att injicera Ativan.

Varför ska jag respektera andras äganderätt till bilar, hus och båtar om jag själv inte får äganderätt till min kropp?
Det här är slaveri.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-06-19 kl. 09:26.
Citera
2025-09-08, 04:28
Medlem
Hej

Mycket märkliga idéer, missförstånd och fördomar om psykiatrin och beroendevården här. Jag jobbar som skötare på Beroendeakuten (BAS) sedan tjugo år tillbaka. Om någon vill ha ett ärligt svar på en fråga eller en sann bild av hur tvångsvård, medicinering, avgiftning osv går till så kör på så ska jag svara så bra jag kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in