2025-05-16, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Regarde les Hommes Tomber – Ascension är finfina grejer!

https://www.youtube.com/watch?v=Quq7...l=SeasonofMist

Detta låter bra. Känner nån mystisk fransk aura över det här.
Tack!
Citera
2025-05-16, 11:34
Medlem
litenbokstavs avatar
Peste noir

https://www.youtube.com/watch?v=gGYpxwDoK4U
Citera
2025-05-16, 12:32
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlaadDracuu
Fan, det kan hända den bäste.

Hittar du nåt är jag alltid tacksam!
Ska söka.
Under tiden kan jag, om du ej hört, tipsa om tyska Dirlewangr. Det är det bästa som hänt black metal sedan typ Funeral Mist.
Citera
2025-05-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
Peste noir

https://www.youtube.com/watch?v=gGYpxwDoK4U

Jävlar vad bra. Tack.

Kollade musikvideon till denna låten. De ser ut och för sig som stenhårda vita rappare, helt otippat.
Citera
2025-05-16, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ska söka.
Under tiden kan jag, om du ej hört, tipsa om tyska Dirlewangr. Det är det bästa som hänt black metal sedan typ Funeral Mist.

Det var bra, inte i funeral mist klass, men ändå…Gillar den tyska scenen.
Särskilt sulphur aeon,
Citera
2025-05-16, 13:28
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Det var bra, inte i funeral mist klass, men ändå…Gillar den tyska scenen.
Särskilt sulphur aeon,
Personligen finner jag Funeral Mist rätt ojämna. Den här typen av Marduk-BM är egentligen inte min väska, föredrar Arckanum och senare Burzum, men det är nånting med Dirlewangr jag fullkomligt älskar, framförallt deras Hitler-esoterika som tycks flyga över huvudet på många 🤣
Citera
2025-05-16, 13:36
Medlem
Citat:
Personligen finner jag Funeral Mist rätt ojämna. Den här typen av Marduk-BM är egentligen inte min väska, föredrar Arckanum och senare Burzum, men det är nånting med Dirlewangr jag fullkomligt älskar, framförallt deras Hitler-esoterika som tycks flyga över huvudet på många 🤣

Ah, du är en såndäringa true/trve snubbe

Ok, Dirlewangr tar ställning i sin musik alltså? Eller gillar de bara historien kring Hitler?
Citera
2025-05-16, 13:49
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ah, du är en såndäringa true/trve snubbe

Ok, Dirlewangr tar ställning i sin musik alltså? Eller gillar de bara historien kring Hitler?
Nej, han tar avstamp i Vril-rörelsen, den som sedan byggdes på efter Hitlers död. Han gör det med väldigt bra finess...

Jag är av åsikten att black metal var 1. En strävan efter att vara unik i sitt musikaliska uttryck, och 2. något som ska vara ett sökande efter att göra så ont det bara går att lyssna på.

Så, jag är ingen trve cvlt-snubbe, jag är emot (även death metal) utvecklingen där det ska vara inkluderande och tramsigt. LaVeyanskt och annat trams.

Euronymous var kommunist, han ville mänskligheten skulle lida som i Albanien, som han sa "för att jag vill att alla ska ha det lika jävligt". Inte nån jävla kulturmarxism som Wolves in the Throne Room.
Citera
2025-05-16, 14:10
Medlem
Citat:
Nej, han tar avstamp i Vril-rörelsen, den som sedan byggdes på efter Hitlers död. Han gör det med väldigt bra finess...

Jag är av åsikten att black metal var 1. En strävan efter att vara unik i sitt musikaliska uttryck, och 2. något som ska vara ett sökande efter att göra så ont det bara går att lyssna på.

Så, jag är ingen trve cvlt-snubbe, jag är emot (även death metal) utvecklingen där det ska vara inkluderande och tramsigt. LaVeyanskt och annat trams.

Euronymous var kommunist, han ville mänskligheten skulle lida som i Albanien, som han sa "för att jag vill att alla ska ha det lika jävligt". Inte nån jävla kulturmarxism som Wolves in the Throne Room.

Ok, men lite med intresset av en överlägsen ras då?

Punkt 1: Ja, kan hålla med. Det är väl därför man hittar så få nya band.
Punkt 2: Vackert formulerat. Det är liksom därför jag fortsätter sökandet av ny musik. När man hittar något som krossar hela kroppen och själen på samma gång, den känslan!!!

Nä, hatar den nya inkluderande, ipa-öl’s drypande surdegsröviga hipster black metal som är på tapeten nu.
Citera
2025-05-16, 14:15
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ok, men lite med intresset av en överlägsen ras då?

Punkt 1: Ja, kan hålla med. Det är väl därför man hittar så få nya band.
Punkt 2: Vackert formulerat. Det är liksom därför jag fortsätter sökandet av ny musik. När man hittar något som krossar hela kroppen och själen på samma gång, den känslan!!!

Nä, hatar den nya inkluderande, ipa-öl’s drypande surdegsröviga hipster black metal som är på tapeten nu.
Ja, vidrig utveckling.
Om det endast är musikalisk misshandel man är ute efter finns ju fortfarande bra death metal som gör jobbet, Krisiun och Hate Eternal är i mitt tycke mer brutala än det mesta inom war metal.

Men för mig är en skiva, kanske t o m ett artisteri, större än endast musiken.
Citera
2025-05-16, 18:05
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Hello.

Önskar tips på fransk stenhård musik.

Hittade bandet Skaphos senaste igår och är såld:

https://youtu.be/9TiXP1a1It4?si=cxXo75eDyFGsaj0j

Går det bra med franskkanadensiskt?

Saccage

Lite ojämnt men en del jävligt bra!
Citera
2025-05-16, 18:27
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Nu är Justice kanske inte franska At the Gates, men ändå rätt tuffa. Det tyckte vi back in da days i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=QWaWsgBbFsA

Skulle det där vara roligt? Jag förväntade mig riktigt fet fransk metal men fick ett gäng noggers som springer runt och terroriserar folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in