Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-05-16, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktionspotential
Absolut. Jag är den förste att kritisera vårt samhälle och dess stora brister. Inte minst till följd av massinvandringen, överbyråkratiseringen, etablerade medier och alla de skojare som urholkar välfärden. Sverige är dock fortfarande ett jävligt bra land att bo i. Att påstå någonting annat är ett kvitto på att man är jävligt bortskämd och inte vet hur resten av världen ser ut. Är Sverige det bästa landet i världen? Absolut inte, men det är värt att kämpa för. De som inte tycker det borde lämna och har ingen moralisk rätt att påverka hur vårt samhälle ser ut.

Det är ju inte hur det ser ut nu men om hundra år. Krigar du för Sverige så krigar du för sharia. När du är död så övertar en somalier din lägenhet. De vill utrota svensken som är en liten minoritet i världen.

Svenskar och svenskhet har inte varit något värt i medias och elitens ögon, tvärtom har svenskhet setts som en sjukdom.
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-05-16 kl. 10:34.
2025-05-16, 10:35
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Det är ju inte hur det ser ut nu men om hundra år. Krigar du för Sverige så krigar du för sharia. När du är död så ger de en somalier din lägenhet för att ersätta dig.

Svenskar och svenskhet har inte varit något värt i medias och regeringens ögon.
Om du är en vanlig kille/tjej är mitt tips till dig att ta bort dina sociala medier och gå ut. Jag håller med om att islamism är ett problem men vi är inte ens i närheten av att ha sharia och det finns många krafter som kämpar mot dem i nuläget. Inte minst regeringen. Yngre är också i mycket större utsträckning kritiska mot Islam och jag har själv märkt en stor skillnad i folks syn på den krigssekten.

Annars är ditt inlägg ett praktexempel på hur troll som håller på med subversion skriver. "Allt är hopplöst", "Detta kommer hända om 100 år" etc.
2025-05-16, 10:37
Medlem
logicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Det är ju inte hur det ser ut nu men om hundra år. Krigar du för Sverige så krigar du för sharia. När du är död så övertar en somalier din lägenhet. De vill utrota svensken som är en liten minoritet i världen.

Svenskar och svenskhet har inte varit något värt i medias och elitens ögon, tvärtom har svenskhet setts som en sjukdom.
Nej, du krigar inte för sharia. Du krigar för att din fru och dotter inte ska bli gruppvåldtagna av invanderande orcher. Så enkelt är det.
Du kan naturligtvis invända att dessa våldtäktsmän redan är här, men vänta bara tills kriget börjar då får du se på gangbang deluxe.
2025-05-16, 10:41
Medlem
Citat:
Om du är en vanlig kille/tjej är mitt tips till dig att ta bort dina sociala medier och gå ut. Jag håller med om att islamism är ett problem men vi är inte ens i närheten av att ha sharia och det finns många krafter som kämpar mot dem i nuläget. Inte minst regeringen. Yngre är också i mycket större utsträckning kritiska mot Islam och jag har själv märkt en stor skillnad i folks syn på den krigssekten.

Annars är ditt inlägg ett praktexempel på hur troll som håller på med subversion skriver. "Allt är hopplöst", "Detta kommer hända om 100 år" etc.

Om jag vore ett troll eller ryzztroll gör ju inte mitt påstående mindre relevant. Vill de verkligen att man ska kriga för Sverige så måste staten be om ursäkt för årtionden av förminskinig och gaslighting samt repatriera åtminstone 500.000 som inte lärt sig språket eller bedriver kimminalitet. Vi har visst sharia i många områden, du ser det bara inte i media.
2025-05-16, 10:42
I dennes nuvarande form? Nej.
För en separatistisk stat för Svenskar i Sverige? Ja.
2025-05-16, 10:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Absolut. Jag är den förste att kritisera vårt samhälle och dess stora brister. Inte minst till följd av massinvandringen, överbyråkratiseringen, etablerade medier och alla de skojare som urholkar välfärden. Sverige är dock fortfarande ett jävligt bra land att bo i. Att påstå någonting annat är ett kvitto på att man är jävligt bortskämd och inte vet hur resten av världen ser ut. Är Sverige det bästa landet i världen? Absolut inte, men det är värt att kämpa för. De som inte tycker det borde lämna och har ingen moralisk rätt att påverka hur vårt samhälle ser ut.

+1!
Jag håller med. Det finns många stora problem i Sverige, det tror nästan alla. Den som inte tror det måste vara väldigt konstig i huvudet..
Vi (eller "dom"/politiker av alla de sorter) har hållit på med "trams" år efter år.

Stålverk-80, kärnkraftstramset, politiker som bara vill ha poster som de kan berika sig på (gäller alla partier i riksdagen), fulspel och fan och hans moster.. Bara för att nämna några aspekter där Sverige är trasigt..

Men skulle Ryssen (eller någon annan) "ta över" Sverige, skulle vi haft det etter värre. -Mycket värre.
2025-05-16, 10:47
Medlem
Threadkillers avatar
Jag hade försvarat Sverige till sista blodsdroppen.

Men jag hade också varit öppen med mina åsikter om hur landet styrts under de senaste 50 åren, så risken är stor att de styrande inte hade velat sätta vapen i händerna på mig. Att veteraner avsätter de styrande medelst vapenmakt efter avslutat krig är inte direkt ett okänt fenomen under historien.
2025-05-16, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av logics
Nej, du krigar inte för sharia. Du krigar för att din fru och dotter inte ska bli gruppvåldtagna av invanderande orcher. Så enkelt är det.
Du kan naturligtvis invända att dessa våldtäktsmän redan är här, men vänta bara tills kriget börjar då får du se på gangbang deluxe.

Liksom många andra så drog jag för länge sen. När ett område börjar gå dåligt så är det omöjligt att ändra på om du inte har en politiker som direkt pekar ut det faktiska problemet men såna politiker har vi inte i Sverige. De är rädda för att smutsa ner sina fingrar.
2025-05-16, 10:50
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Om Sverige kom i krig för 1000 gången, skulle du kämpa och kriga för sverige?

Ett enda stort NEJ!

Jag tycker att våra politker och kungafamiljen kan börja med att själva gå ut i strid och de får ta med sina egna barn som får kriga för sverige.

Först då ska jag ta en allvarlig funderare på om jag vill eller ej.
2025-05-16, 10:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
I dennes nuvarande form? Nej.
För en separatistisk stat för Svenskar i Sverige? Ja.

Menar du att vi svenskar skulle ha bantustans som vi ska bo i?
https://en.wikipedia.org/wiki/Bantustan
2025-05-16, 10:53
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Menar du att vi svenskar skulle ha bantustans som vi ska bo i?
https://en.wikipedia.org/wiki/Bantustan

Något likt Orania, helst med tillgång till havet.
2025-05-16, 10:53
Medlem
Ja tror faktiskt inte det. Beror kanske på vem som attackerar och vad dom vill åt.

Hade Danmark velat ha tillbaka Skåne. Så hade jag inte lagt mig i. Vet inte hur de hade påverkat resten av Sverige men kanske högre pris på livsmedel? Mindre skatteintäkter också såklart. Svårt å tro att livet blivit tuffare att leva i Skåne under dansk flagg.

Tar vi Ryssland som attackerade tillexempel. Så antar jag det hade blivit mindre pengar i offentlig sektor och mindre yttrandefrihet men så länge man är på högerblocket tror jag inte de hade spelat så stor roll. Det civila livet hade nog inte påverkats nämnvärt men kanske det ekonomiska

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in