Citat:
Ja, toxisk maskulinitet existerar definitivt och det ser vi inte minst här på Flashback. Den där jävla redigheten där man ska ta ansvar och slita och offra sig och betala skatt och försvara landet med vapen i hand och försvara kvinnor och vara allvarlig och hålla på, det är toxisk maskulinitet. Kasta sig i vägen för faror, stå vid sitt ord, ta notan, hålla upp dörren, ta andras strider och offra sig själv för andra. Vem fasen vill det? Titanic-mentaliteten, där männen stod kvar på den sjunkande båten så att kvinnorna kunde rädda sig för att driva mänskligheten vidare genom att bli gravida med andra män i land. Det är giftiga manliga stereotyper. Jag struntar väl i om mänskligheten dör ifall jag ändå dör? Vad har jag för intresse i att ni överlever? Det är totalt meningslöst för mig att ni får fred och demokrati om jag stupar i slaget som föregår freden.
Det här är toxiska stereotyper som påtvingas män från tidig ålder och det är dags att sätta ner foten. Var man för sig och när man själv inte längre har någon häst i loppet kan hela travbanan störta och brinna.
Det här är toxiska stereotyper som påtvingas män från tidig ålder och det är dags att sätta ner foten. Var man för sig och när man själv inte längre har någon häst i loppet kan hela travbanan störta och brinna.
Citat:
Du har helt rätt i din syn på hur en man ska fungera! Galejan är ju, enligt alla hans andra inlägg, en djupt troende kommunist och hans syn på manlighet och kvinnlighet skiljer sig helt från den syn vi har i väst. Även utan hans vodkafylla Vår, eller åtminstone min, åsikt är att kvinnor är de som måste beskyddas tilll varje pris. Jag mår dåligt av feminism, men att inte skydda en kvinna går inte. Galejans syn på Titanic får mig nästan att kräkas. Hade jag befunnit mig på fartyget hade jag troligen sett till att han dog. Jag hade njutit av den halvtimme jag hade levt längre 🙂