2025-05-15, 23:02
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Har bott ganska mycket på hotell, men aldrig bokat ett rum tillsammans med en annan person i ett enkelrum. Får man det?
Om man smyger in en person blir de arga då?
Alltså om man känner en dambekant som vill sova över...
Citera
2025-05-15, 23:05
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Nej det får man inte och dom är bra på att ha koll så betala för dig så slipper du skämmas
Citera
2025-05-15, 23:07
Medlem
Det beror på omständigheterna om man kan smyga in en extra. Men bokar man två personer betalar man för två personer, inte en. Rekommenderar att den som checkar in sig tar med båda personernas väskor. Sen går han ut på stan och hämtar ett ragg och tar med sig ragget till rummet. Ragg skall nämligen inte behöva kosta extra.
Citera
2025-05-15, 23:08
Medlem
RudyardKiplings avatar
Har jag gjort på ett 5-stjärnigt hotell. Grand Stockholm. Första gången var det inte meningen att det skulle bli så. Gjorde det några gånger till och sedan började jag boka dubbelrum. Personalen om de ens upptäckte det sa ingenting.
Citera
2025-05-16, 00:24
Medlem
ThExanors avatar
Man hyr rum, inte sovplats
Citera
2025-05-16, 02:37
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThExanor
Men många hotell - åtminstone utomlands - vill att du betalar extra om du har ytterligare personer på rummet. Har haft med frugan på några jobbresor och behövt betala tilläggsavgift.
Citera
2025-05-16, 02:49
Medlem
Det blir ju mera tvätt, mer att städa och en frukost till.

Bodde själv två en natt i ett enkelrum men det var för det var det enda de hade kvar och vi kom sent. Minns inte riktigt vad vi betalade. Men vi var unga då och vana att sova två i en enkelsäng och inte bekymrade över det. Men hotellet vill veta vem de har på rummen.
Citera
2025-05-16, 08:25
Medlem
RiverStyxs avatar
Det kan finnas andra anledningar än ekonomiska att de trilskas. Det finns i många länder brandföreskrifter hotellen måste förhålla sig till och det begränsar hur många som får bo i ett visst rum. Jag vet inte riktigt om det finns rum man bara får bo en person i men jag vet att det väldigt ofta är ett tak på 3 pers i dubbelrum och om man vill bo två vuxna och två barn får man boka större och dyrare.
Citera
2025-05-16, 08:49
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:

Fel.
Citera
2025-05-16, 10:01
Medlem
Citat:
Har du aldrig bott på hotell?
Citera
2025-05-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Har bott ganska mycket på hotell, men aldrig bokat ett rum tillsammans med en annan person i ett enkelrum. Får man det?
Om man smyger in en person blir de arga då?
Alltså om man känner en dambekant som vill sova över...

Men vad fan? Så fattigt. Skärp dig
Citera
2025-05-16, 12:10
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Nej det får man inte och dom är bra på att ha koll så betala för dig så slipper du skämmas

Ju dyrare hotell, desto mindre koll har dem dock. Men tar lite bort poängen.

Jag har bott mycket på hotell i jobbet och haft massvis med besök, spelat FIFA och så vidare, polare som slocknat på soffan, det har varit ett icke-problem. De har noll koll på vilka som kommer och går, i vilken värld tror du att de kan ha koll på 500+ gäster?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in